4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Post wczesniej macie informacje dotyczace samego montażu.

Efekt koncowy.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Załączniki
DSC_0093.jpg
(248,57 KiB) Pobrany 59 razy
DSC_0070.jpg
(147,04 KiB) Pobrany 59 razy
DSC_0057.jpg
(138,99 KiB) Pobrany 59 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: Rokfor32 »

Pamiętaj, że benzyniaki sa silnie wrażliwe na opory ssania powietrza. Dlatego snorkel musi mieć konkretny przelot, i bez zbędnych zwężek i załamań. Przy klekotach temat jest drugorzędny, turbosprężarka kompensuje takie przypadłości.

Dlatego, jeżeli ma chodzić nie tylko o wygląd - to ja bym zmierzył dokładnym manometrem spadek ciśnienia przy pełnym obciążeniu silnika (czyli powiedzmy 4 tysie obrotów przy jeździe pod górkę z pedałem w podłodze). Pomiar się wykonuje najlepiej podłączając się gdzieś do kolektora dolotowego.

Spadek ciśnienia (względem ciśnienia otoczenia) powinien byc oczywiście możliwie najmniejszy - ale zawsze jakiś jednak jest, choćby opór filtra. Jeżeli jednak manometr pokaże znacząco więcej niż 50 mbar - to ja bym się jednak zastanowił nad celowością patentu. Temat wody to oczywista sprawa - ale jeżeli dolot ma mulić silnik (i jednocześnie zwiększać apetyt na paliwo) - to w takim układzie lepiej jest pomyśleć nad opcją szybkiego odłączania snorkela. I zapinać go jedynie wtedy - jak jest potrzebny.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Poszczególne średnice elementów które kupowałem są zbliżone do średnicy wlotu do puszki filtra. Sam snorkel też ma przelot bez zwężeń mniejszych niz srednica wlotu do puszki.

Jak narazie mam kolo na dachu i snorkel. Czy jade 140km/h czy 60km/h to moje subiektywne odczucia nie wykazuja slabszego auta. Spalanie pozostałow tych samch granicach 16-17L LPG.

Pomysl masz fajny. Trudniej z manometrem podcisnieniowym. Nie po drodze mi do tego sprzetu.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

:D

Obrazek
Załączniki
4r.jpg
(182,24 KiB) Pobrany 47 razy

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Odpowietrzenia przedniego i tylniego mostu. Złączki hydrauliczne z gwintem 1/8" oraz przewód 8mm.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Załączniki
DSC_0248.jpg
(204,45 KiB) Pobrany 38 razy
DSC_0261.jpg
(124,5 KiB) Pobrany 38 razy
DSC_0229.jpg
(143,99 KiB) Pobrany 38 razy

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Obrazek
Załączniki
DSC_0256.jpg
(125,65 KiB) Pobrany 38 razy

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: plum76 »

a to cos na końcu przewodu to jakiś zawór jednokierunkowy?
pawel

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: Rokfor32 »

Nie. To taki standardowy filtr/tłumik hałasu, w pneumatyce zakłada się je np. na odpowietrzenia siłowników. Technicznie jest to porowaty spiek proszku mosiężnego.Są różne gradacje i przepustowości.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Po paru kapciach spowodowanych piachem na polaczeniu felga-opona zakladam dętki :)

Obrazek
Obrazek
Załączniki
DSC_0325.jpg
(145,25 KiB) Pobrany 27 razy
DSC_0318.jpg
(92,8 KiB) Pobrany 27 razy

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Ciagle w formie :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: rolkos »

Przewód do odpowietrzenia jest z polietylenu? Nie przetrze/połamię się to w eksploatacji, może dać oplot jakiś? (skompletowałem podobny zestaw do swojego samochodu).

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: kylon »

I tak powstają pomniki ze zbędną ilością gadżetów wyczytanych w internecie ;-) - po co ten oplot.
Przewód ten jest jak najbardziej ok. Stosowany w pneumatyce i automatyce w poważnych maszynach. Daje radę. Oplot nie pomoże jak złapiesz kłodę w błocie. Jak się ma zerwać to i tak zerwie. Jego przetarcie może tylko powstać w wyniku niepoprawnego montażu.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: rolkos »

To efekt reklamy produktu prawnego sprzedawcy z Australii. Zachwala w spocie że używa tylko przewodów olejoodpornch w oplocie i to takie super. Jeśli ten jest ok to zakładam jak tylko się ociepli. Swoją drogą przy wymianie oleju tydzień temu ze 100ml starego oleju wylało mi się po odkręceniu korka wlewu, magicznie przybyło.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: kylon »

Ten też jest olejoodporny.
W silniku Ci oleju przybyło? Jeśli tak to musisz sprawdzić czy przelewy Ci nie ciekną od wtrysków bo wtedy ropa leci do oleju. Przelewy są pod pokrywą zaworów.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: rolkos »

Przybyło oleju w moście i taki szary się zrobił, zakładam że zassał wodę przez uszczelniacze jak przejeżdżałem kilka razy przez głębszą wodę, dlatego temat odpowietrzenia zaczął mnie ostatnio interesować, chyba że jakimś cudem przy ostatniej wymianie udało się nalać oleju powyżej korka wlewu (niestety nie robiłem wtedy tego sam to nie wiem czy np. samochód stał prosto itd.).

ODPOWIEDZ