Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 sie 2018, 1:10
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 wrz 2016, 10:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
Kolejna nieoczekiwana robota którą musiałem zrobić przy aucie.

Po krótce, w aucie zamontowałem alarm. Teraz w ciepłe dni wyszło na jaw że alarm powodował (już zmodernizowane 8) ) błąd w klimatyzacji. Błąd polegał na tym że jeżeli uruchamiałem auto z włączoną klimą to migała na niej lampka. Pierwsze co mi przyszło do głowy to zbyt mało czynnika chłodzącego.
Po wypompowaniu gazu, sprawdzenia ciśnienia oraz nabiciu po raz drugi klima jak by odżyła ale lampka nadal migała a dodatkowo gazu dobiłem za mało i pojawiło się ciche regularne syczenie.

Sfrustrowany wróciłem do domu i po głębokim zastanowieniu doszedłem do wniosku kto jest winowajcom całego zamieszania. Następnego dnia alarm został przestrojony a klima dobita na odpowiednią zalecaną przez Toyotę ilość. Moje szczęście nie trwało jednak długo ponieważ w drodze do domu zaobserwowałem kilka kropel na chodniczku pasażera. Dodam że pod autem gromadziła się spora kałuża. A sama klima chłodziła naprawdę dobrze chodź nigdy wcześniej nie narzekałem na jej wydajność.

Sytuacja nie wróżyła krótkiej roboty tylko najprawdopodobniej demontaż puszki z parownikiem klimatyzacji.

Szybka ocena sytuacji oraz konsultacje z Profesorem Rokforem i miałem już plan działania.
1.Opróżnić układ
2. Zdemontawać parownik bez ściągania deski rozdzielczej
3. Zmontować wszystko do kupy i cieszyć się sprawną klimatyzacją.

Cała operacja od wjazdu na halę do wyjazdu zajęła mi 2,5 godziny. aby wyjąć całe ustrojstwo należy odkręcić dolne mocowanie deski rozdzielczej oraz odkręcić radio. Wtedy uzyskamy na tyle dużo luzu aby pomału wysunąć cały element.

Wlot
Obrazek

Wylot
Obrazek

Dla nieznających tematu wyjaśniam skąd tak zabrudzony parownik. J90 nie posiada filtra kabinowego. Jest to kolejny plus na korzyść j120 która większość takich baboli ma rozwiązanych.

Pozdrawiam:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 wrz 2016, 21:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1828
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Alarm zepsuł parownik? Coś nie mogę skojarzyć czemu go wyjmowałeś.
Czy może zbieg okoliczności nastąpił?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2016, 8:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
Zbieg okoliczności. Alarm spowodował że nabiłem ponownie klimatyzacje. Kiedy dostała nowy czynnik zaczęła mocniej chłodzić a co za tym idzie skropliny nie nadążały wypływać poza auto i kapały na chodniczek.

A przyczyna tak wyglądającego parownika jest brak filtra kabinowego


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2016, 9:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1828
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Czyli rozszczelnił Ci się parownik, a przyczyną tego może być gromadzący się w nim syf przez brak filtra kabinowego. Dobrze teraz rozumiem? Chociaż kapanie do środka przy silnym skraplaniu to raczej niedrożny odpływ lub dziurawa obudowa/wężyk.

Mnie też ten brak filtra wk..a. Głównie przez to że strasznie szybko się kurzy w aucie. Po 2 tygodniach po sprzątaniu, w miejskiej eksploatacji jest wszystko pokryte kurzem. Nie wspominając już o jeździe w kolumnie za kimś. Wtedy piach w zębach :D

Może przy okazji tej roboty jak już rozbebeszyłeś pół auta, wymyślisz jak tam wsadzić filtr? Miałem to kiedyś rozgryzać ale… mam za małą motywację :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2016, 11:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
Nie nie nie, coś dziś słabo mi idzie tłumaczenie. Parownik był szczelny, syf który się nagromadził na nim spowodował zapchanie korytka parownika. Woda ściekała tylko połowicznie przez odpływ a reszta kapała w kabinie. Trochę niefortunnie jest to rozwiązane ponieważ parownik szczelnie wchodzi w szczelinę korytka odpływowego i jeżeli nagromadzi się tam brudu to tylko jedna część wody ma możliwość spływania a reszta stoi.

Mam nadzieję że już mnie rozumiesz ;) :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Meselowa KDJ 90
Post: 17 wrz 2016, 11:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1828
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Noooo teraz już ciąg przyczynowo-skutkowy brzmi logicznie

Może zrobisz jakiś fotograficzny tutorial jak wyciągnąć parownik bez zdejmowania deski? Sam chętnie bym go przeczyścił bo na pewnie jest w nielepszym stanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 wrz 2016, 19:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
Jeżeli chcesz to zrobić zgodnie ze sztuka to tylko demontaż deski. Jesli nie to przedewszystkim musisz opróżnić układ klimatyzacji. Następnie zdejmujesz schowek odkręcasz deskę rozdzielcza przy nogach pasażera oraz w konsol centralnej (radio)
Potem wyciągamy plastik nad schowkiem oraz wypinamy wszelkie kostki. Wyciągamy komputer od silnika i parownik jest możliwe odsłonięty. Wykręcamy go z wszelkich śrub i zdejmujemy łączki pod maska. Następnie mała gimnastyka i parownik wychodzi spod nóg pasażera :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 cze 2017, 15:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
Temat trochę ucichł tak więc pozwolę sobie na małą aktualizację. Zakończyłem z pomyślnym skutkiem temat progów pod hilift-a.

Na samym początku powstały progi:
Obrazek

Odebrałem je surowe, zdjąłem dodatkowo hak holowniczy który również miał już wykwity korozji
Obrazek

Całość wysłałem do piaskowania oraz malowania proszkowego. Oryginalne śruby mocujące osłonę baku paliwa oraz jedna do której była zamontowana masa od gniazda miały powierzchowną korozję. Z tego powodu poszły w odrdzewiacz :)


Obrazek


Aby nie tracić czasu wziąłem się za instalację gniazda elektrycznego haka holowniczego. Pierwotnie kable zostały wlutowane w wiązki tylnych lamp w zderzaku. Nie jestem fanem tego typu rozwiązań więc postanowiłem tylną wiązkę przywrócić do stanu fabryczego.

Obrazek

Rozpiąłem kostki i po zalutowaniu każdego przewodu nasunąłem pojedyncze termo kurcze a na sam koniec poszła izolacja. Powinno być okej.

Po tygodniu odebrałem pomalowane graty i odrazu zawiozłem na pokrycie powłoką LINE-X, idąc przetartą ścieżką z kdj120 zdecydowałem się na warstwę 3mm.

Obrazek

Po szlifowaniu,


Obrazek

Podczas nakładania powłoki

Obrazek

Finalny produkt

Obrazek

Całość złożyłem na nowych śrubach :)


Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 cze 2017, 15:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1828
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Bardzo pięknie! Szkurde realizujesz dokładnie mój plan co do haka i progów! I też chcę to wrzucić w Line-X'a.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 cze 2017, 16:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
Cieszę się bardzo z tego powodu !

Z kolejnych rzeczy które wykonałem w aucie to powróciłem do oryginalnego radia. Nowoczesne radio mocno psuło klimat deski rozdzielczej. Chcąc zachować walory użytkowe radia z nowej epoki pokusiłem się o zlecenie wyciągnięcia gniazda auxowego które jest uruchamiane pod guzikiem TAPE.
Prosty zestaw głośnomówiący schowałem pod konsolą a guzik do odbierania połączeń możliwe mocno schowałem w okolicy gniazda zapalniczki. Dzięki temu rozwiązaniu mogę:
-posiadać zestaw głośnomówiący
-słuchać muzyki z telefonu poprzez bluetooth

dodatkowym autem jest fakt że podczas przełączenia radia w tryb tape antena chowa się automatycznie i nie ma w takim wypadku ryzyka uszkodzenia jej w lesie :)

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 cze 2017, 19:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No pogratulować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 cze 2017, 19:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1018
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Gdzie zrobiłeś progi?

Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 cze 2017, 20:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
Dziękuje Kylonie, Pawle odpowiedz na PW


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 gru 2017, 9:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
W dziale J9 poruszony został temat audio w naszych autach. Opowiem pokrótce jak wygląda to w moim aucie.
Całość zrobiłem na opak z ogólnie przyjętymi zasadami. A to dlatego że miałem następujące postanowienia:

-Montaż na oryginalnej instalacji bez cięcia kabli
-Brak wygłuszenia drzwi (auto było świeżo po pełnym zabezpieczeniu antykorozyjnym całej karoserii. A maty nie kleją się do tłustej blachy)
-Jeśli to możliwe zachowanie oryginalnego radia a jedynie dodanie mu cech XXI wieku. Tj dołożenie BT.
-Brak widocznych z zewnątrz oznak że ktoś grzebał przy car audio

Podjechałem na żywca do sklepu car audi i dokonałem stosownych zakupów.
-głośniki przód Crunch GTX 6.2c
-głośniki tył ESX QE6.2W
-wzmacniacz Blaupunkt EMA 455 (low budżet)
-stosowne kable i przejściówki.
-dystanse głośników przód

Obrazek


Głośniki tylne pasują P&P, odkręcam przykręcam podłączam przez zakupioną przejściówkę finito.

Z przodu było trochę więcej zabawy ale przecież o to w tym chodzi :)

I tak o to kilka zdjęć porównawczych
Obrazek

Obrazek

Plastikowe mocowanie widoczne na oryginalnym głośniku dostało dodatkowo drewniany dystans.

Obrazek

Obrazek
Różnice widoczne gołym okiem;)

Tweetery:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przednie głośniki posiadają zwrotnię, ukryłem ją pod deską rozdzielczą a kable doprowadziłem do poszczególnych głośników. Sama zwrotnica podpięta jest przez przejściówkę do kostki dedykowanej dla głośników przód.


Radio i wzmacniacz.
Wstępnie radio miało mieć podłączony emulator zmieniarki a sygnał miał być podany na wzmacniacz ukryty w kuwetce pod fotelem pasażera. Niestety emulator nie chciał współpracować z radiem. Dodatkowo po podłączeniu wzmacniacza uznałem że gra nie warta świeczki i będzie to niepotrzebny klamot zajmujący cenne miejsce w aucie.

Wzmacniacz wyjęty a w miejsce radia początkowo wpięte było radio z FJ Cruisera. Wyglądało super lecz wymaga sporej ingerencji w ramkę konsoli śrdokowej. Odpuściłem z wiadomych względów 8)

Szukając ciągle rozwiązania kupiłem 2dinowe radio SONY które w zupełności ogarniało całe nagłośnienie a dodatkowo miało USB, MP3 etc. Zasadniczo powinien być to koniec roboty jednak zbytnio męczył mnie ten nowoczesny design i rozpocząłem poszukiwania dobrego elektronika. Takie z dziada pradziada co zamiast narzekać i doradzać abym sobie kupił najprostsze radio i nie zawracał dupy pochyli się nad tematem i wykona polecone zadanie. I znalazłem, niecały kilometr ode mnie :D Operacja trwała 3 dni kosztowała 100zł.

Finalnie podłączyłem starego grajka z opcją bluetooth i jestem w pełni zadowolony, no może jeszcze wrócę do tematu :wink:
Aby zrobić:
-Wzmacniacz anteny FM (proste urządzenie z allegro)
-Wygłuszenie auta (ciągle mam dylemat czy maty nie trzymają wilgoci i przyśpieszają korozję)

To wszystko jednak w przyszłości albowiem auto aktualnie jest w trakcie innej modyfikacji o której mam nadzieję napisze w najbliższym czasie :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 gru 2017, 12:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2014, 15:58
Posty: 64
Lokalizacja: Radom
Auto: KDJ90
Wszystko super. Wiedza bardzo przydatna :D tylko zdjęcia jakoś nie banglają tylko pierwsze :( .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group