FJ Cruiser vac

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

peterek99
Posty: 31
Rejestracja: 29 paź 2009, 23:18
Auto: FJ Cruiser M/T 07'
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: peterek99 »

Zgadzam się - brak homologacji to problem. Dzięki za opinię odnośnie przydatności. Sam się zastanawiam nad tym. Generalnie wolałbym bez dodatkowego zderzaka, ale opinie z drugiej strony są takie, że się jednak przydaje. Coś tam też muszę zamontować, żeby mieć wyciągarkę i wydaje mi się, że Twoje rozwiązanie zgodnie z ustawą też podchodzi pod wymóg homologacji i to na pewno z godnie z tą dyrektywą, o której tutaj rozmawiamy. Przeprawówki nie robię, ale nawet w weekendowy wypad może auto na błocie znieść na drzewko. I tedy dobrze wystające "progi" z boku i zderzak stalowy z przodu się przydają.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: Vacky »

Stal - rowna sie brak strat po kazdym szalonym weekendzie.
Nie mozna klasyfikowac auta jako tylko wyprawowki, bo zawsze sie zdazy extremalna sytuacja i to wlasnie wtedy przydaja sie wszystkie graty.
Pytanie czy na tyle rzadko zeby naprawiac szkody czy na tyle czesto zeby sie obudowac.

Troszke na marginesie - ale to w koncu moj temat :evil:

FOTKA
Taki bagazniczek sobie wykombinowalem.
Nosnosc 60-70 kg w terenie
Rozmiar kosza 60x110
Duza porcja dodatkowego miejsca! bardzo potrzebna w FJu na wyprawe.
Po obu stronach kola dojda mocowania na kanistry.
Demontowalne w 10 minut. Mysle nad dorobieniem opcji na rowery 8)
Załączniki
100113_164536.jpg
(64,27 KiB) Pobrany 526 razy
100113_164510.jpg
(41,79 KiB) Pobrany 526 razy

Awatar użytkownika
Bekon
Posty: 336
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:06
Auto: FJ CRUISER 4,0
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: Bekon »

Czesc Vacky, widze ze caly czas auto sie rozwija. Szacun. Daj znac jak bedziesz w stolicy to sie spotkamy.
Peterek, masz idealny zywy przyklad na to w ktora strone mozna pojsc w rozbudowie tego auta. Jesli masz pytania to dawaj.

peterek99
Posty: 31
Rejestracja: 29 paź 2009, 23:18
Auto: FJ Cruiser M/T 07'
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: peterek99 »

Po dłuższe przerwie wracam. Tylny zderzak Vacky - super. Sam go rzeźbisz? Tył też będę robił na miejscu, więc wszelkie szczegóły są mile widziane. Miejsce na karnistry jak najbardziej wskazane ;) W terenie spalanie to inny wymiar.

Ja zostałem przy paliwie i zastanawiam się teraz nad dodatkowym zbiornikiem. Trasa do Szwajcarii z przelotową prędkością 90-100 km/h na AT 33" , 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + sporo bagażu (sprzęt do jeżdżenia) i spalanie w okolicach 13 litrów na 100. Fajnie byłoby mieć zasięg koło 1000 km, więc kombinuję z dodatkowym zbiornikiem. Czy ktoś przymierzał - oryginał od Prado?

Co do zderzaka z przodu i kwestii prawnych. Tak jak już chyba to zdążyło wyjść - całe ta unijne zamieszanie wynika z tego, że przepisy dotyczą orurowania a nie całego zderzaka. Zderzak może być cały stalowy i tym przepisom nic do tego. Wiadomo, że jak ktoś na SKP się uprze - bo przepisy zna , ale nie do końca - to będzie problem. Ale we Wrocławiu bez problemu znalazłem miejsca, gdzie znają temat. Myślę, że to podobnie jak z rejestracją "anglika". Można, ale nie wszędzie. Generalnie temat jest zamknięty - zderzak, to nie osłona zderzaka, więc homologacji nie wymaga.

Aktualnie jeżdżę na BFGoodrich 305x70R16, felgi stalowe ET -25. Wymagało to delikatnego ścięcia elementu ramy w okolicach koła. Na alusach 16" ET -11 nie było tego problemu. Przy tym odsadzeniu konieczne okazało się też poszerzenie nadkoli - inaczej błoto zalewało w ciągu kilku sekund boczne szyby i lusterka. Teraz jest lepiej.

W tej chwili zamawiam ARBa na przód + OME (885 + 895 - już nie ma 886 i 896, bo zmienili stal do produkcji) + tuleki wahaczy PRO. Jak wszystko będzie, dojdzie wyciągarka. Jako osłony silnika zamiast oryginału włożyłem ruską produkcję (SHERIF). Jak na razie sprawdza się, ale mocowanie osłony reduktora pozostawia wątpliwości. Trzeba będzie nad tym popracować. Ale cena jest atrakcyjna - w zaokrągleniu 1500 zł brutto z montażem.

Pozdrowienia!
Piotr

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: Tuco »

peterek99 pisze: Wymagało to delikatnego ścięcia elementu ramy w okolicach koła.
Czy możesz wrzucić zdjęcie? tak się zastanawiam czy to nie wpłynęło na wytzrymałość.

peterek99
Posty: 31
Rejestracja: 29 paź 2009, 23:18
Auto: FJ Cruiser M/T 07'
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: peterek99 »

To czy wpłynęło wyjdzie za parę lat ale skoro Kylon to samo rozwiązanie zastosował w FJ-tach, które przeszły przez jego ręce, to pewnie na oko jest OK. Na moje jest ;)
Na fjcruiserforums.com też to rozwiązanie jest opisane. Ale bez przymusu pewnie bym się nie zdecydował :lol: Więcej na ten pisałem tutaj:

http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=3139

Na pewno ważne jest zabezpieczenie antykorozyjne całości na koniec.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: Vacky »

peterek99 pisze:Po dłuższe przerwie wracam. Tylny zderzak Vacky - super. Sam go rzeźbisz? Tył też będę robił na miejscu, więc wszelkie szczegóły są mile widziane. Miejsce na karnistry jak najbardziej wskazane ;) W terenie spalanie to inny wymiar.

Ja zostałem przy paliwie i zastanawiam się teraz nad dodatkowym zbiornikiem. Trasa do Szwajcarii z przelotową prędkością 90-100 km/h na AT 33" , 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + sporo bagażu (sprzęt do jeżdżenia) i spalanie w okolicach 13 litrów na 100. Fajnie byłoby mieć zasięg koło 1000 km, więc kombinuję z dodatkowym zbiornikiem. Czy ktoś przymierzał - oryginał od Prado?

Co do zderzaka z przodu i kwestii prawnych. Tak jak już chyba to zdążyło wyjść - całe ta unijne zamieszanie wynika z tego, że przepisy dotyczą orurowania a nie całego zderzaka. Zderzak może być cały stalowy i tym przepisom nic do tego. Wiadomo, że jak ktoś na SKP się uprze - bo przepisy zna , ale nie do końca - to będzie problem. Ale we Wrocławiu bez problemu znalazłem miejsca, gdzie znają temat. Myślę, że to podobnie jak z rejestracją "anglika". Można, ale nie wszędzie. Generalnie temat jest zamknięty - zderzak, to nie osłona zderzaka, więc homologacji nie wymaga.

Aktualnie jeżdżę na BFGoodrich 305x70R16, felgi stalowe ET -25. Wymagało to delikatnego ścięcia elementu ramy w okolicach koła. Na alusach 16" ET -11 nie było tego problemu. Przy tym odsadzeniu konieczne okazało się też poszerzenie nadkoli - inaczej błoto zalewało w ciągu kilku sekund boczne szyby i lusterka. Teraz jest lepiej.

W tej chwili zamawiam ARBa na przód + OME (885 + 895 - już nie ma 886 i 896, bo zmienili stal do produkcji) + tuleki wahaczy PRO. Jak wszystko będzie, dojdzie wyciągarka. Jako osłony silnika zamiast oryginału włożyłem ruską produkcję (SHERIF). Jak na razie sprawdza się, ale mocowanie osłony reduktora pozostawia wątpliwości. Trzeba będzie nad tym popracować. Ale cena jest atrakcyjna - w zaokrągleniu 1500 zł brutto z montażem.

Pozdrowienia!
Piotr

ja w ciezkim terenie jezdze na 33kach. tez przerabialem rame w nadkolach juz ponad 2 lata temu i jest git
nie wiedzialem ze te blachy sheriffa to ruska produkcja - ale wcale nie musi byc zla
widzialem na wlasne oczy pekajace blachy asfira
co do zderzaka to budowalem w polsce u goscia pod lublinem
sam zderzak git ale mocowanie kola wymaga poprawienia
projekt zrobilem na podstawie warna lekko go zmieniajac
wytrzymalosciowo daje rade
pomysl o wrzuceniu sprezyn +400kg do tylu to nie osiadzie ci odwlok
dodatkowy zbiornik zalozyl sobie bekon wiec wal do niego

peterek99
Posty: 31
Rejestracja: 29 paź 2009, 23:18
Auto: FJ Cruiser M/T 07'
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: peterek99 »

pomysl o wrzuceniu sprezyn +400kg do tylu to nie osiadzie ci odwlok
Czy +400 miały kiedyś oznaczenie 896 ? Teraz już nie ma tych sprężyn w OME.

Na przód są
893 +0 kg
894 do 60 kg
895 do 120 kg

Tył
895E lekki ładunek
895 średni ładunek

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: Vacky »

zalozylem OME 896 na tyl
tu masz watek o nich
http://www.fjcruiserforums.com/forums/4 ... rings.html" onclick="window.open(this.href);return false;

peterek99
Posty: 31
Rejestracja: 29 paź 2009, 23:18
Auto: FJ Cruiser M/T 07'
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: peterek99 »

Niestety już ich nie ma w katalogu. Oficjalna wersja jest taka, że teraz używają inne stali. Miałem w planach 886 i 896 ale nie są dostępne. Tylko 885 i 895 ale podobno są sztywniejsze niż kiedyś. Muszę poszukać jeszcze coś w tym temacie, bo może mnie wkręcają :evil:

peterek99
Posty: 31
Rejestracja: 29 paź 2009, 23:18
Auto: FJ Cruiser M/T 07'
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: peterek99 »

Po spędzeniu chwili na telefonie sytuacja się wyklarowała. 886 i 896 są nadal dostępne, ale OME zmieniło wytyczne i standardowo pod wyciągarkę poleca zestaw 885 i 895.

Teraz pytanie - czy masz zarówno na przodzie 886 i z tyłu 896, czy tylko na tył dałeś 896? Generalnie zakładam, że twój zestaw z butlą i stalowym zderzakiem z tyłu, będzie podobny do mojego z dodatkowym zbiornikiem i stalowym tyłem.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: Vacky »

peterek99 pisze:Po spędzeniu chwili na telefonie sytuacja się wyklarowała. 886 i 896 są nadal dostępne, ale OME zmieniło wytyczne i standardowo pod wyciągarkę poleca zestaw 885 i 895.

Teraz pytanie - czy masz zarówno na przodzie 886 i z tyłu 896, czy tylko na tył dałeś 896? Generalnie zakładam, że twój zestaw z butlą i stalowym zderzakiem z tyłu, będzie podobny do mojego z dodatkowym zbiornikiem i stalowym tyłem.

tak
zarówno na przodzie 886 i z tyłu 896
przod dociaza zderzak, wyciagarka, akumulatory i webasto
tyl - zedrzak, butla i oslona
jest troche bardziej twardo na pusto ale ciagle komfortowo

peterek99
Posty: 31
Rejestracja: 29 paź 2009, 23:18
Auto: FJ Cruiser M/T 07'
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: peterek99 »

Dzięki. Zamówiłem 886 i 896. Jak wszystko będzie zamontowane, dam znać.

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: consigliero »

Chętnie poznalibyśmy opinię na temat przedniego zawieszenia, bo moje informacje na temat uniballi są z przełomu roku 2000 .
PozdrawiaM

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: FJ Cruiser vac

Post autor: Vacky »

To krotko o przednich gornych wahaczach do IFS zwanych w jezyku lenglicz UCA - "upper control arms"

wymiana powyzszych eliminuje comiesieczna wymiane sworzni wahaczy i robienia przy okazji geometrii :mrgreen:
takowe w oryginale (rozwniez w LC120) sa wymienne ale to ciagle kawalek stali w gumce wiec nie wiem jak to ma dzialac :shock:

po jednej wymianie po zakatowaniu moich na 2 OSach rajdu - przeszedlem na uniballe

robi je kilka firm do FJa: Total Chaos, Icon Dynamics i Camburg
ja zdecydowalem sie na te ostatnie poniewaz tylko Camburg robi je na 1,5 calowych uniballach a nie jak np TC na 1 i 1,2

uniballe sa wymienne

placilem chyba z 500$ za komplet wahaczy i pozniej 120$ za set uniballi
musialem moje wymienic bo sie "rozklepaly" co juz wyjasniam:
laczenia zawieszen na uniballach funkcjonuja przede wszystkim w sporcie ale tez np w rolnictwie :wink:
w sporcie chodza na krotkich - bardzo wymagajacych trasach a w rolnictwie - to chyba wszystko jedno czy cos stuka czy nie byle sie nie rozpadlo :wink:

zarowno w sporcie jak w rolnictwie uniballe chodza "na sucho"! a te do UCA sa kompletnie odsloniete. w zwiazku z tym caly syf - bloto, piach i woda dostaje sie pomiedzy powierzchnie styku i powoduje luzy
u mnie bylo podobnie

po zalozeniu nowych kul poszedlem po rozum do glowy i zamknalem stawy od gory napelniajac uprzednio smarem, ganiam 2 lata i jest super!!

polecam wiec temat - jak wszystko - do uzywania z glowa 8)

v

ODPOWIEDZ