Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: Rokfor32 »

Nie walić wszystko - a odchudzić jeszcze bardziej niż seria :wink:

Powaznie. to jest najtańszy - i jednocześnie najefektywniejszy tunning OR: zmniejszenie masy pojazdu :wink:

Jedynie w kwestii kółek się z Francem nie zgodzę :mrgreen: - auto z masą rzędu 1,5T - postawione na 35", jest nie do zatrzymania, w dowolnych warunkach :wink:

Oczywista - jest to dokładnie przeciwnie do jakości prowadzenia po czarnym - więc po prostu każdy pojazd należy potraktować indywidualnie, zależnie do czego realnie ma służyć.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: BOCIAN »

Z mojego doświadczenia, a jeździłem ciut lżejszymi autami dotychczas LRDisco (7 sztuk) - najlepiej chodziła sztuka na Simexach 33' - gdzie koło fabryczne jest 215/70/16.
Biorąc powyższe pod uwagę, dla masy jaką ma HDJ100, nie sądzę by 33' było optymalnym rozwiązaniem. Może w podróżniczej wersji tak, ale nie w przeprawie - i tu zgodzę się z Rokforem.
Inna sprawa, że do przeprawy, to strasznie wielkie i ciężkie auto jest ...

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: francek »

@Bocian - nie chcę abyś rozumiał moje wypowiedzi jako złośliwości :)
Twoje autko bardzo mi się podoba i podziwiam detaling i zapał ( nie mówiąc już o wydatkach) jakie poniosłeś ale ...
Sam sobie odpowiadasz, primo to Toyota a więc nie nadaje się do jazdy w terenie, secundo to HDJ - to już do niczego się nie nadaje jeżeli mówimy o terenie a tym bardziej o przeprawie, tertio to 100-ka co trzykrotnie przeczy Twoim założeniom ( słaby most tylny i GÓWNOLIT a właściwie MEGA GÓWNOLIT z przodu) + porażająca swoim partactwem konstruktorów pompa wtryskowa i fatalna elektryka.
To jest wspaniałe i piękne auto do turystyki szutrowej z drobnymi elementami błotnymi. Uwaga - drobnymi :wink: Większe koła niż 33/10,5 w Twoim pojeździe spowodują permanentne defekty napędu przedniego + masa którą zapodałeś = ładowanie kasy, czasu i napraw w sprzęt a nie cieszenie się jazdą.
Zapewniam Cię, że auto w tej specyfikacji zakończyłoby przygodę z wyprawą Białoruś Hardcore po pierwszym dniu - popatrz na film, który wrzucę.
Oczywiście zgadzam się, że większe koła mogą więcej ale nie w modelu HDJ - na Boga :)
Chcesz koła 35,37 - zapodaj mosty od Patrola ( ale to wydatek rzędu 20 kzł) i będziesz zadowolony :)
Chcesz upalać w przeprawie - kup Suzukę za 20 kzł z dwoma windami na mostach od LJ70 i upalaj do woli.
Chcesz cieszyć się wyprawami w komforcie i nie bać się terenu ? Odchudź swoje cacuszko, zmniejsz koła i świat stoi otworem .......

https://www.youtube.com/watch?v=TveZOiR4H-k" onclick="window.open(this.href);return false;

Piszę po kumpelsku
Zdrowia
Franc

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: BOCIAN »

Szczerze Ci powiem Franc, że takie przejechanie wanny z wodą, to w moim rozumieniu żaden techniczny teren :-)
Zdaję sobie sprawę z ułomności (szczególnie wagowych) tego auta w głębszej przeprawie.
Podjąłem się jednak tego zadania, by ją uzbroić i już muszę dokończyć projekt, nawet jeśli ostatecznie zdecyduję się później gotowe auto sprzedać...

Nadmienię jednak, że jeździłem HDJ100 (nie tą) wielokrotnie na Ukrainie, kilka lat wstecz, jako pilot, lub obserwator tego auta z boku, z pozycji swojego siodła LR i nie była to wcale taka pełna masakra w wykonaniu HDJ-ty. Choć zdarzały się tygodniowe wyjazdy na Ukrainę, gdzie tylko jedno auto z 5 (same Toyoty+LRDisco), nie było nigdy wyciągane ... było to Disco ... I tu ponownie wracamy do kwestii wagi ...

Ostatecznie liczmy na jakieś wspólne spotkanie w terenie - długi weekend majowy przed nami, a Zakarpacie podobno mooookre, jak w zeszłym roku :-) :twisted:
Załączniki
10177488_880575795302952_7785326060291232970_n.jpg
10259934_880575245303007_7549503099880228519_n.jpg
10245579_880575888636276_1986886038840533666_n.jpg

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: francek »

To nie wanna z wodą a zwykła droga :) W dodatku jedna z prostszych a jest ich na tej wyprawie hmmm..... pewno z 15 -20 w zależności od woli walki. Taki filmik akurat znalazłem na szybko a pokazuje on tak naprawdę łatwy temat. Do tego dochodzi bardzo dużo błota, wykrzyży, piachu i trawersów nad Niemnem - zapewniam Cię, że w porównaniu ze słynną drogą na Popa Iwana po deszczu teren jest 5 razy trudniejszy niźli na Ukrainie :) Potwierdzają to naprawdę mocne załogi, które na Ukrainie upalały z 8-10 razy. I nie piszę tego aby się licytować - ja to wiem, na Ukrainie i w Rumunii sporo bywałem. HDJ 100 się do tego nie nadaje. Koniec. Kropka. Choć to auto naprawdę fajne i np. teraz na Płw. Rybacki jedzie nas 4 HDJ 100 ale tam teren jest w sam raz dla nich ponieważ nie ma tam przeprawy, o której wspominałeś :)

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: francek »

PS Podobny Samochód, który widzę na zdjęciach mowa o HJ60 lub 61? był kiedyś z nami na Kaliningradzie - taka mocniejsza turystyka. Zapytaj się w jakim stanie wrócił i ile razy był naprawiamy i ciągany (np. Adamsa, Tadka ) To piękne auto ale nie do przeprawy a zauważ, że o wiele mocniejsza konstrukcja niźli HDJ100 :)

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: jezus »

Co do walki z wagą nie do końca się zgodzę. Przy dobrej nadwadze auto jest bardziej przyczepne do podłoża i przy większych wzniesieniach gdzie jest przyczepność auto z nadwagą ma większe szanse do wjechania niż auto z boreliozą.....znam z autopsji. Co do toyoty i większych kół.....moja toyka od ponad dziesięciu lat jeździ na 35 calach...i koorwa nic się nie dzieje dziwnego....po prostu zapierdala . Nie jeżdżę nim do kościoła. Krówka zapierdziela w sumie tylko i wyłącznie w terenie....i to takim prawdziwym terenie a przy ty przeloty po nawet kilka tysia kilometrów jak np.: Maroko , Rumunia , Ukraina itp., itd. Wystarczy że dobrze na oryginalnych częściach się zregeneruje pudło.... i tylko się cieszyć z niezawodnej toyoty. 8)
Mechanik toyoty..zajebisty , drogi ale fachowcy liczyli i produkowali, star fajny ale po uj giąć ramę.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: BOCIAN »

https://youtu.be/a9kwORgPuDU" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: francek »

fajna kałuża - moje Kangoo 4x4 mogłoby nie dać rady za pierwszym razem :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: Rokfor32 »

Duży nacisk na osie wymagany jest - ale w spychaczach ... :wink:

Owszem - zdarza się bardzo specyficzny teren (dokładnie - lekko rozmiiękczona glinka - która tworzy z 5 cm śliskiego syfu, a pod spodem jest twardo), kiedy ciężkie auto z ostrą opona jedzie lepiej niż inne konfiguracje. Ale we wszystkich pozostałych przypadkach - im większa masa - tym gorzej.

A dwa - ja mogę nie wyjechać po glince na ateku - ale od tego mam windę - a lekkie auto na szerokim i dużym kapciu, i niezbyt agresywnym - nie idzie do jądra ziemi. Nie wyjedzie na na kółkach w takich przykładowych warunkach, czy dowolnych innych - ale dla windy to ułamek obciążenia, bo auto po prostu idzie górą, a nie robi za kotwicę dla ciągników rolniczych ... :wink:

A tak po prawdzie - to takich przypadków hipotetycznych (gdzie by sflaczały duży kapeć nie dał rady) to chyba jeszcze nie spotkałem :wink: A - nie.. Raz się trafiło. Trza było jechać za patrolem, co był na simexach. Nie szło ominąć, ani się cofnąć. A parch na simexsach oczywista też jechał na windzie - ale tak rozdupcył trase, że dno twarde zaczynało się z metr pod powierzchnią :wink: To był jedyny raz, kiedy auto ciągnąłem jak łajbę, korzystając z wyporności kabiny ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: BOCIAN »

Bo trzeba bylo za tym Parchem, puscic Franca w jego Kangoo4x4 ... A nie go blokowac Toyota! :-P :-D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: Rokfor32 »

To była poważna jama :wink: Znaczy się - zrobiła siie poważna, po tym parchu :mrgreen: Taka pojazdówka miała być - i tak było dla pierwszych (lekkich) aut - taki zakrzaczony jar, ze 200 metrów długi. Pierwsze auta przejechały to w kilka minut.

Ja tam siedziałem kilka godzin - jechałem jako ostatni, więc oprócz parcha jamę zmieliło jeszcze kilka innych aut (już nie miało znaczenia, lekkie czy ciężkie - po tym jak ten patrol przejechał ... :wink: )

ps. Normalnie jama by była naprawdę fajna. Techniczna. Przykładowo jeden kawałek jechałem trawersem zawieszony na własnej windzie i dwóch bloczkach - jak pranie na sznurku (przeciągałem się równolegle do własnej liny przeciągniętej obok auta - dziwnie brzmi - ale zapewniam że się da :mrgreen: ).

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: MariuszS »

Rokfor32 pisze:przeciągałem się równolegle do własnej liny przeciągniętej obok auta
w sensie, jak prom?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: Rokfor32 »

Nie. Jak pranie na sznurku, ale takim z dwoma bloczkami :wink:

Lina ustawiona w trapez - czyli od auta skośnie do drzewa z przodu, tam bloczek, nawrót liny równolegle do boku auta i do drzewa za autem, tam drugi bloczek, i lina znowu skośnie do zaczepu z tyłu auta.

Przy takim układzie wyciągarką dało się sterować ustawieniem auta względem trawersu, natomiast jazda po trawersie - normalnie kołami. To był oczywiście króciutki odcinek, kilka metrów, nieco ponad dwie długości auta - ale było bardzo ciasno, i bardzo ślisko. Trzeba było po prostu po trawersie ominąć drzewo - a takie zamocowanie liny nie tylko zabezpieczało auto przed osunięciem się na to drzewo, ale pozwalało też na sterowanie torem jazdy. Bo, przykładowo, przy naciśnięciu na hampel, i podciągnięciu windą - do góry podciągal się tył (bo lżejszy). Przy użyciu ręcznego - podciągał się przód. :wink: A bez hampli - jazda równolegle do liny obok auta :wink:

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Kamaz HDJ 100 Project by BOCIAN

Post autor: francek »

a Patrolem po prostu jedziesz po tym drzewie ( lub ciągniesz się ) :mrgreen: Pancerność i idiotoodporność jego konstrukcji jest bowiem wprost proporcjonalna do jakości przedniego zawieszenia w 100-tce :wink:

ODPOWIEDZ