Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Moderator: luk4s7
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
A jak na wykrzyżach - chowają się w nadkola czy ocierają? Lift był jakiś założony?
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
To felga odsadzona (chyba) z j78 - dzięki temu "skręcowywując" nie obciera... Z drugiej strony takie odsadzenie ET daje większe siły po kącie na łożyskakylon pisze:I skręcuje bez problemu?
@Zbowid - pytałeś o wykrzyże - jeszcze. z racji prac, nie sprawdzone w boju. Jednak, jak widzisz na zdjęciach jest jeszcze trochę powietrza.
Lift jest zrobiony wg ruskich patentów, czyli opuszczony most przedni, drążki są HD podkręcone na możliwy max, z tyłu sprężyny Dobinsona +2+400kg. Dojdzie jeszcze obciążenie zderzakami, wyciągarką, płytami, bagażnikiem, koło na zderzaku tylnym ... tak naprawdę dopiero wówczas okaże się, czy nie będzie kolizji kół z nadwoziem.
Póki co, to tylko kozacki wygląd i tyle
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Gdzie ty się Boćku wybierasz tym autem , skoro 95% offroadowych tras da się przejechać seryjnym samochodem na kołach 33"BOCIAN pisze: Dojdzie jeszcze obciążenie zderzakami, wyciągarką, płytami, bagażnikiem, koło na zderzaku tylnym ...
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Ale look jest cool. Mi się cholernie podoba w tym kolorze i macie. Nie mniej jednak do setki mniejsze koła bym zapodał.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Szanowny Dr.Rokforze - ja swoje auta robię, by działały zgodnie z przeznaczeniem - to akurat mój pierwszy projekt na Toyocie.proto pisze:Gdzie ty się Boćku wybierasz tym autem , skoro 95% offroadowych tras da się przejechać seryjnym samochodem na kołach 33"BOCIAN pisze: Dojdzie jeszcze obciążenie zderzakami, wyciągarką, płytami, bagażnikiem, koło na zderzaku tylnym ...
Koło 33' jest bardzo skuteczne dla lekkiego auta, jak j9, j7 itd ...
Głównie użytkuję auto turystycznie-przeprawowo na Zakarpaciu i tam wyższe koła się bardzo przydają, szczególnie na podjazdach "zrywkowych", po których jeździły Urale, czy Ziły 6x6 ...
@Kylonie - przyglądałem się uważnie na kilku wyjazdach ukraińskich, jak zachowują się j100 na oponie 33' (305/70/16) i byłem pod dużym wrażeniem - opony Y_Geolandar MT i BFG TA KM2.
Przejrzałem też wiele zapisków forów rosyjskich, gdzie "setki" są bardzo popularne. Tam się zakłada 35' nawet w bieżniku SImex. Gdybym używał auta wybitnie podróżniczo - na 100% byłyby 33'. W związku z tym, że ja raczej jeżdżę po górach, w całkiem trudnych przeprawowo warunkach i oddalam się od swojego komina maksymalnie 1000km - postanowiłem spróbować 35'.
- Załączniki
-
- 317268_556516827708852_163993421_n.jpg (122,45 KiB) Przejrzano 3718 razy
-
- 534740_556513621042506_1788496281_n.jpg (132,13 KiB) Przejrzano 3718 razy
-
- 10703834_965386713488526_1637485506750914463_n.jpg (127,44 KiB) Przejrzano 3718 razy
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Niepotrzebnie mieszasz w to Rokfora ...BOCIAN pisze:Szanowny Dr.Rokforze...
...ale być z nim pomylonym to zaszczyt
Ps. Dzięki za wyczerpujący opis twoich oczekiwań względem samochodu terenowego.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Jezza! Sorry - byłem 100% przekonany !
Wybacz proszę - Piotr
Wybacz proszę - Piotr
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
W isla J100 jeździły minimum na 38" (mowa o tych do terenu, nie do marketu po bułki) - i dopiero przy takich kapciach ciężka J100 była jakoś porównywalna (pod względem możliwości w terenie) z hilem czy 4R na 33". Tak że - o to, że 35" za duże - to bym się specjalnie nie martwił ...
Z jednym "ale" - przy takich modyfikacjach w Isla do J100 zapodawało się customowy przedni most, oparty na Dance 50, jak mnie pamięć nie myli.
Ten sam temat po prostu co w J8 - przednia przekładnia 8" do tak ciężkiego kloca i z mocno bezwładnym kowadłem 4,2 - to niekoniecznie długotrwałe rozwiązanie ...
Z jednym "ale" - przy takich modyfikacjach w Isla do J100 zapodawało się customowy przedni most, oparty na Dance 50, jak mnie pamięć nie myli.
Ten sam temat po prostu co w J8 - przednia przekładnia 8" do tak ciężkiego kloca i z mocno bezwładnym kowadłem 4,2 - to niekoniecznie długotrwałe rozwiązanie ...
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Jak zapewne pamiętasz, apropo 8" - planowany jest replacement na EATON TrueTrac helical gearRokfor32 pisze:<CIACH>
Ten sam temat po prostu co w J8 - przednia przekładnia 8" do tak ciężkiego kloca i z mocno bezwładnym kowadłem 4,2 - to niekoniecznie długotrwałe rozwiązanie ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Ale w J8 i J100 problematyczna jest sama przekładnia. Standardowy dwusatelitowy dyfer można zastąpić innymi rozwiązaniami - przekładnia nadal będzie za mała ...
Ja już kiedyś widziałem, jak po zadziałaniu inercji z przedniego ori dyfra J100 ... wyleciał wałek ataku. Przez obudowę ...
Jest wszystko ok przy normalnym używaniu - po prostu jest dla tej konfiguracji wozu za mały zapas na przeciążenie.
Ja już kiedyś widziałem, jak po zadziałaniu inercji z przedniego ori dyfra J100 ... wyleciał wałek ataku. Przez obudowę ...
Jest wszystko ok przy normalnym używaniu - po prostu jest dla tej konfiguracji wozu za mały zapas na przeciążenie.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
A swoją drogą, to jest równe 8", czy 8,4"?
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Kolor jest mistrzowski, prezentuje to się rewelacyjnie. A koła, uuuuuu, odważnie ale to w końcu męski samochód to i koła muszą być męskie
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Bez obciążeń auto ma wysokość 207 cm, w szczycie tyłu ... ciut grubo ...
Ponadto koła wystają poza obrys jakieś 5cm ...
Uzbrojone klamki, lusterka, kratki ...
W poniedziałek listwy, podszybie, pas przedni, listwy dachowe.
Jest szansa wyjechać w przyszłym tyg.
Zakupione też 2 nowe Aku - 100ah 850A
Ponadto koła wystają poza obrys jakieś 5cm ...
Uzbrojone klamki, lusterka, kratki ...
W poniedziałek listwy, podszybie, pas przedni, listwy dachowe.
Jest szansa wyjechać w przyszłym tyg.
Zakupione też 2 nowe Aku - 100ah 850A
- Załączniki
-
- 12309145_1235268369833691_570251522_n.jpg (85,31 KiB) Przejrzano 3587 razy
-
- 12305407_1235268303167031_913607818_n.jpg (91,56 KiB) Przejrzano 3587 razy
-
- 12309048_1235268263167035_1321151479_n.jpg (83,8 KiB) Przejrzano 3587 razy
Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN
Kurcze. Nie mogę się napatrzeć. Śliczne.