Rokfor32 pisze:A nie możecie se tego zrobić na zwykłym tranzystorze odpowiedniej mocy (czyli najprostszy układ wzmacniacza)?
Ja używam tranzystorów IRFZ44N. U=55V, I=49A, P=94W, obudowa: TO220AB
Można jeszcze prościej: rezystory zastąpić diodami mocy lub mostkami gretza, które robią jako spadek napięcia. Jedna dioda to 0,7V spadku napięcia. Układ montowany poza orginalnym miejscem.
Z moich testów
Trafiłem pewnie na kiepskiej jakości potencjometry bo przy minusowych temp. ślig tracił kontakt ze ścieżką. W domu układ działał prawidłowo a przy próbach w samochodzie wentylator "sam" zmieniał obroty.
Dlatego bawię się w rezystor elektroniczny jakie występują np. w sprzęcie Audio Hi-Fi. Czyli impulsy (z impulsatora) zamieniane są przez scalak na rezystancję, która steruje regulatorem PWM. Do układu od strony zasilania regulatora montuję filtr przeciwzakłóceniowy. Pomiędzy regulator PWM a silnik daję przewód ekranowany bo przy wcześniejszych próbach miałem zakłócenia na CB.
Jakby kumu przyszło do głowy po co to wszystko to:
- robię bo lubię
- rezystor mam sprawny,
- jakby padła elektronika to przepięcie na ori zajmnie 30sek., 2 przewody przy ori rezystorze i 2 przewody przy silniku