Hilary czyli spec Hilux Franca

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: namlooc »

Rosjanie takie pomysly zrealizowali juz na 4runnerze.
Moze sie przyda:
https://www.youtube.com/watch?v=j0ItMRAY1oo

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: czobi »

A wiele lat przed nimi amerykance shermanami niemcy czy brytole
https://m.youtube.com/watch?v=h9m1YB2FL-A" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: francek »

A Feniks z popiołów budzi się do lotu :wink:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: BOCIAN »

Fajna ta pomysła jest!
Pływaki z czego pozyskujecie?

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: francek »

Z firmy, która szyje pontony do raftingu :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: Rokfor32 »

A tak się mi skojarzyło przy browcu ... :mrgreen:

Franc - a jak widzisz opcję ewentualnej awarii powiedzmy jednego pływaka? pozostałe dwa będą w stanie utrzymać (awaryjnie) auto? czy kaplica?

W tym drugim prezypadku - do wyposarzenia, o którym pisaliśmy wcześniej - bym doliczył ... kapoki ... :mrgreen: I młotek do tłuczenia szyb.

To drugie - się na początku mocno dziwiłem, po ki uj w islandzkich wozach takie wisi (coś jak w autobusach rejsowych), i to na widoku i pod ręką. Ale jak zacząłem się przeprawiać przez tamtejsze rzeczki - to już wiedziałem :wink: . Potwierdziły to tez zeznania lokalesów - w razie utopienia auta nie idzie odsunąć szyb (pod naporem wody), żeby się wydostać :wink: Młotek załatwia temat błyskawicznie - oni używali takich specjalnych, z nożykiem do cięcia pasów. Bo to druga sprawa - że jak auto złapie przechył - to pas nie odpuści, a i nie zawsze jest opcja sięgnięcia do zamka :wink:

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: francek »

Nie przewiduję awarii pływaka :)
Są cztero-komorowe ( te boczne ) każdy o wyporności 1800 kg + jeden z przodu o wyporności 800 kg ( 2 komory).
Uszyte z materiału na pontony do raftingu ( te to dopiero dostają w kość od Kamoli) + dodatkowe wzmocnienia dna i połowy burt ze specjalnego materiału. Niestety przez to ich waga wzrosła do 37 kg ale jakoś to przeżyję ( kosztem lodówki sprężarkowej na przykład :wink: )
Zauważ, że rzeki są tam leniwe a ewentualne rozdarcie może nastąpić raczej przy brzegu lub na mieliźnie. Musiałbym rozpitolić 10 komór :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: Rokfor32 »

Może też nastąpić rozklejenie szwów/zgrzewów. Lub wada materiałowa - innymi słowy coś - czego sie nie przewiduje, że się stanie, jako planowany element wycieczki - ale powinno sie jednak uwzględniać na etapie konstrukcji, jako niekorzystny zbieg okoliczności ... :wink: Bo reklamacja wyrobu na środku Jeniseju ...no słabo jakoś to widzę ... :mrgreen:

Zauważ - że kabina hila ma sama w sobie niezłą wyporność - ale pod warunkiem, ze będziesz miał na pokładzie jaką sensowną pompkę do wypompowania przeciekającej wody. A przecieki zminimalizujesz, już na etapie przygotowania auta do wyprawy (czyli uszczelki drzwi - ale też i wewnętrzne uszczelnienia drzwi (standardowo folia), korki inspekcyjne, i tego typu duperela.

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: francek »

No właśnie te uszczelki - potrzebuję komplet do double cab a to poza ASO ( zapewne w kosmicznej cenie ) w przyrodzie nie występuje. Poradź coś w tym temacie :)

PS. Zanim ruszę na taki Jenisej - popływam nieco po mniejszych zbiornikach wodnych :wink:
Firma, która szyje pływaki robi tego mnóstwo na eksport do raftingu właśnie - zakładam, że ich 15-letnie doświadczenie w temacie pozwoli mi na szczęśliwe osiągnięcie brzegu :D

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: kpeugeot »

przednie drzwi masz jak w 4runnerze - więc ogarniesz a z tyłem będzie gorzej - może zaspawaj :)

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: kmiecio »

uszczelki bez problemu dobierzesz, zamienników uniwersalnych jest od groma, nawet znajdziesz z większym kołnierzem co za tym idzie lepsze uszczelnienie,

http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-2-0408" onclick="window.open(this.href);return false;

łączenie robisz na samej górze i po problemie

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: Rokfor32 »

No raczej jednak nie :wink: W tym aucie przychodzi uszczelka zewnętrzna spinana do poszycia drzwi takimi slec klipsami - ale ta uszczelka tak ma jedynie do krawędzi ramki szyby. Potem zmienia się jej kształt, bo w ramce trzymana jest w spec szynie.

ja bym w tym przypadku nie sknerzył na nowe oryginały - stara uszczelka dopasowuje się do kształtu szpary między drzwiami a kabiną, i potem w innym aucie pasuje to już tak se. Dwa - ważna jest tez jej twardość - jeżeli będzie nie taka - to może sie okazać, że drzwi to będą uszczelnione - ale w trzech punktach jedynie: zawiasów i zamka :wink:

Jedyna modyfikacja jaką ja bym zrobił względem oryginału - to oprócz spinek uszczelkę bym położył na kleju, a foliowanie drzwi zrobił po pierwsze ze znacznie grubszej folii, niż fabryczne, i na szczelno, czyli bez zostawiania klapek dla kabli. i zamiast fabrycznego poszycia wewnętrznego - coś sztywniejszego i przede wszystkim wodoodpornego - a do drzwi już nie na zatrzaskach, tylko osadzić nitonakrętki, i to poszycie przykręcić a nie zatrzasnąć.

Chodzi o to, że jak auto zanurzysz do wysokości szyby (a w razie awarii pływaka , czy choćby części z jego komór jest taka opcja) - to ciśnienie wody wepcha po prostu oryginalną tapicerkę do środka, wraz z folią uszczelniającą drzwi.

Do całości bym przewidział jaką wydajną pompę do wody, na 12V. Coś jak do pryszniców turystycznych - albo podobne. I zabudował ją w najniższym punkcie podłogi - tak na wszelki wypadek. Bo wszystkich przecieków się na bank nie uda upilnować - a jeżeli - nawet bez żadnej awarii - auto zanurzy się powyżej progów - to w końcu woda się do kabiny przedostanie, i opcja jej pozbycia sie szybko uważam że powinna być. Bo raz, że to niespecjalna przyjemność, a dwa - w takiej konfiguracji kabina to faktycznie dodatkowa wyporność, i nabieranie wody to stopniowe pogłębianie zanurzenia.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: Rokfor32 »

Tak na marginesie - na focie widze - że jednak masz już tam fabryczne PTO :wink:

No więc ja bym nie bawił się w dychawiczny silnik zaburtowy - ino wykorzystał tą przystawkę. Ale nie do napędu śruby wałem - a do zrobienia zabudowanej turbiny, przy ramie (byle wlot wody był zanurzony) - a wylot rurą przekierować do tyłu, i zakończyć obrotową dyszą. Czyli coś w stylu jak w skuterach wodnych.

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: francek »

Myśleliśmy o tym ale mam tylko jedno pto ( do mechanika ) choć miejsce na drugie jest i to drugie mogłoby napędzać śrubę. Chyba, że masz koncept napędzania tego z jednego pto - ale jakoś nie mogę tego ogarnąć 8)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilary czyli spec Hilux Franca

Post autor: Rokfor32 »

A to akurat proste - toyotowe pto mogą mieć wyjścia w obu kierunkach. Przychodzi wtedy wałek z flanszami na obu końcach. Zdaje się że nawet mam takowy.

Nie było by to idealne rozwiązanie - ale z racji sporadycznego używania - tak windy, jak i turbiny wodnej - chyba akceptowalne. Czyli przy użyciu w wodzie kręciiła by sie przekładnia wyciągarki (bęben się da zluzować) - a przy wyciąganiu wirowała by turbina.

Ten drugi przypadek byłby mniej problematyczny - winda pracuje na małych obrotach pto, z jedynką, czasem dwójką, więc i turbina by się kręciła powoli, więc bez problemów. Ale odwrotnie - to by trzeba dokładnie zrobić wałek napędzający wyciągarkę - bo przecie kręcił by się tak samo szybko jak napęd turbiny (teoretycznie z piątką na skrzyni) - więc musiał by być również wyważony.

To tak w ramach teorii akademickich - myślałem że zapodajesz tylne pto, na koniec wałka zdawczego, a to toyotowe masz dodatkowe, zanabyte okazyjnie wraz z reduktorem J7.

ODPOWIEDZ