Hilary czyli spec Hilux Franca
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
Gonzowa popracowała całkiem bez oleju dobrych kilkaset km ... Za to z reduktora wylałem prawie 5L - i nie był to efekt przecieku między skrzynią a reduktorem ....
ps. Kylon - ta skrzynka z Gonzowej ma normalne otworki serwisowe pod ściągacz na kole piątki ...
ps. Kylon - ta skrzynka z Gonzowej ma normalne otworki serwisowe pod ściągacz na kole piątki ...
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
Nic nie pomotal- tam jest fabryczny zestaw silnik,skrzynia, reduktor od lj70-ta co po Rosjanach u Kylona stala. Rozbieramy i jutro bedziemy wiedzieli co i jak. Na 80% walnal walek dystansowy i scial frez na walku glownym skrzyni lub reduktora. Sama skrzynia/reduktor po odglosach wydaje sie byc ok. Dam znac
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
francek,
Naprawiaj i płyń na tą Kamczatke, bo czekamy wszyscy zniecierpliwieni
Powodzenia!
Naprawiaj i płyń na tą Kamczatke, bo czekamy wszyscy zniecierpliwieni
Powodzenia!
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
To tylko świadczy o tym ile Toyota robiła zmiam w tym samym modelu skrzyni.Rokfor32 pisze:ps. Kylon - ta skrzynka z Gonzowej ma normalne otworki serwisowe pod ściągacz na kole piątki ...
Pewnie ktoś myślał że korek na reduktorze to ten sam wlewowy od razu do skrzyni
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2016, 09:35 przez kylon, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
Francek choćby na jednym klapku to i tak na Kamczatkę dotrze. Jestem tego pewien.
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
To co tam u mnie się pod maską tłucze Namnożyło się tych silników Kylonafrancek pisze:Nic nie pomotal- tam jest fabryczny zestaw silnik,skrzynia, reduktor od lj70-ta co po Rosjanach u Kylona stala. R)
Napierajcie! Będzie czego słuchać przy ognisku
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
Też już zgłupiałem bo cały czas byłem przekonany że jest on u Ciebie
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
silnik jest u hetmana - mialem na mysli taki sam zestaw tj silnik skrzynia reduktor odlj70
Prawdopodobnie scielo tylko lekko frez na wieloklinie skrzyni i go zaszpuntujemy ale to jutro bede wiedzial.
Prawdopodobnie scielo tylko lekko frez na wieloklinie skrzyni i go zaszpuntujemy ale to jutro bede wiedzial.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
Jest jeszcze ciekawiej. Bo wychodzi na to - że w sumie te same skrzynki, czyli R151F, są w conajmniej czterech typach - tak to sobie toyota w epc opisuje. I mają zupełnie inne numery części - ale dokładnie wszystkie Wliczając śrubki i podkładki. Stawiam, że odkąd hila zaczęli klepać na Tajwanie i w Afryce Południowej - zaczęli po prostu inaczej znakować graty pochodzące z tych destynacji.kylon pisze:To tylko świadczy o tym ile Toyota robiła zmiam w tym samym modelu skrzyni.Rokfor32 pisze:ps. Kylon - ta skrzynka z Gonzowej ma normalne otworki serwisowe pod ściągacz na kole piątki ...
Pewnie ktoś myślał że korek na reduktorze to ten sam wlewowy od razu do skrzyni
No nic - skrzynka przyjdzie, to sobie organoleptycznie porównam, czy wałek z Gonzowej spasuje. Jeżeli nie - cóż będzie trzeba zamówić z GRN35, australijskiego - bo wychodzi że "typ" ten sam, co ta co kupiłem, a 1GR potrzebował długiego wałka ...
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
R156F jest po prostu od świeżego Hila. Nie jestem przekonany czy to zagra. Jak teraz dobierałem części do skrzyni od HZJ79 to wychodziło mi w typoszeregu KZJ9, VZJ9, KZJ12, Hil KUN36 ale nie wszystkie razem. Tak więc latają po różnych modelach. Do tego stopnia nawet że może Ci wajcha od biegów wyjść w innym miejscu tudzież mocowania od sterawania reduktorem itp. Toyota jest kompatybilna ale nie zawsze jest to takie proste jak się wydaje. Dostałem tulejkę która wyglądała tak samo jak w skrzyni ale miała inny numer. Po analizie i wymianie e-maili z działem regeneracji skrzyń w Terrain Tamerze powiedzieli że wygląda tak samo ale jest z twardszego materiału bo w HZJ jest bardziej obciążona i tak ma być.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
Nie tak bardzo świeżego - bo conajmniej od '11. Formalnie Gonzowa to tez ten rocznik ...
W przyszłym tygodniu powinna dotrzeć skrzynia, to zdam relację co tam w środku siedzi ... Jak to Gonzo powiedział - "ryzyk fizyk" ...
ps. Ja jestem pewien, ze tą R156F da się zrobić na długi wałek. Kwestia jest tylko - jak poprawnie dobrać numer tego wałka - no bo mam już te numery trzy: od starszych R150F/151F (mają ten sam numer w obu przypadkach), no i dwa od tych młodszych, znakowanych (dodatkowo, poza oznaczeniem głównym) jako "typB" i "typD".
Ogólnie - temat doboru nie jest jakoś bardzo trudny - przy cenie tego wałka na poziomie 2 tysi również koszt odsyłki przy "pudłowaniu" (czyli jak pamiętam coś koło stówy) też nie jest wielkim tematem. Problemem jest trochę czasochłonność całego procesu - te tajle to w zasadzie tylko wysyłka od producenta, i czas oczekiwania 2-3 tygodnie ...
A tak wracając do Francowego hila - słabo wierzę w udupienie tulei łączącej skrzynię i reduktor. Owszem, może się zdarzyć, ale np. w KDJ12 (był taki wątek na forum, zresztą) - ale te tulejki są bez porównania. Tak samo jak parametry napędu - tulejka z J12 wygląda jak połowa tej z J7 (i długość, w tym "robocza", i grubość ścianki), a w dodatku moment silnika 1KD-FTV jest bez porównania do starego 2L-T.
Ciekaw jestem bardzo, co tam znajdzie po wybebeszeniu - bo R151F z J7 nie ma jakichś typowych słabych punktów ...
W przyszłym tygodniu powinna dotrzeć skrzynia, to zdam relację co tam w środku siedzi ... Jak to Gonzo powiedział - "ryzyk fizyk" ...
ps. Ja jestem pewien, ze tą R156F da się zrobić na długi wałek. Kwestia jest tylko - jak poprawnie dobrać numer tego wałka - no bo mam już te numery trzy: od starszych R150F/151F (mają ten sam numer w obu przypadkach), no i dwa od tych młodszych, znakowanych (dodatkowo, poza oznaczeniem głównym) jako "typB" i "typD".
Ogólnie - temat doboru nie jest jakoś bardzo trudny - przy cenie tego wałka na poziomie 2 tysi również koszt odsyłki przy "pudłowaniu" (czyli jak pamiętam coś koło stówy) też nie jest wielkim tematem. Problemem jest trochę czasochłonność całego procesu - te tajle to w zasadzie tylko wysyłka od producenta, i czas oczekiwania 2-3 tygodnie ...
A tak wracając do Francowego hila - słabo wierzę w udupienie tulei łączącej skrzynię i reduktor. Owszem, może się zdarzyć, ale np. w KDJ12 (był taki wątek na forum, zresztą) - ale te tulejki są bez porównania. Tak samo jak parametry napędu - tulejka z J12 wygląda jak połowa tej z J7 (i długość, w tym "robocza", i grubość ścianki), a w dodatku moment silnika 1KD-FTV jest bez porównania do starego 2L-T.
Ciekaw jestem bardzo, co tam znajdzie po wybebeszeniu - bo R151F z J7 nie ma jakichś typowych słabych punktów ...
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
No jeśli lubicie sobie utrudniać życie i czas się nie liczy to można tak robić. Akurat kupowanie części do skrzyni w ASO nie jest najtańszym rozwiązaniem no ale kto bogatemu zabroni
Jakie to numery?
Jakie to numery?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8429
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
Tutaj padło na aso z prostego powodu - ta skrzynka co zamówiłem to ponoć ma być zerowy przebieg. po prostu nowa - dlatego, skoro wałek sprzęgła trzeba inny - to też nowy. Tak, żeby całość to była po prostu nowa skrzynia, z zerowym przebiegiem, a graty w środku od jednego producenta.
Ja wiem, że TT dostarcza różne takie graty - ale dla mnie cena TT jest niewiele niższa niż genuin, a czas oczekiwania też wyjdzie podobny.
Ori wałek sprzęgła dla Gonzowej HZJ to 33301-35090. Taki sam wałek przychodzi też do benzynowych J9, czy FJC.
Z australijskiego hila z 1GR-FE z rocznika '12 te wałki to 33301-0K040 TYPE B i 33301-0K060 TYPE D
Ja wiem, że TT dostarcza różne takie graty - ale dla mnie cena TT jest niewiele niższa niż genuin, a czas oczekiwania też wyjdzie podobny.
Ori wałek sprzęgła dla Gonzowej HZJ to 33301-35090. Taki sam wałek przychodzi też do benzynowych J9, czy FJC.
Z australijskiego hila z 1GR-FE z rocznika '12 te wałki to 33301-0K040 TYPE B i 33301-0K060 TYPE D
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
Ale chłopaki robicie offtop... a ja tu tak wypatruję wieści od Franca i jego niezawodnej toyoty
Re: Hilary czyli spec Hilux Franca
dzieki Finger , kuerffa czlowiek na powaznej wyprawiie
relacja zapierajaca dech prawie jak z poscigi borewicza
a wy tu o walkusralku E25841562215526 59 623 565655 DO 8UPY
relacja zapierajaca dech prawie jak z poscigi borewicza
a wy tu o walkusralku E25841562215526 59 623 565655 DO 8UPY