UZJ 40 by Rokfor

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2440
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Jake »

Oryginal Toyoty nazywa sie FIPG:
FIPG.jpg
FIPG.jpg (27,91 KiB) Przejrzano 582 razy
Ale ja uzywam tanszego srodka od Victor Reinz:
victor.jpg
victor.jpg (20,46 KiB) Przejrzano 582 razy
Uszczelki do tego typu zastosowan robie z cienkiego Gambitu:
Gambit.jpeg
Gambit.jpeg (21,46 KiB) Przejrzano 582 razy
Do kupienia np tutaj:
https://allegro.pl/oferta/material-plyt ... 8991398733

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Po czterech miesiącach wyjechałem z garażu.
Jakie nowości?:
- sprężyny na tyle od LC80 przód
- amorki jakieś zwykłe KYB, zobaczymy ile przeżyją.
- sprzęgło 275mm z Hiluxa, było 265mm kevlar.
- tylny most po kompletnym remoncie. Nie mam jeszcze półosi więc przedni napęd tylko mam.
- regeneracja hamulców + wymiana płynu
- poprawki blacharskie + kolejna warstwa farby.
- powymieniane śruby tam gdzie rdza się pojawiła. Bidnie tego cynku dają teraz na śrubach.
- nowe tuleje wahaczy
- naprawiany będzie dach z brezentu, bo jedna dziurka się pojawiła
- poprawka zawiasów tylnych drzwi - w planach
- tylny zderzak do malowania, może COBRA.
- Musze kupić nowe lampy zespolone, szukam coś ciekawego
- wracam na 33x12,5 teraz mam 10,5.
- myślę coby radyjko zmienić na takie https://pl.aliexpress.com/item/10050057 ... ry_from%3A

Pewnie jeszcze kilka pomysłów na odświeżenie się pojawi.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2440
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Jake »

A sruby to mowisz o takich marketowych, takich z porzadnego sklepu ze srubami czy oryginalach po regeneracjia ocynku w cynkowni?

Radyjko ciekawe i super tanie, tylko czy ekranik nie zasloni czegos na desce?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

cynkownia nie sprzedaje śrub chyba, wiec ze sklepu.

pinc6x6
Posty: 571
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

Ja zacząłem kupować albo czarne albo ocynk płatkowy albo nierdzewkę.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Tak, że ważniejsze tez kupiłem w ocynku płatkowym. Gołym okiem widać że to inna jakość.


Z ciekawych rzeczy to temat łożysk do tylnych piast. Mój set pasuje do kilkunastu modeli LC.


Lokalny sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym poszukał i gotowy zestaw ze średniej półki dobrał za niewiele ponad stówkę za koło.
W jednym sklepie 4x4 2 tygodnie musiałbym czekać, w ASO cena x3, a tu od reki. Wystarczyło miec nr łożyska. Proszę mi nie psioczyć ze gówno pewnie kupiłem, bo miałem markowe i 50k wytrzymały.

Drugi temat to rolka od paska w 1UZ. Podobno tylko oryginał. Wyjęliśmy łożysko i okazało się, że jest to 6301 jak pamiętam. W sklepie rolniczym są po 10pln. Te lepsze wziąłem bo były tez po 2pln.

Wisko 200pln a oryginał 7x tyle. Coś się pozmieniało, bo kiedyś nie było tyle części, pewnie chińskich. Stare wisko rozłożę i spróbuje reanimowac, choć ma ponad 30 lat. Jedyne czego nie wiem, to ile tego oleju tam wlać.
Paweł

pinc6x6
Posty: 571
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

rolka do którego paska? łożyska to bym jednak jakieś porządne kupował Fag albo japońskie.
do wisko lałem do pełna. Ten : https://allegro.pl/oferta/olej-silikono ... 5595334821

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18055
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kylon »

Niezależnie jakie łożysko piasty w LC nawet to markowe może wytrzymać i tylko 10 tyś km. Jest ono skręcane na odpowiednią siłę albo sposób domowy ale właściwy. Złożone za ciasno szybciej się zużywa. Złożone za luźno dokładnie tak samo. W autku terenowym ważne jest częste sprawdzanie i smarowanie łożysk. Można też je wyregulować po jakimś czasie. Nie wspomnę o czopie piasty, który jak jest zużyty to można wymieniać łożyska co chwilę. Jeśli jest luz na łożysku dostaje się woda przez uszczelniacz. Degradacja postępuje znacznie szybciej.

Każde proste łożysko da się dobrać w sklepie z łożyskami. Są tylko te lepsze i te gorsze. Ważne jest podcięcie wewnętrznej bieżni a w łożyskach zamkniętych luz wstępny. Ale to już patrzymy na literki po cyferkach ;-)

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2440
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Jake »

plum76 pisze:
23 maja 2024, 22:48
cynkownia nie sprzedaje śrub chyba, wiec ze sklepu.
Ale sprzedaje cynk z usluga jego nakladania. Ja tak jak pinc zaczalem albo kupowac nierdzewke albo platek albo uzywac oryginalnych srub po odnowieniu. Ostatnio zawiozlem do cynkowani wszystkie kuwety "zapasowych" jakie mialem zebrane przez lata w garazu i mam fajne zrodelko OEMowych srub na przyszlosc.

Z lozyskami tez kupuje w hurtowniach, nie w ASO. Ale celuje w sprawdzone marki: Koyo, Timken, Nachi, NSK, ewentualnie SKF. Tez cenowo wychodzi 1/10 tego co od Toyoty.

pinc6x6
Posty: 571
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

SKF to syf

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2440
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Jake »

pinc6x6 pisze:
25 maja 2024, 19:23
SKF to syf
Dlatego ewentualnie. Poki co kupilem je raz, na probe, bo potrzebowalem szybko i to bylo najlepsze co bylo pod reka.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8488
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

Wszystkie te marki mogą być lepsze albo gorsze, zależnie z której fabryki pochodzą. KOYO też bywa "made in Japan". Albo niekoniecznie. i widać gołym okiem różnicę.

Ze znanych marek już chyba tylko Timken jest robiony wyłącznie w Japonii.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2440
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Jake »

Taaak, z NSK jest ten sam problem. NSK Japan, NSK Poland, NSK China, NSK nie wiadomo co, albo pudelko NKS Japan w srodku lozysko NSK China.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18055
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kylon »

Na rynku jest bardzo dużo podróbek Koyo. Dlatego z resztą powstało nowe opakowanie, hologram i takie tam. Wszystkie marki idą w tańsze linie dla biedniejszego Klienta.

ODPOWIEDZ