Strona 1 z 3

Land Cruiser J90 Robiego

: 03 kwie 2015, 16:35
autor: Rob
Przedstawiam Wam moją zieloną J90 1KZ-TE. Jeżdżę nią na polowania od niespełna roku.
Niedawno założyłem zderzak skrzyniowy z płytą pod wyciągarkę(4x4Wyprawa, pozdrawiam) oraz wymieniłem seryjne zwieszenie na Ironman foam cell +2". LC stoi na oponach General Grabber AT2 265/70 R16, ale w niedalekich planach trochę inny bieżnik oraz rozmiar :)
Z rzeczy które chciałbym w niej zrobić jest oczywiście wyciągarka elektryczna, snorkel no i koniecznie konserwacja ramy.
Pozdrawiam :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 03 kwie 2015, 21:58
autor: kylon
Wywal te sprężyny zanim Ci się zawiecha rozwali :wink: albo niech wymienią na właściwe. Zobacz jak Ci sterczy przód do góry w stosunku do tyłu. Założenie wyciągarki nie pomoże 8) .
Geometria zrobiona? Koła jakoś w negatywie stoją.

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 01:42
autor: Rob
A jakie powinny być sprężyny? Te były dobrane do amortyzatorów. Teraz to mnie Kolego martwisz...

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 01:45
autor: Rob
Geometria jeszcze nie zrobiona, ponieważ gdy chciałem jechać to mechanik który zakładał zawieszenie powiedział, że niech się wszystko ułoży przez 500km i wtedy jechać na geometrię. Albo lepiej jak będzie wszystko zamontowane na samochodzie.

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 02:09
autor: zombi
Rob pisze:G przez 500km i wtedy jechać na geometrię. Albo lepiej jak będzie wszystko zamontowane na samochodzie.
Jak tyle pojeździsz to i opony rozwalisz.

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 02:43
autor: LEX
Zmień mechanika.

500km na nieustawionej geometrii to sporo spalania i zniszczone opony. Sprężyn nie dobiera się pod amortyzatory lecz pod obciązenie. Musisz wyliczyć ile będziesz na przodzie woził i idziesz tym tropem. O ile z tyłu masz most i możesz sobie pozwolić na błędy związane z wysokością i twardością opon, to z przodu już nie jest tak łatwo, bo na przodzie masz wahacze i przeguby, które nie lubią pracować na pełnym wygięciu.

Amortyzatory z kolei dobierasz do stylu jazdy i terenu (no i też masy nieresorowanej). Jak bujasz się powoli przez leśne drogi to musisz mieć mocne tłumienie, żeby nie bujało i 'odbijało'' za szybko. Jak ganiasz szybko po tarce i szutrach to lepsze będą amortyzatory o słabszym tłumieniu. Nie wiem jaki model jaki ma tłumienie, ale sprzedawca w dobrym sklepie z pewnością coś doradzi.

p.s. Dobre zawieszenie nie siada po 500km.

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 07:23
autor: Rob
LEX
Właśnie tak sprężyny były dobierane. Z tyłu 0-300 kg a z przodu 0 - 100kg z racji, że sam zderzak waży bardzo dużo i za chwilę będzie wyciągarka (kolejne 40kg).
Jeśli chodzi o geometrię to za raz po świętach się wybiorę.

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 08:20
autor: kylon
Jeśli z tyłu masz +300 kg a z przodu +100 i tak samochód wygląda to :?: :mrgreen:. Ludzie często patrzą po cenie a nie jakości i takie są efekty. Musi jeszcze upłynąć dużo wody w Wiśle zanim ludzie w Polsce dojdą do tych samych wniosków co Ci w Australii i Europie 8). Dodatkowo mechanik który nie ma pojęcia o tym co robi. Stawiam, że stoją tuleje i dlatego nie chciało mu się zrobić geometrii. Wymiana zawieszenia wymaga bezwzględnego ustawienia geometrii układu :!: Jeśli to auto teraz tak wygląda to ustawienie jej być może trochę opuści przód ale nadal to będzie śmiesznie wyglądać. Jeśli lift ma np 5cm ze sprężyną +300 kg to oznacza to, że te 5 cm jest przy załadowanym stałym obciążeniu 300 kg. Bez niego robi się więcej cm. Zapakuj tam faktycznie 300 kg to Ci się zrobi dopiero motorówka ;-). Nie wiem też kto doradził Ci zawieszenie +300 do króciaka.

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 08:28
autor: Rob
kylon
Możesz wyjaśnic co znaczy, że "stoją tuleje"? Żeby znaleźć jakieś wyjście z tego problemu :)

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 10:01
autor: górol
To się nazywa oko fachowca.
kylon pisze:Geometria zrobiona? Koła jakoś w negatywie stoją.
Rob pisze:Geometria jeszcze nie zrobiona
Ja tam na tych fotach widzę auto które ma 4 koła i działające światła z przodu,żadnych negatywów jak i pozytywów,no może poza jednym,że to Toyka nie widzę :mrgreen: :mrgreen:

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 11:14
autor: Rob
Ok ok ok, :D we wtorek jadę na geometrię, zaczniemy od tego i zobaczymy co wyjdzie dalej :D

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 15:08
autor: kylon
Wahacze połączone są z ramą za pomocą mimośrodowych tulei metalowo gumowych. Przez ich środek przechodzą śruby z mimośrodowymi podkładkami. Obracając tymi śrubami ustawia się pochylenie kąta zwrotnicy. W większości Land Cruiserów z niezależnym zawieszeniem po jakimś czasie nie da się ich obrócić. Metalowa śruba rdzewieje w metalowej tulei. Nie pomogą namaczania, psikanie szuwaksami itp. Nie da się zatem ustawić geometrii. Jedynym wyjściem jest wymiana owych wraz ze śrubami.

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 17:26
autor: Rob
kylon
Dosłownie przezd chwilą to oglądałem, ale ciężko cokolwiek stwierdzić z zewnątrz.

Trzeba wymienić całe wahcze, czy tylko jakieś elementy?

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 17:45
autor: Rob
Ale trochę nie chce mi się wierzyć w to, że coś jest nie tak, ponieważ mechanik który to robił, gdyby zauważył, że coś jest nie tak i do wymiany, to od razu by mi o tym powiedział. On powiedział tylko, żebym zbierzność zrobił później.

Re: Land Cruiser J90 Robiego

: 04 kwie 2015, 20:41
autor: kylon
Wzrokiem to można tylko określić czy gumy są poparciałe, popękane lub rozwulkanizowane. To się sprawdza kluczami. We wtorek powrócimy do tematu :mrgreen: No chyba że kiedyś ktoś już to zrobił albo nasmarował serwisowo. Jeśli tak to leć zagrać w Totka :wink:. Wymienia się tuleje a nie całe wahacze. Ja stawiam, że mechanik po prostu nie wie o orzypadłości tego auta to i nic nie powiedział :wink:.
Powinien to sprawdzić na wstępie bo wtedy koszt montażu znacznie rośnie i klient powinien być powiadomiony. No chyba że sprzawdził to Totek.