Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
Moderator: luk4s7
Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
Witam,
Panie i Panowie zupełnie przypadkiem stałem się właścicielem samochodu marzeń mojego dzieciństwa Samochód ogólnie jest sprawny, poza jakimiś duperelami:
-jedna z kul przepuszcza smar
-luz na krzyżakach wału napędowego
-huczą łożyska w kołach przód
-duża korozja wszędzie gdzie tylko możliwe (więc plan jest prosty łódka do wymiany z błotnikami przód)
-rama zdrowia poza tylnym pasem koło haka
-trochę niskie ciśnienie oleju na poziomie jak się rozgrzeje przed pierwszą kreską (w najbliższym czasie zmierzę ciśnienie oleju manometrem aby wykluczyć uszkodzony wskaźnik lub czujnik)
Poniżej przesyłam kilka fotek na stan obecny
PS. Gratulacje dla moderatorów rewelacyjnie prowadzone forum kulturalnie i konkretnie, bardzo dużo wyczerpujących informacji.
Panie i Panowie zupełnie przypadkiem stałem się właścicielem samochodu marzeń mojego dzieciństwa Samochód ogólnie jest sprawny, poza jakimiś duperelami:
-jedna z kul przepuszcza smar
-luz na krzyżakach wału napędowego
-huczą łożyska w kołach przód
-duża korozja wszędzie gdzie tylko możliwe (więc plan jest prosty łódka do wymiany z błotnikami przód)
-rama zdrowia poza tylnym pasem koło haka
-trochę niskie ciśnienie oleju na poziomie jak się rozgrzeje przed pierwszą kreską (w najbliższym czasie zmierzę ciśnienie oleju manometrem aby wykluczyć uszkodzony wskaźnik lub czujnik)
Poniżej przesyłam kilka fotek na stan obecny
PS. Gratulacje dla moderatorów rewelacyjnie prowadzone forum kulturalnie i konkretnie, bardzo dużo wyczerpujących informacji.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
Oj, będziesz miał trochę walki z rudą ... A znalezienie dobrej kabiny do tego modelu to już nie taka łatwa sprawa. Ale - co tam. Dorzucasz ze 20 tysi na remont, i auto jak nówka
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
albo jeździsz ile się da a potem na złomie odzyska się z połowę tej kwoty.
cena rzeczywiście fajna.
a jaki to ma przebieg?
pawel
cena rzeczywiście fajna.
a jaki to ma przebieg?
pawel
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
jaka rdza
moja jest całą ruda a jeździ od 3 lat i się rozpaść nie chce
olej rudą i jeździj
tylko ogarnij mechanicznie auto żeby ci e się w połowie drogi nie zepsuło
moja jest całą ruda a jeździ od 3 lat i się rozpaść nie chce
olej rudą i jeździj
tylko ogarnij mechanicznie auto żeby ci e się w połowie drogi nie zepsuło
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
poza tym - jak sie uzywa to nie ma czasu zardzewiec
Ja zawsze czyscilem z grubsza i malowalem lakierem w sprayu - i wygladalo jak nowka
Ja zawsze czyscilem z grubsza i malowalem lakierem w sprayu - i wygladalo jak nowka
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
jesteś "Bohaterem w naszym domu " . Ciężko będzie pobić ten rekord zakupu.
A o rudą się nie martw, zobacz jakie jeżdżą po świecie...
A o rudą się nie martw, zobacz jakie jeżdżą po świecie...
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
Panowie potraficie doskonale podnieść na duchu
kolega plum76 pytał o przebieg licznikowe 279000, jestem trzecim właścicielem poprzedni właściciel sprowadził ją z Niemiec od gospodarza u którego pracował w 1996r. i miał go do teraz. podobno przebieg prawdziwy.
Udało mi się znaleźć karoserie ale niestety bez szyberdachu więc będę miał do sprzedania sprawny szyberdach, i bez okien w tylnej części więc szybki tylne też będą do odsprzedania:) zapraszam. Poniżej zdjęcie nowej karoserii:
Nie będę większą ilością zdjęć zaśmiecał forum,
Oczywiście plan jest prosty samochód muszę doprowadzić do stanu technicznego bardzo dobrego wizualnie wystarczy dobry
Na początek silnik, znalezienie usterki niskiego ciśnienia oleju i usunięcie,
-potem uszczelnienie jakiś drobnych wycieków, paski, rolki wymiana,
-przy okazji pompę i wtryski wrzucam na warsztat zmiana sekcji tłoczącej w pompie (czyli zwiększenie ciśnienia paliwa podawanego na wtryski i regeneracja wtrysków i przystosowanie ich do pracy na dosyć sporo jak na tamte czasy większym ciśnieniu)
-oczywiście zakładam intercooler wraz z elektrycznym wentylatorem (lepiej przechłodzi powietrze bo na dynamiczne chłodzenie nie ma co liczyć )
-turbinę przesterujemy zwężką na przedział około 1,5-1,75 bara (mam nadzieje że wytrzyma więcej się nie da bo pompa nie wyda i będzie za ubogo)
-wymiana oleju na MOTUL 300V 20w60 full syntetyk przeznaczony do pracy pod bardzo dużymi obciążeniami oraz temperaturami (polecam wszystkim co używają auta w bardzo ciężkim terenie)
-montaż zegarów akcesoryjnych ciśnienia oleju oraz ciśnienia doładowania
-zamiana standardowego filtra powietrza i obudowy na AIRBOX i komin na dach ( http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 74534.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Następny etap to zawieszenie i układ napędowy: (tutaj będę panowie potrzebował waszej pomocy w znalezieni rozsądnych cenach części bardzo proszę o namiary)
-naprawa zwrotnic (bardzo proszę o pomoc gdzie kupić w miarę tanio zestawy naprawcze zwrotnic)
-wymiana łożysk w tylich kolach oraz w przednim prawym
-zakup kompletu na całe zawieszenie poliuretanu (do wahaczy mimośrodowe tuleje)
-podniesienie karoserii na ramie o jakieś 5cm (są jakieś zestawy liftowe???)
-podniesienie na zawieszeniu o około 6cm (amorki i sprężyny)
-oleje w układzie napędowym (oczywiście do mostów coś trzeba wlać co dobrze "zeszperuje" mechanizm różnicowy, macie jakąś propozycję?)
A teraz tematy wyposażenia komfortowego i karoseria ale to brzmi w tym samochodzie
-wymiana karoserii
-wycieraczki szyby przód bardzo ciężko chodzi mechanizm naprawa
-nie działają spryskiwacze reflektorów
-nie działa wycieraczka szyby tył
-nie działa w tylnych drzwiach zamek centralny i bębenek w zamku jest tak skorodowany że klucz nie wejdzie
-wypada przycisk od załączania napędów
-brak radia i głośników i instalacji pod radio
-elektryczne szyby działają ale powoli do rozebrania i przesmarowania mechanizmy
-odkleja się podsufitka co tu z nią zrobić
-poprzepalane żarówki w zegarach
-montaż dodatkowego oświetlenia
Kurde ale tego dużo
kolega plum76 pytał o przebieg licznikowe 279000, jestem trzecim właścicielem poprzedni właściciel sprowadził ją z Niemiec od gospodarza u którego pracował w 1996r. i miał go do teraz. podobno przebieg prawdziwy.
Udało mi się znaleźć karoserie ale niestety bez szyberdachu więc będę miał do sprzedania sprawny szyberdach, i bez okien w tylnej części więc szybki tylne też będą do odsprzedania:) zapraszam. Poniżej zdjęcie nowej karoserii:
Nie będę większą ilością zdjęć zaśmiecał forum,
Oczywiście plan jest prosty samochód muszę doprowadzić do stanu technicznego bardzo dobrego wizualnie wystarczy dobry
Na początek silnik, znalezienie usterki niskiego ciśnienia oleju i usunięcie,
-potem uszczelnienie jakiś drobnych wycieków, paski, rolki wymiana,
-przy okazji pompę i wtryski wrzucam na warsztat zmiana sekcji tłoczącej w pompie (czyli zwiększenie ciśnienia paliwa podawanego na wtryski i regeneracja wtrysków i przystosowanie ich do pracy na dosyć sporo jak na tamte czasy większym ciśnieniu)
-oczywiście zakładam intercooler wraz z elektrycznym wentylatorem (lepiej przechłodzi powietrze bo na dynamiczne chłodzenie nie ma co liczyć )
-turbinę przesterujemy zwężką na przedział około 1,5-1,75 bara (mam nadzieje że wytrzyma więcej się nie da bo pompa nie wyda i będzie za ubogo)
-wymiana oleju na MOTUL 300V 20w60 full syntetyk przeznaczony do pracy pod bardzo dużymi obciążeniami oraz temperaturami (polecam wszystkim co używają auta w bardzo ciężkim terenie)
-montaż zegarów akcesoryjnych ciśnienia oleju oraz ciśnienia doładowania
-zamiana standardowego filtra powietrza i obudowy na AIRBOX i komin na dach ( http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 74534.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Następny etap to zawieszenie i układ napędowy: (tutaj będę panowie potrzebował waszej pomocy w znalezieni rozsądnych cenach części bardzo proszę o namiary)
-naprawa zwrotnic (bardzo proszę o pomoc gdzie kupić w miarę tanio zestawy naprawcze zwrotnic)
-wymiana łożysk w tylich kolach oraz w przednim prawym
-zakup kompletu na całe zawieszenie poliuretanu (do wahaczy mimośrodowe tuleje)
-podniesienie karoserii na ramie o jakieś 5cm (są jakieś zestawy liftowe???)
-podniesienie na zawieszeniu o około 6cm (amorki i sprężyny)
-oleje w układzie napędowym (oczywiście do mostów coś trzeba wlać co dobrze "zeszperuje" mechanizm różnicowy, macie jakąś propozycję?)
A teraz tematy wyposażenia komfortowego i karoseria ale to brzmi w tym samochodzie
-wymiana karoserii
-wycieraczki szyby przód bardzo ciężko chodzi mechanizm naprawa
-nie działają spryskiwacze reflektorów
-nie działa wycieraczka szyby tył
-nie działa w tylnych drzwiach zamek centralny i bębenek w zamku jest tak skorodowany że klucz nie wejdzie
-wypada przycisk od załączania napędów
-brak radia i głośników i instalacji pod radio
-elektryczne szyby działają ale powoli do rozebrania i przesmarowania mechanizmy
-odkleja się podsufitka co tu z nią zrobić
-poprzepalane żarówki w zegarach
-montaż dodatkowego oświetlenia
Kurde ale tego dużo
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
PS. krzyżaki na wale napędowym
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
napisze najspokoniej jak potrafie
chyba zdurniałeś !!!
to co piszesz to pochłonie z kosztami robocizny ponad 15000 plnów, a autem zaczniesz jeździć za rok
ogarnij najważniejsze rzeczy i jeździj, jeśli chcesz roić auto na wyprawy to kup lepiej już auto gotowe - są takie,
jeśli chodzi o silnik policz czy nie lepiej kupić używkę, bo robienie remontu tego silnika pochłonie wysokie koszty
chyba zdurniałeś !!!
to co piszesz to pochłonie z kosztami robocizny ponad 15000 plnów, a autem zaczniesz jeździć za rok
ogarnij najważniejsze rzeczy i jeździj, jeśli chcesz roić auto na wyprawy to kup lepiej już auto gotowe - są takie,
jeśli chodzi o silnik policz czy nie lepiej kupić używkę, bo robienie remontu tego silnika pochłonie wysokie koszty
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
posluchaj kolegow - dobrze radza
Ogarnij tylko to co najpilniejsze ! Jak sie chcesz bawic w to powyzsze to kasy ci juz nie starczy na paliwo
To nie '40-tka zeby sie bawic w odbudowe
Ogarnij tylko to co najpilniejsze ! Jak sie chcesz bawic w to powyzsze to kasy ci juz nie starczy na paliwo
To nie '40-tka zeby sie bawic w odbudowe
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
-naprawa zwrotnic (bardzo proszę o pomoc gdzie kupić w miarę tanio zestawy naprawcze zwrotnic)
taniej się już nie da http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zwro ... 83029.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-wymiana łożysk w tylich kolach oraz w przednim prawym - w każdym sklepie z łożyskami dostaniesz
-zakup kompletu na całe zawieszenie poliuretanu (do wahaczy mimośrodowe tuleje)
-podniesienie karoserii na ramie o jakieś 5cm (są jakieś zestawy liftowe???)
-podniesienie na zawieszeniu o około 6cm (amorki i sprężyny)
nie rób bodyliftu + 6 cm bo będziesz szukał nowej karoserii po pierwszym trawersie
-oleje w układzie napędowym (oczywiście do mostów coś trzeba wlać co dobrze "zeszperuje" mechanizm różnicowy, macie jakąś propozycję?) - szukaj w dziale J7 jest wszytko ładne opisane
taniej się już nie da http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zwro ... 83029.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-wymiana łożysk w tylich kolach oraz w przednim prawym - w każdym sklepie z łożyskami dostaniesz
-zakup kompletu na całe zawieszenie poliuretanu (do wahaczy mimośrodowe tuleje)
-podniesienie karoserii na ramie o jakieś 5cm (są jakieś zestawy liftowe???)
-podniesienie na zawieszeniu o około 6cm (amorki i sprężyny)
nie rób bodyliftu + 6 cm bo będziesz szukał nowej karoserii po pierwszym trawersie
-oleje w układzie napędowym (oczywiście do mostów coś trzeba wlać co dobrze "zeszperuje" mechanizm różnicowy, macie jakąś propozycję?) - szukaj w dziale J7 jest wszytko ładne opisane
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
Zapisuj każdą wydaną złotówkę , chyba jednak wyjdzie plus te zero ale jak sprawia ci to radość to do dzieła
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
delikatnie zastanowiłbym się nad laniem syntetyka do takiego motoru zważywszy na konstrukcję i przebieg....
że o reszcie listy nie wspomnę....
najważniejsze to chyba odpowiedzieć sobie na pytanie co chcesz z tym dziadkiem dalej robić
że o reszcie listy nie wspomnę....
najważniejsze to chyba odpowiedzieć sobie na pytanie co chcesz z tym dziadkiem dalej robić
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
podsufitkę wysusz i podklej klejem w spray'u.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Moja LJ70 90r. za 1500zł!!! (nie zapomniałem o zerze)
takiego dziadka należy po prostu zajeździć i tyleSTACHU pisze:najważniejsze to chyba odpowiedzieć sobie na pytanie co chcesz z tym dziadkiem dalej robić
a tak btw - to w roczniku `90 były już zdaje sie kwadratowe swiatła i motor 2LT-II