Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8405
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Nie walić wszystko - a odchudzić jeszcze bardziej niż seria
Powaznie. to jest najtańszy - i jednocześnie najefektywniejszy tunning OR: zmniejszenie masy pojazdu
Jedynie w kwestii kółek się z Francem nie zgodzę - auto z masą rzędu 1,5T - postawione na 35", jest nie do zatrzymania, w dowolnych warunkach
Oczywista - jest to dokładnie przeciwnie do jakości prowadzenia po czarnym - więc po prostu każdy pojazd należy potraktować indywidualnie, zależnie do czego realnie ma służyć.
Powaznie. to jest najtańszy - i jednocześnie najefektywniejszy tunning OR: zmniejszenie masy pojazdu
Jedynie w kwestii kółek się z Francem nie zgodzę - auto z masą rzędu 1,5T - postawione na 35", jest nie do zatrzymania, w dowolnych warunkach
Oczywista - jest to dokładnie przeciwnie do jakości prowadzenia po czarnym - więc po prostu każdy pojazd należy potraktować indywidualnie, zależnie do czego realnie ma służyć.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Z mojego doświadczenia, a jeździłem ciut lżejszymi autami dotychczas LRDisco (7 sztuk) - najlepiej chodziła sztuka na Simexach 33' - gdzie koło fabryczne jest 215/70/16.
Biorąc powyższe pod uwagę, dla masy jaką ma HDJ100, nie sądzę by 33' było optymalnym rozwiązaniem. Może w podróżniczej wersji tak, ale nie w przeprawie - i tu zgodzę się z Rokforem.
Inna sprawa, że do przeprawy, to strasznie wielkie i ciężkie auto jest ...
Biorąc powyższe pod uwagę, dla masy jaką ma HDJ100, nie sądzę by 33' było optymalnym rozwiązaniem. Może w podróżniczej wersji tak, ale nie w przeprawie - i tu zgodzę się z Rokforem.
Inna sprawa, że do przeprawy, to strasznie wielkie i ciężkie auto jest ...
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
@Bocian - nie chcę abyś rozumiał moje wypowiedzi jako złośliwości
Twoje autko bardzo mi się podoba i podziwiam detaling i zapał ( nie mówiąc już o wydatkach) jakie poniosłeś ale ...
Sam sobie odpowiadasz, primo to Toyota a więc nie nadaje się do jazdy w terenie, secundo to HDJ - to już do niczego się nie nadaje jeżeli mówimy o terenie a tym bardziej o przeprawie, tertio to 100-ka co trzykrotnie przeczy Twoim założeniom ( słaby most tylny i GÓWNOLIT a właściwie MEGA GÓWNOLIT z przodu) + porażająca swoim partactwem konstruktorów pompa wtryskowa i fatalna elektryka.
To jest wspaniałe i piękne auto do turystyki szutrowej z drobnymi elementami błotnymi. Uwaga - drobnymi Większe koła niż 33/10,5 w Twoim pojeździe spowodują permanentne defekty napędu przedniego + masa którą zapodałeś = ładowanie kasy, czasu i napraw w sprzęt a nie cieszenie się jazdą.
Zapewniam Cię, że auto w tej specyfikacji zakończyłoby przygodę z wyprawą Białoruś Hardcore po pierwszym dniu - popatrz na film, który wrzucę.
Oczywiście zgadzam się, że większe koła mogą więcej ale nie w modelu HDJ - na Boga
Chcesz koła 35,37 - zapodaj mosty od Patrola ( ale to wydatek rzędu 20 kzł) i będziesz zadowolony
Chcesz upalać w przeprawie - kup Suzukę za 20 kzł z dwoma windami na mostach od LJ70 i upalaj do woli.
Chcesz cieszyć się wyprawami w komforcie i nie bać się terenu ? Odchudź swoje cacuszko, zmniejsz koła i świat stoi otworem .......
https://www.youtube.com/watch?v=TveZOiR4H-k" onclick="window.open(this.href);return false;
Piszę po kumpelsku
Zdrowia
Franc
Twoje autko bardzo mi się podoba i podziwiam detaling i zapał ( nie mówiąc już o wydatkach) jakie poniosłeś ale ...
Sam sobie odpowiadasz, primo to Toyota a więc nie nadaje się do jazdy w terenie, secundo to HDJ - to już do niczego się nie nadaje jeżeli mówimy o terenie a tym bardziej o przeprawie, tertio to 100-ka co trzykrotnie przeczy Twoim założeniom ( słaby most tylny i GÓWNOLIT a właściwie MEGA GÓWNOLIT z przodu) + porażająca swoim partactwem konstruktorów pompa wtryskowa i fatalna elektryka.
To jest wspaniałe i piękne auto do turystyki szutrowej z drobnymi elementami błotnymi. Uwaga - drobnymi Większe koła niż 33/10,5 w Twoim pojeździe spowodują permanentne defekty napędu przedniego + masa którą zapodałeś = ładowanie kasy, czasu i napraw w sprzęt a nie cieszenie się jazdą.
Zapewniam Cię, że auto w tej specyfikacji zakończyłoby przygodę z wyprawą Białoruś Hardcore po pierwszym dniu - popatrz na film, który wrzucę.
Oczywiście zgadzam się, że większe koła mogą więcej ale nie w modelu HDJ - na Boga
Chcesz koła 35,37 - zapodaj mosty od Patrola ( ale to wydatek rzędu 20 kzł) i będziesz zadowolony
Chcesz upalać w przeprawie - kup Suzukę za 20 kzł z dwoma windami na mostach od LJ70 i upalaj do woli.
Chcesz cieszyć się wyprawami w komforcie i nie bać się terenu ? Odchudź swoje cacuszko, zmniejsz koła i świat stoi otworem .......
https://www.youtube.com/watch?v=TveZOiR4H-k" onclick="window.open(this.href);return false;
Piszę po kumpelsku
Zdrowia
Franc
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Szczerze Ci powiem Franc, że takie przejechanie wanny z wodą, to w moim rozumieniu żaden techniczny teren
Zdaję sobie sprawę z ułomności (szczególnie wagowych) tego auta w głębszej przeprawie.
Podjąłem się jednak tego zadania, by ją uzbroić i już muszę dokończyć projekt, nawet jeśli ostatecznie zdecyduję się później gotowe auto sprzedać...
Nadmienię jednak, że jeździłem HDJ100 (nie tą) wielokrotnie na Ukrainie, kilka lat wstecz, jako pilot, lub obserwator tego auta z boku, z pozycji swojego siodła LR i nie była to wcale taka pełna masakra w wykonaniu HDJ-ty. Choć zdarzały się tygodniowe wyjazdy na Ukrainę, gdzie tylko jedno auto z 5 (same Toyoty+LRDisco), nie było nigdy wyciągane ... było to Disco ... I tu ponownie wracamy do kwestii wagi ...
Ostatecznie liczmy na jakieś wspólne spotkanie w terenie - długi weekend majowy przed nami, a Zakarpacie podobno mooookre, jak w zeszłym roku
Zdaję sobie sprawę z ułomności (szczególnie wagowych) tego auta w głębszej przeprawie.
Podjąłem się jednak tego zadania, by ją uzbroić i już muszę dokończyć projekt, nawet jeśli ostatecznie zdecyduję się później gotowe auto sprzedać...
Nadmienię jednak, że jeździłem HDJ100 (nie tą) wielokrotnie na Ukrainie, kilka lat wstecz, jako pilot, lub obserwator tego auta z boku, z pozycji swojego siodła LR i nie była to wcale taka pełna masakra w wykonaniu HDJ-ty. Choć zdarzały się tygodniowe wyjazdy na Ukrainę, gdzie tylko jedno auto z 5 (same Toyoty+LRDisco), nie było nigdy wyciągane ... było to Disco ... I tu ponownie wracamy do kwestii wagi ...
Ostatecznie liczmy na jakieś wspólne spotkanie w terenie - długi weekend majowy przed nami, a Zakarpacie podobno mooookre, jak w zeszłym roku
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
To nie wanna z wodą a zwykła droga W dodatku jedna z prostszych a jest ich na tej wyprawie hmmm..... pewno z 15 -20 w zależności od woli walki. Taki filmik akurat znalazłem na szybko a pokazuje on tak naprawdę łatwy temat. Do tego dochodzi bardzo dużo błota, wykrzyży, piachu i trawersów nad Niemnem - zapewniam Cię, że w porównaniu ze słynną drogą na Popa Iwana po deszczu teren jest 5 razy trudniejszy niźli na Ukrainie Potwierdzają to naprawdę mocne załogi, które na Ukrainie upalały z 8-10 razy. I nie piszę tego aby się licytować - ja to wiem, na Ukrainie i w Rumunii sporo bywałem. HDJ 100 się do tego nie nadaje. Koniec. Kropka. Choć to auto naprawdę fajne i np. teraz na Płw. Rybacki jedzie nas 4 HDJ 100 ale tam teren jest w sam raz dla nich ponieważ nie ma tam przeprawy, o której wspominałeś
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
PS Podobny Samochód, który widzę na zdjęciach mowa o HJ60 lub 61? był kiedyś z nami na Kaliningradzie - taka mocniejsza turystyka. Zapytaj się w jakim stanie wrócił i ile razy był naprawiamy i ciągany (np. Adamsa, Tadka ) To piękne auto ale nie do przeprawy a zauważ, że o wiele mocniejsza konstrukcja niźli HDJ100
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Co do walki z wagą nie do końca się zgodzę. Przy dobrej nadwadze auto jest bardziej przyczepne do podłoża i przy większych wzniesieniach gdzie jest przyczepność auto z nadwagą ma większe szanse do wjechania niż auto z boreliozą.....znam z autopsji. Co do toyoty i większych kół.....moja toyka od ponad dziesięciu lat jeździ na 35 calach...i koorwa nic się nie dzieje dziwnego....po prostu zapierdala . Nie jeżdżę nim do kościoła. Krówka zapierdziela w sumie tylko i wyłącznie w terenie....i to takim prawdziwym terenie a przy ty przeloty po nawet kilka tysia kilometrów jak np.: Maroko , Rumunia , Ukraina itp., itd. Wystarczy że dobrze na oryginalnych częściach się zregeneruje pudło.... i tylko się cieszyć z niezawodnej toyoty.
Mechanik toyoty..zajebisty , drogi ale fachowcy liczyli i produkowali, star fajny ale po uj giąć ramę.
Mechanik toyoty..zajebisty , drogi ale fachowcy liczyli i produkowali, star fajny ale po uj giąć ramę.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
https://youtu.be/a9kwORgPuDU" onclick="window.open(this.href);return false;
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
fajna kałuża - moje Kangoo 4x4 mogłoby nie dać rady za pierwszym razem
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8405
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Duży nacisk na osie wymagany jest - ale w spychaczach ...
Owszem - zdarza się bardzo specyficzny teren (dokładnie - lekko rozmiiękczona glinka - która tworzy z 5 cm śliskiego syfu, a pod spodem jest twardo), kiedy ciężkie auto z ostrą opona jedzie lepiej niż inne konfiguracje. Ale we wszystkich pozostałych przypadkach - im większa masa - tym gorzej.
A dwa - ja mogę nie wyjechać po glince na ateku - ale od tego mam windę - a lekkie auto na szerokim i dużym kapciu, i niezbyt agresywnym - nie idzie do jądra ziemi. Nie wyjedzie na na kółkach w takich przykładowych warunkach, czy dowolnych innych - ale dla windy to ułamek obciążenia, bo auto po prostu idzie górą, a nie robi za kotwicę dla ciągników rolniczych ...
A tak po prawdzie - to takich przypadków hipotetycznych (gdzie by sflaczały duży kapeć nie dał rady) to chyba jeszcze nie spotkałem A - nie.. Raz się trafiło. Trza było jechać za patrolem, co był na simexach. Nie szło ominąć, ani się cofnąć. A parch na simexsach oczywista też jechał na windzie - ale tak rozdupcył trase, że dno twarde zaczynało się z metr pod powierzchnią To był jedyny raz, kiedy auto ciągnąłem jak łajbę, korzystając z wyporności kabiny ...
Owszem - zdarza się bardzo specyficzny teren (dokładnie - lekko rozmiiękczona glinka - która tworzy z 5 cm śliskiego syfu, a pod spodem jest twardo), kiedy ciężkie auto z ostrą opona jedzie lepiej niż inne konfiguracje. Ale we wszystkich pozostałych przypadkach - im większa masa - tym gorzej.
A dwa - ja mogę nie wyjechać po glince na ateku - ale od tego mam windę - a lekkie auto na szerokim i dużym kapciu, i niezbyt agresywnym - nie idzie do jądra ziemi. Nie wyjedzie na na kółkach w takich przykładowych warunkach, czy dowolnych innych - ale dla windy to ułamek obciążenia, bo auto po prostu idzie górą, a nie robi za kotwicę dla ciągników rolniczych ...
A tak po prawdzie - to takich przypadków hipotetycznych (gdzie by sflaczały duży kapeć nie dał rady) to chyba jeszcze nie spotkałem A - nie.. Raz się trafiło. Trza było jechać za patrolem, co był na simexach. Nie szło ominąć, ani się cofnąć. A parch na simexsach oczywista też jechał na windzie - ale tak rozdupcył trase, że dno twarde zaczynało się z metr pod powierzchnią To był jedyny raz, kiedy auto ciągnąłem jak łajbę, korzystając z wyporności kabiny ...
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Bo trzeba bylo za tym Parchem, puscic Franca w jego Kangoo4x4 ... A nie go blokowac Toyota!
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8405
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
To była poważna jama Znaczy się - zrobiła siie poważna, po tym parchu Taka pojazdówka miała być - i tak było dla pierwszych (lekkich) aut - taki zakrzaczony jar, ze 200 metrów długi. Pierwsze auta przejechały to w kilka minut.
Ja tam siedziałem kilka godzin - jechałem jako ostatni, więc oprócz parcha jamę zmieliło jeszcze kilka innych aut (już nie miało znaczenia, lekkie czy ciężkie - po tym jak ten patrol przejechał ... )
ps. Normalnie jama by była naprawdę fajna. Techniczna. Przykładowo jeden kawałek jechałem trawersem zawieszony na własnej windzie i dwóch bloczkach - jak pranie na sznurku (przeciągałem się równolegle do własnej liny przeciągniętej obok auta - dziwnie brzmi - ale zapewniam że się da ).
Ja tam siedziałem kilka godzin - jechałem jako ostatni, więc oprócz parcha jamę zmieliło jeszcze kilka innych aut (już nie miało znaczenia, lekkie czy ciężkie - po tym jak ten patrol przejechał ... )
ps. Normalnie jama by była naprawdę fajna. Techniczna. Przykładowo jeden kawałek jechałem trawersem zawieszony na własnej windzie i dwóch bloczkach - jak pranie na sznurku (przeciągałem się równolegle do własnej liny przeciągniętej obok auta - dziwnie brzmi - ale zapewniam że się da ).
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
w sensie, jak prom?Rokfor32 pisze:przeciągałem się równolegle do własnej liny przeciągniętej obok auta
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8405
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Nie. Jak pranie na sznurku, ale takim z dwoma bloczkami
Lina ustawiona w trapez - czyli od auta skośnie do drzewa z przodu, tam bloczek, nawrót liny równolegle do boku auta i do drzewa za autem, tam drugi bloczek, i lina znowu skośnie do zaczepu z tyłu auta.
Przy takim układzie wyciągarką dało się sterować ustawieniem auta względem trawersu, natomiast jazda po trawersie - normalnie kołami. To był oczywiście króciutki odcinek, kilka metrów, nieco ponad dwie długości auta - ale było bardzo ciasno, i bardzo ślisko. Trzeba było po prostu po trawersie ominąć drzewo - a takie zamocowanie liny nie tylko zabezpieczało auto przed osunięciem się na to drzewo, ale pozwalało też na sterowanie torem jazdy. Bo, przykładowo, przy naciśnięciu na hampel, i podciągnięciu windą - do góry podciągal się tył (bo lżejszy). Przy użyciu ręcznego - podciągał się przód. A bez hampli - jazda równolegle do liny obok auta
Lina ustawiona w trapez - czyli od auta skośnie do drzewa z przodu, tam bloczek, nawrót liny równolegle do boku auta i do drzewa za autem, tam drugi bloczek, i lina znowu skośnie do zaczepu z tyłu auta.
Przy takim układzie wyciągarką dało się sterować ustawieniem auta względem trawersu, natomiast jazda po trawersie - normalnie kołami. To był oczywiście króciutki odcinek, kilka metrów, nieco ponad dwie długości auta - ale było bardzo ciasno, i bardzo ślisko. Trzeba było po prostu po trawersie ominąć drzewo - a takie zamocowanie liny nie tylko zabezpieczało auto przed osunięciem się na to drzewo, ale pozwalało też na sterowanie torem jazdy. Bo, przykładowo, przy naciśnięciu na hampel, i podciągnięciu windą - do góry podciągal się tył (bo lżejszy). Przy użyciu ręcznego - podciągał się przód. A bez hampli - jazda równolegle do liny obok auta
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
a Patrolem po prostu jedziesz po tym drzewie ( lub ciągniesz się ) Pancerność i idiotoodporność jego konstrukcji jest bowiem wprost proporcjonalna do jakości przedniego zawieszenia w 100-tce