4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Ma pare mankamentów do dopracowania, ale mam nadzieję, że z motywacją płynącą z tego forum ogarne wszystko. Nastawienie mam pozytywne :)
Teraz wypadałoby pokazać jak wygląda.

No to z przodu to tak:
garage
garage
..a jak otworze drzwi to o prosze:
interior
interior

Bylem w trakcie wymiany świec, bo troche niedopalał na niskich obrotach.
Tak na marginesie, to jednak to nie były świece :mrgreen:
Dlatego teraz pod maską wyglada o tak:
engine_bay
engine_bay

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Tuleje bez progu, widoczne jeszcze honowanie:
cylinder
cylinder
Toyota leży też tutaj:
cams
cams
Tu tez coś:
left head
left head
Winowajca mojej przygody widoczny jest na powyższym zdjęciu.
Silnik pracował tylko na 5 cylindrach. Kompresja na 5tym wynosiła około 7-8bar. Na reszcie okolo 12.5bar. Oleju silnik nie spala. Przebieg okolo 210tys km.
Benzyna nalana do komory spalania głowicy przedostaje sie przez zawór wydechowy.


Stoję teraz przed decyzją na jakich częściach naprawiać. W miedzy czasie męcze się z przygotowaniem silnika pod nowe głowice.
Nie ukrywam, że licze na Waszą pomoc i porady :)

Update juz wkrótce! ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: Rokfor32 »

Wypaliło gniazdo? czy tylko zawór był podwieszony?

Podwieszanie się zaworów (a właściwie redukcja luzu) to typowa przypadłość szklankowego systemu prowadzenia zaworów, i płytkowej regulacji. Przegrzanie (zbyt wysokie EGT) powoduje relaksację materiału zaworów wydechowych - po prostu się naciągają, i luz się kurczy. temu kontroluje się ten luz, co te 40 tysi - a nie co 200 ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Żaden listek pomiarowy nie wchodził mi pod walek 5 cylindra. Zarówno dolotowe jak i wydechowe. Chodź nie jestem pewien reszty, bo nie sprawdziłem wszystkich. Jeszcze raz przykręce walek i dam znać.

Napewno zawory w pozycji zamknetej nie są szczelne. Benzyna nalana do komory spływa dolotem i wydechem. Na zdjęciu patrząc od lewej mam 5,3,1 cylinder.
5 - saczy sie z dolotu i wydechu
3- nie saczy sie
1 - saczy sie z dolotu (W trakcie sciagania kolektora cos posypalo sie na zawór i zamkneło na nich)
petrol leakage test
petrol leakage test
Studiowalem lekture 4runner.org/classic-t4rs/. Tam głownie wymieniali uszczelki pod głowicami i zawory na 5 i 6 cylindrze. Obwiniali bliskość wydechu, który wypalał uszczelki, uszczelniacze i zawory. U mnie instalacja gazowa dodała temperatury.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: Rokfor32 »

Tam jest po prostu ujowy kształt komory spalania, sprzyjający spalaniu stukowemu, i windowaniu temperatury (tzw. komora wanienkowa). I jest to chyba jedyny taki silnik toyoty, z tak ukształtowanymi komorami, nie licząc antycznych. Po zastsowaniu czterozaworowych głowic, i świecy centralnie - problem przestał istnieć, czy to w 3VZ-FE, czy w 5VZ-FE.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Głowic jeszcze nie zaniosłem do żadnego zakładu. Orientuje się na temat częsci jakich powinienem użyc do naprawy silnika.

Chce wymienic wszystkie zawory na nowe. Których użyc do naprawy ?
Zawory ASO:
6x ssacy(230zl szt.), 6x wydechowy(180zl szt.) 2500zl
Costumizowane Zawory Paradowscy:
6x ssacy(70zl szt.), 6x wydechowy(70zl szt.) 840zl
Sklepowe Zawory Nishioka :
6x ssacy(12zl szt.), 6x wydechowy(20zl szt.) 200zl

Elementy uszczelniające, które chce kupic:
z ASO wezme:
6x USZCZELNIACZ SSACEGO razem:270zl
6x USZCZELNIACZ WYDECHOWEGO razem: 270zl
2X USZCZELKA GLOWICY razem:440zl
reszte wezme z nieaso:
Pozostałe uszczelki, uszczelniacze wezme z takiego zestawu:
Obrazek
gasket kit 600zł
http://www.ebay.co.uk/itm/4-RUNNER-HI-L ... 1e5508cc4e

Sensownie to wyglada ? Inwestycja jest dosc duza. Jak byscie mogli cos doradzic gdzie kryje sie jakość i uczciwa cena.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Rokfor32 pisze:Wypaliło gniazdo? czy tylko zawór był podwieszony?
Na 5 cylindrze podwieszony wydechowy. Cała reszta wydechowych około 0.1-0.15mm. Co ciekawe ssace okolo 0.2-0.3mm.

Właściciele 4runnerów. Regulujcie zawory!! :)

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

W miedzyczasie remontu głowic. Odbudowalem przednie zawieszenie.
Ktos podkrecił zawieszenie na drązkach kierowniczych. Auto wcześniej jeździło przez pewien czas na 33 12.5 15. Padly osłony przegubów i sworznie. Zawieszenie wróciło do poprzednich nastawów.
old
old
disassembled
disassembled
front drive shaft
front drive shaft

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

front drive shaft
front drive shaft
new parts
new parts
front drive shaft
front drive shaft

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

axel hub
axel hub
assembled
assembled
assembled
assembled

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

namlooc pisze:Ktos podkrecił zawieszenie na drązkach kierowniczych.
Skrętnych :oops:

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

abcd
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2015, 12:02 przez namlooc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Przygotowuje powierzchnie bloku pod głowice. Do zmiękczenia pozostalości uszczelki stosuje Loctite 7200. Do usuwania uszczelki ostrze z nożyka tapicerskiego.
loctite
loctite
Kanaly olejowe i otwory śrub zatykamy szmatką. Wycinamy z kartonika kółka na cylindry.
DSCN6129.JPG

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: namlooc »

Spryskuje powierzchnie i czekam około 30 minut.
foam
foam
foam 2
foam 2
Następnie nożykiem delikatnie pod kątem 45 stopni staramy sie usunąc zmiekczoną uszczelke. Nie skrobie tylko delikatnie zdzieram. Cykl 30min i zdzieranie powtórzyłem około 5 razy.
Loctite wyrażnie zmiękcza pozostałosci. O wiele latwiej zedrzeć uszczelke z powierzchni. Celowo nie pisze skrobać, bo według mnie powstaje zbyd dużo zarysowań na powierzchni.

Efekt mam taki ze powierzchnia jest gładka. Jedyne co pozostało to odbarwienia na powierzchni bloku. Tych odbarwień według mnie nie da sie usunąć inaczej jak ingerując w płaszczyzne powierzchni.
W lewej przed z prawej po.
before after
before after

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual

Post autor: kylon »

Możesz też delikatnie przeczyścić bardzo drobnym papierem ściernym.

ODPOWIEDZ