Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 14:44
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: KZJ95 by Luk4s7
Post: 29 kwie 2016, 12:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2012
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Jako dumny posiadacz Land Cruiser'a, postanowiłem również wystawić swoje ego na żer pochwalnym komentarzom :mrgreen: Gdzieś tam już po krótce dzieliłem się moją radością przy okazji innych wątków, ale tutaj zbiorę w jedną całość. Będę dorzucał treści bo na raz nie dam rady wszystkiego opisać.
No to do dzieła :)

W grudniu 2013, po latach ciągot i tęsknot, wzdychania do różnych modeli Land Cruiser'a, a nawet w akcie desperacji próbując kupić Pajero :oops:, stałem się posiadaczem srebrnego KZJ95. Nie będę się tu rozwodził nad okolicznościami zakupu, choć to myślę że to fajna historia do opowiadania przy ognisku :) Napiszę tylko że kupiłem auto kompletnym przypadkiem w Sanoku.

Rocznik 98, sprowadzony z Włoch, ale jeżdżony już w Polsce od kilku lat, ze stanem licznika trochę ponad 175.000km. Czy to prawda? Kto to może wiedzieć.

Zasadniczo auto było w dobrym stanie, czyste i kompletne. Zawieszenie nie wykazywało większych luzów, ale oczywiście przekładnia kierownicza zdecydowanie je miała. Korozji też niewiele. Wszytko co ważne - sprawne. Szybkie szacowanie kosztów i ocena ża zakup ma sens. Tak się przypadkowo złożyło, że był ze mną kierownik serwisu ASO Toyota Łódź, więc wycenę miałem szybką i dokładną :)

Bezpośrednio po zakupie został zrobiony pakiet startowy:
  1. kompletny rozrząd na oryginalnych częściach
  2. wszystkie płyny eksploatacyjne i filtry
  3. nowe opony Yokohama Geolandar AT-S 265/70 R16
  4. tuleje dolne wahaczy
  5. łoże(?) trzymające skrzynie biegów


A potem wraz z upływem czasu sporo innych napraw i wymian...

Na dziś dzień auto się prezentuje tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W następnym odcinku zabudowa bagażnika oraz trochę elektryki. Stay tuned... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwie 2016, 17:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Posty: 30
Lokalizacja: Łódź
Auto: J95
Coś mi się wydaje że już Twój samochodzik parę razy widziałem i pokazywałem żonie mówić: Taki sobie kupimy. Zobacz jaki ładny :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwie 2016, 22:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
no czekamy na obiecane fotki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 maja 2016, 13:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2012
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
k0d0 pisze:
Coś mi się wydaje że już Twój samochodzik parę razy widziałem

A gdzie go widziałeś? Gdzieś może stacjonujesz w pobliżu?

LEX pisze:
no czekamy na obiecane fotki

A które konkretnie? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 maja 2016, 13:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2012
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Majowy weekend 4x4 już za nami. Było trochę jeżdżenia, bunkrowania itp. W aucie zweryfikował się stan lewego, przedniego łącznika stabilizatora. Przerdzewiał trzpień ale przegub jak nowy!
Wszystko już zamówione i jak tylko dotrze, montaż po obu stronach bo drugi pewnie wkrótce również dokona żywota.

Miałem kontynuować o zabudowie. No więc z braku gotowych do kupna lub spełniających moje wymagania (jakość, cena, łatwość montażu itp.) gotowych zabudów, postanowiłem wraz ze zmyślnym stolarzem wykonać to sam.
Wykorzystałem sklejkę wodoodporną 8 i 10mm (jeśli dobrze pamiętam grubość), prowadnice Accuride o obciążeniu 150kg i pełnym wysuwie. Dodatkowo trochę innych dupereli: farby, klej, wykładziny i okucia. Ostatecznie oddałem do tapicera który nadał całości ostateczny wygląd.

Całość według obliczeń waży około 60kg. Niemało, ale jest mocno przewymiarowane. Można po niej łazić, spać i nic nawet nie skrzypnie. Po niemalże roku eksploatacji nie mam najmniejszych zastrzeżeń jakościowych. Jak to zwykle w życiu bywa, jest parę wniosków racjonalizatorskich. No ale to kiedyś w wersji 2.0.

We wnętrzu samochodu nie zostało zmodyfikowane kompletnie nic. W dwie osoby (bo ciężkie i nieporęczne, ale dałaby radę też jedna) można całość wyjąc w 2min i auto jest jak z fabryki.
Trzyma się to to do podłogi za pomocą 4 śrub rzymskich. Były obawy o luzowanie się ich, ale dotychczas dokręciłem je tylko 1 raz (skrzypiało) jakieś 2 tygodnie po montażu. Widocznie musiały się ułożyć. Od tego czasu z bagażnika nie wydobywają się żadne niepokojące dźwięki.

Prezentuje się to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie do końca planowanym, ale świetnie sprawdzającym się rozwiązaniem jest miejsce na stolik z Decathlona wraz z krzesełkami :)

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 maja 2016, 13:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2012
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Najnowszą zmianą jest montaż gniazd zasilających USB oraz CB radia wraz z anteną.

Gniazda - z działu wodnego Julii. Radio - to Lafayette Venus z anteną President Virginia.

Radio charakteryzuje się tym, że ma wyświetlacz, sterowanie oraz głośnik wbudowany w gruchę. Świetna sprawa, bo bardzo łatwo jest schować resztę.
A siedzi ona w środkowym tunelu między dźwignią zmiany biegów a schowkiem w podłokietniku (pod zaślepkami do przycisków sterowania podgrzewaniem foteli). Podobno już w niejednym LC tak było montowane i wszystko gra. Faktycznie u mnie też działa :)
Jedyny minus jaki zauważyłem, to telefon leżący w tym schowku czasami powoduje trzeszczenie radia. Jak się go przełoży to problem znika.

W kabinie wiele nie widać, a właściwie tylko złącze gruchy (można ją łatwo odpiąć i schować):

Obrazek
Obrazek

Antena do CB została przeciągnięta do komory silnika:

Obrazek

I można ją łatwo wyciągnąć na maskę, ale kabel jest na tyle długi, że poprowadzony rynienką sięga spokojnie na dach.

Obrazek

Jak już widać powyżej nastąpił też postęp w zasilaniu. Gniazdo zapalniczki przy kierowcy zostało zastąpione podwójnym gniazdem USB. Jedna zapalniczka z prawej została na wszelki wypadek.

Dodatkowo zamontowane zostały dwa, podwójne gniazda USB dla pasażerów 2 klasy :)

Obrazek
Obrazek

Muszę tylko wzmocnić mocowanie tej zaślepki w której siedzą gniazda USB. Aktualnie wylata gdy gniazda użytkowane przez nieletnich pasażerów 2 klasy :)

Wszystkie roboty wykonało ASO Toyota Łódź przy ul. Brzezińskiej. Fajnie, że nie tylko dobrze robią, ale też myślą i podpowiadają rozwiązania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 maja 2016, 13:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 405
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
proszę mnie tu nie ściemniać i oczów mydlić uesbe gniazdkami i napisać o zawieszeniu tt które masz na tyle, jakie różnice wysokościowe zmierzyłeś przed i po i jak masz twardo ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2016, 17:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Posty: 30
Lokalizacja: Łódź
Auto: J95
k0d0 pisze:
luk4s7 pisze:
k0d0 pisze:
Coś mi się wydaje że już Twój samochodzik parę razy widziałem

A gdzie go widziałeś? Gdzieś może stacjonujesz w pobliżu?


Chyba na Zgierskiej w Łodzi :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2016, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2012, 18:45
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa - St.Miłosna
Auto: KZJ95 '00 + XL600V '92
Co to za okucia masz w szufladach i na wierzchu zabudowy ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2016, 10:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2012
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
k0d0 pisze:
Chyba na Zgierskiej w Łodzi :D

Tamtędy tylko przejeżdżam i to dość rzadko :) Będziesz na TLC Camp? Będzie okazja się poznać w realu :)

waldek_BB pisze:
proszę mnie tu nie ściemniać

Specjalnie dla Ciebie, zrobiłem szczegółowe pomiary w weekend. To znaczy opróżniłem bagażnik łącznie z wyjęciem zabudowy. Pojeździłem 1,5 dnia żeby się sprężyny ułożyły na pusto i zmierzyłem na równym i twardym. Mierzyłem od ziemi do dolnej krawędzi aluminiowego progu, tuż przy plastikowych nakładkach na każdym z końców.

Obrazek

Na pusto:
  1. przód 36cm
  2. tył 36cm

Ponieważ zważyłem to wszystko co wożę w bagażniku, wiem już na pewno że jest to prawie 100kg :shock: (zabudowa, szekle, kinetyk, 15l wody, kompresor, i parę innych lekkich dupereli). Jak doliczyć do tego hak holowniczy to mam ze 130kg dodatkowego balastu na tyle. Sama zabudowa waży 70kg.

Ze wszystkimi w/w duperelami, tył przysiada o 2cm czyli:
  1. przód 36cm
  2. tył 34cm

Zastanawiam się czy nie spróbować na tył sprężyny +100kg i +40mm Terrain Tamer'a. Aktualnie mam +50kg i +20mm. Obie opisane są jako Comfort, więc powinno być OK.

Co do komfortu i wrażeń z użytkowania zawieszenia TT - auto stało się sztywniejsze, ale niewiele twardsze. Dzięki nowym amortyzatorom o zwiększonej sile tłumienia, o niebo lepiej wybiera nierówności. Prowadzi się przewidywalnie, nagłe omijanie przeszkód to żaden problem, a wchodzenie w zakręt z mocno dziurawym asfaltem to bajka! :D
Fakt że poprzednie amortyzatory na tyle się po prostu skończyły, na pewno trochę potęguje moje pozytywne doznania. Niemniej jednak polecam każdemu co najmniej zmianę amortyzatorów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2016, 10:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Posty: 30
Lokalizacja: Łódź
Auto: J95
Będę 8) To Ci się swoja landryna pochwale :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2016, 10:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2012
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
chokai pisze:
Co to za okucia masz w szufladach i na wierzchu zabudowy ?


Uszy na wierzchu to kupione w sklepie żeglarskim elementy z nierdzewki. Nie są to typowe uszy do mocowania ładunku, a uchwyty podłogowe. Kupowałem w http://zefir.sklep.pl/pl/ Mam obawy co do ich wytrzymałości, ale nic sensownie małego, ładnie wyglądającego i bardziej wytrzymałego nie znalazłem.
Jak będę mocował lodówkę kiedyś, to dokręcę 2 konkretniejsze uchwyty dla bezpieczeństwa.

Zamknięcia do szuflad kupowałem gdzieś w sieci, ale są mocno średnie. Polecam tutaj http://www.pommier.pl/pl/ - znajomy kupił do swojej zabudowy i są o niebo lepsze.
O tutaj http://www.pommier.pl/katalog/DE-PL/E_DE-PL.pdf konkretnie model: 0275.03832

Prowadnice kupiłem Accuride DZ7957-0028 100% wysuw dł.71.12cm Udźwig 160kg tutaj http://www.akcesoria.meble.pl. Myślę że przesadziłem. Takie 80kg spokojnie wystarczą. A może nawet i mniej. Dodatkowo proponuję zakupić z blokadą przy pełnym wysunięciu. Jak szuflada pełna, a auto stoi krzywo to się zamykają :evil:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2016, 12:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2012
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
k0d0 pisze:
Będę 8) To Ci się swoja landryna pochwale :D

Noo koniecznie! A do tego czasu możesz ją obfotografować i wrzuć nowy wątek np. "Landryna by k0d0" :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2016, 14:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 405
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
dzięki :) następnym razem zmierzysz do nadkola -nie wszyscy mają progi ;) :D

co do springów na tył - z chęcią bym zastosował takie rozwiązanie jak piszesz czyli +100kg ale one są chyba tylko +4cm liftu ... nie będzie nurkowania wyraźnego?

kiedy wybierasz się do Kylona na przymiarki? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2016, 15:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2012
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
waldek_BB pisze:
nie wszyscy mają progi ;) :D

Faktycznie. Mogłem zmierzyć w kilku miejscach...

waldek_BB pisze:
czyli +100kg ale one są chyba tylko +4cm liftu ... nie będzie nurkowania wyraźnego?

No właśnie tego się obawiam. Choć z drugiej strony aktualne mają teoretycznie +20mm. Ale ja jakoś nie widzę różnicy w porównaniu z oryginalnymi. Czyli +40mm, dociśnięte szpejem w bagażniku, powinno stać 20mm wyżej niż przód. Myślę że to akceptowalny "wznios". Zobacz Mesel'a auto - też tył ma wyżej i nie jest źle.

waldek_BB pisze:
kiedy wybierasz się do Kylona na przymiarki? :)

Tak żebym przy okazji jechał do W-wy to się nie zapowiada. Muszę przemyśleć i obgadać. Na pewno dam znać jaki będzie efekt tych przymiarek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group