tlc 95 fazi1...3

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

tlc 95 fazi1...3

Post autor: fazi1973 »

Na wstepie auto bylo zaszczurzone tak jak bywa czasem......
wersja skory full elektryka bez DIF tej wajhy naped staly 4x4
kupilem po wymianie glowicy ktora pekla (czyt. ciekla).

Opony wymienione nowe
- tylni most ciekl wiec zostal zrobiony porzadnie przez Blaszczyk4x4 - polecam! Maciej zna sie bardzo dobrze na rzeczy.
- paski wszystkie wymienione
- wyrzucone progi (kiedys chcialem zrobic sam pod hilifta ale upadlo,.. zostala opcja hi lift plus zaczep za kolo - sprawdzone i dzala)
- przod maglownica regeneracja calosci plus wszystkie uszczelnienia
- polibusze calosc pomaranczowa przod i tyl.
- sprezyny tyl - regeneracja
- zaciski tloczki przod tyl plus obudowa regeneracja malownie proszkowe - pomarancz
zostala rama ..... pazdziernik 2019 dopiero ....brak miejsc i czasu,,....
reszta tak jak na zdjeciach.....

Chcialbym jeszcze zalozyc listwe bar Led z kosmetyki - bardzo chodzi mi po glowie....
plus jeszcze dwie skrzynie i te magiczne TRAPY ....wyciagarka w przyszlosci , .... ale to dopiero jak zrobia mi dobrze rame taka kolejnosc.... i wowczas wybiore sie w koncu gdzies dalej 8) :o :wink: :idea:

Auto nie mecze -* raczej lekki off road.... nie liftowane....

ogolnie jestem zadowolony z Autka tylko czasem brakuje mocy ale do tego sie przyzwyczailem ....
Załączniki
IMG_7014 (Small).JPG
(131,34 KiB) Pobrany 85 razy
IMG_7012 (Small).JPG
(77,72 KiB) Pobrany 85 razy
IMG_7011 (Small).JPG
(63,04 KiB) Pobrany 85 razy

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: sebastian44 »

Ładne autko, takie błyszczące, aż nieprzyzwoicie ;) Jeśli mogę cos doradzić to nie woź hi-lifta na kole zapasowym, szybko zawiasy klapy Ci padną, nie warto. A jak bedziesz miał wyciągarkę to w ogóle nie warto go wozić ;)

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: fazi1973 »

zawiasy powiadasz ....hmmm.chyba juz cos padlo bo swiszcze, piszczy na nierownosciach .....to moze wrzuce na dach....
to dlatego kurczaki mi ta klapa tak troche gra.....

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: luk4s7 »

fazi1973 pisze:full elektryka bez DIF tej wajhy naped staly 4x4
Bez czego? Nie bardzo kumam...

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: fazi1973 »

DIFF LOCK
Załączniki
1.jpg.jpg
1.jpg.jpg (41,64 KiB) Przejrzano 7446 razy

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: luk4s7 »

To jest guzik od blokady dyferencjału tylnej osi i poza jakimś starym Samurajem nie widziałem aby gdziekolwiek występowała wajcha. A już na pewno nie w LC J9.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: fazi1973 »

przejezyczenie z mojej strony nie wajha tylko guzik ...
tam gdzie powinien byc ten guzik jest tylko otowor :lol: jakby go ktos urwal .... no nic to tyle

http://adamexczesci.com/product-pol-996 ... -LOCK.html

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: Tomek92 »

fazi1973, i jak oceniasz auto z perspektywy czasu? Dobry zakup? Warto było zainwestować? Czy po początkowych wydatkach na "odszczurzenie" auta zacząłeś wreszcie mniej na nie wydawać?

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: fazi1973 »

Z perspektywy czasu.... trochę się działo powiem Ci i dużo wydąłem kasy na ratowanie tylnego mostu (dziura)
plus inne rzeczy teraz została tylko rama do zrobienia, troche blacharki i pare rzeczy w silniku - zwykłe wymiany czesci swiece zarowe filtry uszczelka itd duperele. Generalnie nie wiem, nieodpowiem Ci na to pytanie jednoznacznie. Jakis czas temu byłem troche zmeczony tą ciągła naprawa i ...mysłełem o sprzedaży i kupnie G klasy...Toyota chodzi o dziowo żwawo jak na razie sie nie psuję, widać że chyba jeszcxce pochodzi parę dobrych lat. A G klase sobię odpuszczam na razie bo czy warto znowu naprawiać następny samochód?
Powiem ogólnie jestem zadowolony.....nie wydaja sporo na części i chyba .... jak narazie pozostanę przy TLC. Na Campie pewnie co nie którzy utrwala mnie w tym przekonaniu i wybiją z głowy inne auta :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: Tomek92 »

Spoko. Pytam, bo sam pół roku temu kupiłem J95 i zastanawiam się czy po początkowych wydatkach nadejdą czasy, że będę tylko jeździł i wymieniał olej. Ale wierzę, że tak. Mam wrażenie, że 90% "typowych" usterek tych aut wynika z zaniedbania lub bardzo trudnej eksploatacji (a nierzadko jednego i drugiego), dlatego spodziewałem się, że z czasem wydatków powinieneś mieć dużo mniej.

Może w sumie założę własny wątek o swojej Toyce i będę na bieżąco dokumentował prace przy aucie ;) Ostatnio mało świeżych wątków o J95. To chyba przez te wszystkie mity, które narosły wokół tego modelu.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: luk4s7 »

Tomek, pocieszę Cię że gdyby każdy sprzedawał J9 w takim stanie jak sprzedałem ja, to byłby to model o opinii bullet proof jak to mawiją starożytni Amerykanie
Kupiłem niestety „odrobine” gorzej więc i kasy sporo wsiąkło. W wątku o moim aucie masz wiarygodną historię 5 lat eksploracji.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: Tomek92 »

Wątek znam i wracam do niego co jakiś czas. Bardzo fajnie się go czyta :)

Dzisiaj na przykład trafiłem tam, bo szukałem informacji o kratkach oddzielających bagażnik od przestrzeni pasażerskiej. No i przez Ciebie jestem krótszy o 3 stówy za kratkę Mont Blanc! Jak będę niezadowolony, to będę reklamował. Bezpośrednio u Ciebie. Na campie ;)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: tlc 95 fazi1...3

Post autor: luk4s7 »

Miło że komuś się przydaje to co nawypisywałem. Zapomniałem tylko dodać zastrzeżenia że kopiowanie pomysłów na własną odpowiedzialność

Ano możesz być niezbyt zadowolony. Dla mnie to ostatecznie jest bardziej kompromis niż docelowe rozwiązanie. Ma dwie wady - potrafi drżeć i hałasować w trakcie jazdy i chyba nie wytrzymałby lecącej walizki przy ostrym hamowaniu (ze względu na brak mocowania w górnej części).

Pierwszy problem rozwiązałem naciągając go gumą do uchwytów sufitowych dla 3 rzędu siedzeń. Drugi mądrym układaniem ładunków tak, aby mimo wszystko na wierzchu było miękkie i lekkie.

W J15 będę testował lada dzień tekstylną siatkę. Dziś właśnie omówiłem szczegóły projektu z producentem. Nie wiem czemu do cholery Toyota nie pomyślała o takiej siatce fabrycznie. Jakoś do Corolli i Aurisa wcześniej umieli to zrobić.

Dam znać oczywiście jak mi to wyszło. Do J9 jednak będzie trudniej taką siatkę umocować (brak lub inne umiejscowienie paru elementów). W J15 od razu temat rozgryzłem. O szczegółach wkrótce.

ODPOWIEDZ