Strona 2 z 35

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 08:26
autor: kylon
Z zazdrości i braku wiedzy oczywiście :mrgreen:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 08:39
autor: Addams
tak, tak, z zazdrości i braku wiedzy :mrgreen:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 09:34
autor: kylon
Pękanie reduktora jest dość częstą przypadłością w FJ40 i to nawet z silnikiem 2F. Ja znam dwa takie przypadki w Polsce. Jeden w aucie z nowszym reduktorem i drugi ze starszym. Tu powinno wytrzymać choć kolejka testujących rośnie :mrgreen: . Zwłaszcza, że raczej nie będzie tu mega wygibasów w terenie.

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 11:21
autor: Addams
poza tym to nie jest reduktor z FJ40 :wink:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 11:35
autor: plum76
hej
no nie chciałem się mądrzyć ale dokładnie tak jest ze tam nie ma reduktora z fj40. Pytanie czy ten co mam wytrzymuje wiecej niutków? jak sądze jest to zestaw z 70.
Paweł

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 11:47
autor: Addams
tak, KZJ70

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 11:48
autor: Rokfor32
Konstrukcyjnie jest taki sam (ten sam typ), ale jeżeli wczesne wersj faktycznie miały problem z pękaniem korpusu, to sądzę że w kolejnych modelach toyota tem problem mocno ograniczyła, bo nie słyszałem o takowej przypadłości ani w J6, ani w J7.

A jak faktycznie będzie problem - to się zapoluje na napęd z HZJ105 ... :wink:

Wyspawałem wydechy, na razie krótkie, do katalizatorów. Próba pokazuje, że wydech jednak musi być dosyć sensowny (żadna przelotówka), bo tak po paru minutach pracy na wolnych płomień za katalizatorami ma z pół metra, i nie są to sporadyczne kichnięcia, ino grzeje jak dobry palnik ... :mrgreen: Wydech przelotowy prawdopodobnie byłby sporym zagrożeniem dla leśnej ściółki :mrgreen: , tym bardziej że przepis mówi o kierowaniu w dół, przynajmniej tych z prawej strony :wink: Albo by spalił tylne opony ... :mrgreen:

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 11:56
autor: kylon
Co nic nie mówiliście. Od razu tak trzeba było. Mam u siebie skrzynię z reduktorem od HZJ-ota :wink:
Ja czekam do czerwca i rejestruję ramę od niebieskiej 8). Też mi się zamarzył fajny projekt cabrio w macie 8). Nadwozie też się znajdzie 8)

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 12:02
autor: plum76
hej
czyli nie będzie takiej choinki:

:twisted:

no cóż wiec te robocze lampy jednak trzeba bedzie załozyć. :D
Paweł

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 12:20
autor: Rokfor32
W tym czerwonym z filmiku to efekt zapłonu sadzy. W Twoim po prostu po paru minutach temperatura gazów wylotowych za katalizatorem przekracza 8 stów - temu robi się taka świecąca kita ... :mrgreen:

Reduktor z HZJ105 jest jako ewentualność w razie w. Bo auto ma mieć mechanika z przodu, a takowy wymaga innej przystawki. Raz, że koszt dodatkowy, a dwa to dosyć ciężko takową u nas namierzyć.

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 17:53
autor: Addams
A to w 105 jest przystawka na 10 śrub? Tam chyba jest H55? Więc normalna przystawka z J7. To raczej nie jest zestaw mocniejszy od tego co macie teraz

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 04 mar 2013, 22:41
autor: Rokfor32
W 105 jest albo R151F albo H151F, zależnie od rynku zbytu, ale z obu tymi skrzynkami idą reduktory takie jak do J8 czy J100, tyle że dosyć często w wersji part time (czyli HF1A)

W przypadku tej konkretnej aplikacji optymalna opcja to byłoby R151F + HF2A, czyli reduktor full time, taki jak z J8. I do niego przychodzi inne pto niż do reduktorów J4/J6/J7.

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 16 cze 2013, 12:49
autor: plum76
hej,
odświeżam wątek bo od marca kilka rzeczy przybyło.
podwozie jest juz kompletne i czeka na nadwozie.
nadwozie po pasowaniu i pospawaniu pojechało do ostatecznego piaskowania i wkrótce malowanie.
Montaż ostateczny nastąpi wkrótce i miejmy nadzieję że bez niespodzianek.

Moje obawy jeszcze wynikają z pozycji kierowcy za kierownicą. Przy moich 190cm zrobienie optymalnych wymiarów pomiędzy pedałami, kierownica i fotelem kierowcy wymaga sporo pracy.

Ostatnio przymierzyłem się do kapmera Kluzka postawionego na 40 i w oryginale ten samochód to naprawdę dla Japończyków był robiony.

Paweł

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 16 cze 2013, 16:51
autor: Addams
Mocno pomaga podniesienie o kilka cm mocowania foteli, noga na pedałów gazu przestaje boleć w kostce. Ale to przy oryginalnych fotelach a u Ciebie będą inne.

Re: trochę inne fj40 - renowacja

: 16 cze 2013, 17:10
autor: Gałka
byście dali jakieś zdjęcia a nie tylko pisanie i pisanie ! :mrgreen: