Po długim czasie oczekiwania, wreszcie dotarła do mnie platforma Rhino Rack.
Wybór padł na Pioneer Platform 1528 x 1236 mm. Kryterium wyboru: lekka, aluminiowa konstrukcja, aerodynamiczny kształt.
Platforma w tej wersji, przychodzi już wstępnie zmontowana. W własnym zakresie musimy przykrecić i zanitować jedynie dwie poprzeczki- platforma dedykowana jest do kilku modeli samochodów o różnym rozstawie nóżek.
Nie miłą niespodzianką okazał się fakt, że miejsce łączenia na śrubę nie ma żadnego wzmocnienia. Wręcz przeciwnie- otwór jest eliptyczny, ze sporą tolerancją. Efektem było lekkie wygięcie krawędzi przy delikatnym dokręceniu śrub. Na szczęście elementem odpowiadającym za trzymanie całości są zakładane później nity, więc nie ma się czym przejmować.
Mała rada z mojej strony, jeśli ktoś zamierza to montować u siebie: posprawdzajcie przed nitowaniem ustawienia dla innych aut. W moim przypadku wolałem obrócić platformę tył na przód aby nie wystawała za budę i zaczynała się równo z przednią szyba.
Dostarczone w zestawie łapy zostały wykonane całkowicie bez użycia elementów metalowych (oprócz elementów montażowych). Poziom wykonania jest bardzo przyzwoity. Lekkie nadlewki są widoczne, ale nie kolą w oczy. Dzięki temu nie trzeba się martwić o purchle rdzy które potrafią się pojawić na metalowych elementach już po jednym sezonie.
Same stopy są uniwersalne i pasują do kilku modeli samochodów. W zestawie otrzymujemy kilka płytek montażowych, do wykorzystania w zależności od posiadanej marki. W przypadku Hilux'a jest to metalowy blok o przekroju pogrubionej litery T.
Całość składa się z kilku elementów, dzięki czemu możliwa jest regulacja kontu pochylenia, w zależności od płaszczyzny dachu.
Ponieważ po montażu całości zestawu, wyciągnięcie płytki montażowej z szyny jest przynajmniej problematyczne, producent dostarcza w zestawie zaślepkę na podstawę stopki aby całość mogła estetycznie funkcjonować bez górnej części.
Do montaży łap do dachu potrzebny jest dedykowany adapter. Jest to aluminiowa listwa z wyciętym wewnątrz kształtem odwróconego T. Montaż do dachu następuje za pomocą nitów. Listwa ma fabrycznie przyklejoną od spodu gąbkę, mającą zapewnić pewien stopień wodoszczelności. Producent zaleca oprócz tego, zabezpieczenie wywierconych otworów sylikonem lub inna masa uszczelniającą.
Listwa jest fabrycznie lekko zgięta, lecz nie wystarczająco aby pasować do dachu hilux'a. Podczas montażu musimy są samodzielnie doginać i trzymać, co angażuje druga osobę do pomocy. Mi udało się trafić wszystkimi nitami bez poprawek, ale trzeba uważać żeby całość nam się nie rozjechała.
W komplecie otrzymujemy komplet nitów dedykowanych do naszego dachu.
Listwa ma długość prawie całego dachu. Nie należy się niestety tym bardzo cieszyć gdyż w przypadku chęci zastosowania platformy i tak możemy zamontować go w jednej pozycji- wymuszone jest to przez miejsca nitowania w pobliżu których nie można umieszczać łap.
Aktualnie bagażnik jest już na samochodzie, wraz z dedykowanym oświetleniem, więc niebawem napiszę coś więcej o obu.