4runner 5VZ-FE Limited

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Grzechu »

Minelo troche czasu od ostatniego wpisu, pomyslalem ze przydalaby sie jakas aktualizacja. A troche sie pozmienialo.

Przede wszystkim, zaraz po zakupie zrobiony zostal porzadny przeglad.
Z podstawowych rzeczy: wymiana wszystkich plynow, naprawa hamulcow tylnych i kilku innych drobiazgow.
Z wiekszych:
- wymiana przednich zaciskow i tarcz na uklad od LC 90 - jak doradzil Rokfor
- dorzucone zostaly czujniki cofania - niby zbedny gadzet, ale mam male dzieci i nie wiadomo kiedy i z kad ktore nadbiegnie, takze lepiej dmuchac na zimne
- dorzucone monitorowanie pozycji samochodu GPS/GSM,
- zainstalowany aktywny system antykorozyjny "couplertec" z 6cioma elektrodami
Aku bylo padniete, wiec kolega dal mi lezakujacy, od dluzszego czasu nieuzywany - "Pozyczak"

Nowe opony: BFG UT w oryginalnym rozmiarze. Fajne oponki dla moich potrzeb, ciche na trasie, przez polne bloto, Szczecinski snieg, mokra trawe daja rade.
To nie to samo co AT, ale w glebszy teren tym autem sie nie wybieram. Przez okoliczne pola jak na razie przejezdzam bez problemu.

Zalozona zostala instalacja gazowa: Sterownik optima Exprt, wtryski Baracuda, filtr cykolonowy - jakas nowosc podobno, butla podwieszona w miejscu kola zapasowego 85L.
Instalacja zalozona bardzo fajnie, czysto, elementy rozmieszczone prawie niewidocznie, zestrojona bardzo fajnie.
Auto chodzi rowno, przyspiesza jak powinno.. apetyt na gaz tez jest ok :)


Tak pojezdzilem do zimy, kiedy to pozyczak odmowil wspolpracy. Teresa dostala nowa baterie, i nie sprawila wiecej problemu z odpalaniem.

Na wiosne mily Pan zdecydowal ze jego koreanskiego pochodzenia przemieszczacz jest brzydki, i w akcie rozpaczy postanowil wjechac mi pod kola.
U mnie skonczylo sie wgnieceniem zderzaka, u niego upiekszeniem auta w postaci cofnietych narzadow i podwinietej maski.
A ze teresa blyszczaca limuzyna nie jest, wgniotka nie razila az tak bardzo.
Po czasie decyzja dojrzala i zza wielkiej wody, po dlugim rejsie, przybyl nowy zderzak. Aso bylo na tyle pomocne, ze potwierdizlo niedostepnosc czesci w Europie :)
Jakbym wiedzial wczesniej jak to wszytsko pojdzie, czyli celnicy, oplaty itd., zdecydowalbym sie na akcesoryjny stalowy zderzak. Nastepnym razem :)

Przy okazji wymiany zderzaka wyminenione zostaly przednie amortyzatory na Kyaba, poniewaz jeden z poprzednikow zaczynal sie pocic, a skoro przod juz ruszany to czemu nie. Idac za ciosem wymieniona zostala chlodnica, zeby miec pewnosc ze plyn chlodniczy sie do skrzyni nie dostanie... ten typ tak ma i juz, trzeba chlodnice co jakis czas wymienic.
Spontaniczna dcyzja dol zderzaka pozostal tym razem czarny, i jakna razie nie ma zamiaru ulegac zmianie.
No i najwazniejsze.. automatyczna antena w koncu zaczela sie pokazywac i chowac. Ciekawe jak dlugo wytrzyma w tym stanie.


Auto eksploatowane caly czas na trasach krotszych i dalszych - czesciej jednak krotszych. Bezproblemowo, do przodu, przez wszytsko co na razie weszlo pod kola.
Spalanie LPG w granicach normy, trasa ok 15LPG przy 140km/h, miasto ok 20LPG niezaleznie jak sie jedzie.

Na razie tyle...

Awatar użytkownika
CHX_Runner
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: CHX_Runner »

Gzechu, jak możesz to wstaw fotki czujników cofania, które zamontowałeś. Ciekawy jestem jak to wygląda, bo też się zastanawiam nad nimi (tak na marginesie - wcześniejszych Twoich fotek brak - wyparowały)
A jak masz fotki z wymiany zacisków to równiez chętnie obejrzę. Tarcze WL13 prawie spędzały mi sen z oczu i dopiero teraz przeczytałem, że podpasowują od J90. Qrna - przecież to rewelacyjna informacja!
A w dodatku ja mam felgi 17' po 120-tce więc nie ma problemu z montażem zacisków.

Pozdro,
Marek

długi
Posty: 36
Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: długi »

Grzechu, zastanawiam się czy faktycznie odczuwalna jest różnica po zmianie przednich hamulców? Poszedłeś w jakiś lepszy osprzęt czy bez szaleństw?

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Grzechu »

Odnosnie hamulcow, nie mam zdjec z zadnego etapu modyfikacji. Zdjecia odeszly do krainy zapomnienia przy awarii dysku.
Zadnego cudowania nie bylo, wsadzone zostaly standardowe zaciski 4 tloczkowe od LC90 i tarcze.
Uzywane zaciski kupilem na popularnym serwisie aukcyjnym, zostaly wyczyszczone i zregenerowane, do tego doszly nowe tarcze. Wszystko pasowalo bez problemow.
Sila i precyzja hamowania jest zdecydowanie lepsza i czuc bylo roznice. Hamulec stal sie jakby bardziej, latwiej dozowalny. Dziob lekko nurkuje przy mocniejszym wcisnieciu, tu niepoprawnie polityczne okreslenie: "pedala" hamulca. Na przegladzie wykazalo znacznie wieksza sile hamowania na przedniej osi, wg diagnosty nieproporcjonalnie wieksza. Ale ze nie ma okreslonych proporcji jak ma byc rozlozona sila hamowania nie bylo problemu.
Lacznie najdrozsze z tego wszystkiego byly zaciski.

Czujniki cofania zalozylem najprostsze, tylko z brzeczykiem. Nie chcialem miec zadnych wyswietlaczy i dodatkowych gadzetow.

Nawet nie zauwazylem ze fotki wycielo, w takim razie cos trzeba wstawic. Nie bede juz wstawial jak wygladala z pierwszym zderzakiem, bo taka mozna wygoglowac :)

czas na fotki
teresa1.jpg
Teresa z dzioba
(254,29 KiB) Pobrany 29 razy
bebechy.jpg
bebechy z gazem
(246,83 KiB) Pobrany 29 razy
czujki.jpg
Czujki parkowania w zderzaku
(242,3 KiB) Pobrany 29 razy

Awatar użytkownika
CHX_Runner
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: CHX_Runner »

No dobra - wszystko mega jasne. Podziękował.
Zaczynam się rozglądać za zaciskami - wiosna idzie i trzeba podłubać (pomijając wymianę uszczelek pod głowicą, ale to już domena Kylona (jeśli mnie czyta :) ).

O czujnikach myślę również, ale w moim przypadku jest większy kłopot. Nie techniczny tylko całkowicie estetyczny - mam zderzaki w chromie i montaż czujników tak, jak u Ciebie nie wchodzi w rachubę. Też nie jestem zwolennikiem wyświetlaczy etc - brzęczyk rulez! Ale może sie skończyć na dyskretnie zamontowanej kamerze.

Gdzie schowali Tobie reduktor LPG? U mnie jest tam, gdzie u Ciebie komputer LPG. I zabiera miejsce pod sprężarkę ARB, która tam przecież pasuje jak złoto!
Przy okazji zdjęcia czujników cofania - w naszych 4R można spokojnie instalować tylną, kwadratową tablicę rejestracyjną bez wyginania. Wchodzi w miejsce (ale trzeba zrobić mały "myk")

Pozdrawiam,
Marek

(i zazdroszczę maski z wlotem powietrza.... )

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: Grzechu »

No na chromie to niezbyt estetycznie, chyba ze czarne kropy zrobic :)
Z tego co widzialem sa kamerki montowane w miejscu jednej z lampek podswietlenia tablicy taka pon na pol lampka/kamera. A masz juz jakis wyswietlacz do tego, czy radio 2DIN ?

Reduktor jest dobrze schowany :) przy akumulatorze zainstalowany jest filtr do gazu, a pod nim schowany jest reduktor.
Gazownik spisal sie na prawde swietnie. Pochowal sprywnie, ale dostep jest, weze krotkie jak sie dalo, czysto. Moge tylko polecic.
reduktor.jpg
reduktor dobrze schowany
(183,33 KiB) Pobrany 26 razy
tak dodatkowo, fotka ze starszym i troche wiekszym kolega LC80
koledzy.jpg
koledzy
(224,01 KiB) Pobrany 26 razy
Marek, zdradzisz jaki to patent z tablica jest, zeby nie podginac ?

pozdrawiam
Grzesiek

Awatar użytkownika
CHX_Runner
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: CHX_Runner »

Tak - też widziałem te kamerki na "znaym serwisie majfiendów" :-) Właśnie o takim czymś myślałem. I potem podłączyć to pod nowe radio, którego właściwie nie używam bo: a) jest w częstotliwościach hamerykańskich czyli wiadomo - wszystkich stacji nie posłucham; b) nie ma wejścia na mp3 czyli muzy się ciężko słucha bo trzeba brać szafę z CDkami oraz c) bo chyba brzydko by wyglądał monitorek LCD w tym miejscu /jest jeszcze d) - bo wolę słuchać dźwięku V6 niż brzęczenia radia :D /
Niby jest kilka radyjek DIN2 o dokładnie takich samych wymiarach, jak światło ramki (176x99), ale jeszcze nie dojrzałem do zakupu.
A tak naprawdę to idealnym rozwiązaniem byłoby wyświetlanie obrazu na telefonie, którego i tak używam do navi i do gadania (specjalny uchwyt Brodit'a "dedykowany" do naszego żelaza). Przez blutkę czy coś innego, jeszcze nie wiem, ale nad takim rozwiązaniem główkuję.
---
Instalacja LPG nieźle zrobiona. Tak właśnie myślałem, że ten podziurkowany płaskownik przykręcony do chłodnicy to ma jakiś związek z instalacją :-) Może ewentualnie dało by się rozwiązać uchwyt do filtra w jakiś inny sposób - mniej widoczny. Ale generalnie prezentuje się bardzo przyjemnie.
Pomysłu nie podkupię bo w tym miejscu gdzie masz reduktor ja mam (mam mieć) ..... kompresor :lol: Przedłużyłem wspornik pod akumulator i tam przykręciłem (tzn - bedę przykręcał) jakiś mały kompresorek (taki, żeby sobie dmuchnąć pod pachy albo pie...nąć w oponkę)

Za daleko mieszkasz na spocik. A szkoda. Takich "bulwarówek" (ktoś użył tego słowa na tym forum - kupiłem!) nie ma za dużo w naszym kraju.

Pozdr,
Marek

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: szulbor »

Odnośnie '' wsparcia '' cofania mam zamontowana taka kamerkę w miejscu oświetlenia tablicy rejestracyjnej z lampka. Działa ok ale dopiero po dolozeniu oświetlenia z tyłu wcześniej w nocy nic. Chyba są wersje z Ledami IR. Więc jeśli nie ma / nie chce się mieć dodatkowego oświetlenia z tyłu to chyba tylko to zostaje.

Co do radyjka, mam 2din z aliexpressu już chyba 4 rok. Jestem zadowolony. XXI wiek nie ma się co bronić :) ramkę trzeba było naprawdę minimalnie podszlifiwac choć wymiary miały być ok. Od razu mały tip do ewentualnego montażu oryginalny wzmacniać trzeba wyrzucić i wtedy objawia nam się kostki ISO.

:) pamietam że długo ich szukałem.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
CHX_Runner
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Kontakt:

Re: 4runner 5VZ-FE Limited

Post autor: CHX_Runner »

szulbor pisze:Co do radyjka, mam 2din z aliexpressu już chyba 4 rok. Jestem zadowolony. XXI wiek nie ma się co bronić :) ramkę trzeba było naprawdę minimalnie podszlifiwac choć wymiary miały być ok. Od razu mały tip do ewentualnego montażu oryginalny wzmacniać trzeba wyrzucić i wtedy objawia nam się kostki ISO.
To daj znać na priv kiedy bedziesz w Warszawie - chętnie obejrzę radyjko. A nuż się przekonam? Never say never.
O wzmacniaczu wiem - juz zdejmowałem ramkę i wyjmowałem radio bo chciałem w miejscu popielniczki zamontować CB.
A jakby ktos chciał fotkę tyłu radia to takowąż dysponuję :)

Pozdro,
Marek

ODPOWIEDZ