Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 25 kwie 2019, 13:47
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 450 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 sty 2019, 16:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1142
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Ja mam zamkniete nadwozie i użyłem sklejki wodooodpornej wiec nie mam problemu z rozłażeniem sie drewna. Jak ktos chce moze też użyć sklejki szalunkowej, ona jest juz absolutnie odporna na warunki atmosferyczne, można z niej zrobić tratwe ;) U siebie użyłem prowadnic teleskopowych ale nie przewymiarowanych, o ile pamietam jakies 45 kg nośnosci, dzieki temu są wąskie i nie zabierają miejsca. Jak na razie spisują sie bez zarzutu przy szufladzie załadowanej narzędziami. Oczywiscie wysuwając szuflade widać że nie jest to 100 % sztywne- ale moim zdaniem nie musi, jak zamkniemy szuflady cała konstrukcja jest bardzo sztywna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sty 2019, 21:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Jak patrzyłem po prowadnicach, to nic tak nie podbija ceny jak długość wysuwu...
Sklejka jest całkiem wdzięcznym materiałem do obróbki więc nie mając plotera laserowego i giętarki CNC pewnie też bym się na nią decydował. Mam wrażenie że opcja z giętej blachy daje niewiele więcej. Waga podobna... miejsca trochę więcej bo ścianki cieńsze. Wygląda natomiast zdecydowanie poważniej. Najlepsze jednak by było aluminium, bo nie dość ładne to jeszcze odporne na korozje i 30-40% lżejsze.
Co do korozji to obejrzałem jak co podcieka i wnioski są następujące- zabudowa w wodzie stać nie będzie, nawet jak napada, bo podłoga jest przetłoczona a spód zabudowy opiera się na wypustach, więc wilgoć rynienkami wyjdzie. Przy samej klapie, szuflady są lekko cofnięte, więc znów nie będzie po nich cieknąć. Pewnie wyjdzie co i jak za 3 lata :) Najwyżej na ich podstawie narysuje sobie ładne, aluminiowe :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2019, 18:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Plan na jutro... Założyć w końcu ogrzewanie do namiotu... Pierwotny plan przewidywał że będzie zamontowane w przestrzeni pomiędzy szufladami a końcem paki, ale okazało się że szuflady sięgają do końca... Aktualnie jestem na etapie "dla czego nie kupiłem zestawu z obudową?". Kolejna koncepcja to techniczny słupek na środku paki, z ogrzewaniem i przetwornicą. Tylko czas się powoli kończy a nawet sklejka mi wyszła...
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2019, 20:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1142
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kupiłeś oryginalne czy chińskie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2019, 22:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Do grzania namiotu kupiłem chińskie. Do silnika i kabiny mam eberspachera. Uznałem że za rzadko odpalam i za dobre mam śpiwory żeby ładować kasę w oryginał :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2019, 16:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Ponieważ terminy gonią, zamiast robic nową zabudowę, na szybko zamykam starą.
W praktyce wydaje się to całkiem niezłą koncepcją- dwa główne pałąki z blachy czarnej 3mm, przenoszą obciążenia, a środek, z aluminium 1.5mm wszystko ładnie zamyka, ważąc przy tym tyle co nic.
Na razie sam szkielet, bez drzwiczek...
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2019, 22:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Zaczynają pojawiać się detale... Wygląda na to że nawet nie walnąłem się za bardzo przy wymiarowaniu :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2019, 23:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Pojawił się w końcu namiot dachowy.
Najchętniej wziąłbym dużą skorupę, ale ostatecznie padło na Ocean-Cross Gobi 160cm.
Argumenty które przemówiły za tym konkretnym:
-miękki bo lżejszy
-160 bo z jednej strony mieści rodzine, z drugiej pozostaje w obrysie paki pickupa (nie chciałem nad kabiną)
-ocean cross bo... tylko to było... Przez 2 miesiące próbowałem cokolwiek bezskutecznie kupić. Zamówiona paczka spóźniała się coraz bardziej, więc zdecydowałem się na tydzień przed wyjazdem, zmienić zamówienie na w/w.
Kupowałem z pełną świadomością że jest to produkt niskiej jakości i szału nie będzie i nie zawiodłem się :) Wykonanie jest... siermiężne... Widać że jest to montowane w warunkach dość prymitywnych z nastawieniem na niską cenę.
Otwory montażowe nie są wiercone z szablonu a przypadkowo, z ręki. Stało się to wyjątkowo upierdliwe przy próbie założenia innego adaptera do dachu- listwy poprzeczne zamiast podłużnych i montaż bezpośrednio do relingu.
Otwory w podłodze nie są w żaden sposób obrobione czy zakute- dziura w arkuszu blachy, z wystającymi wiórami, zaklejona kawałkiem przeźroczystej izolki (chyba takie uszczelnienie).

Główna struktura podobno uszyta z bawełny 260g/metr. Na razie rozkładałem jedynie w biurze. Temperatura otoczenia 21C, wewnątrz namiotu sauna... Na szczęście są okna i moskitiery.
Jak już pisałem tyżej nie czuje się zawiedziony, bo kupując taki namiot od razu się zastawiłem że różnica cenowa nie wynika z lepszego zarządzania w firmie. Być może, jeśli cos mnie będzie szczególnie denerwować, samodzielnie dorobię lepszej jakości.

Co do wykonania detali, załączam zdjęcia poniżej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lut 2019, 19:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Krótka relacja z montażu ogrzewania powietrznego.
Na miejsce montażu, została wybrana lewa bakista w zabudowie szufladowej. Pierwotnie koncepcja przewidywała że nagrzewnica będzie mocowana do zabudowy szufladowej, ale kotwienie bezpośrednio do podłogi pozwoliło na bardzo proste wyprowadzenie wydechu.

Zaczęliśmy od wywiercenia centralnego otworu do odprowadzenia spalin.

Obrazek

Następnie, zgodnie z dołączonym wzornikiem, nawierciliśmy 4 otwory pod płytkę mocującą. W otworach umieściliśmy aluminiowe nitonakrętki. Wszytko akurat świetnie zgrywa się z przetłoczeniami podłogi.

Obrazek

Aby nagrzewnica nie leżała na podłodze, wykonaliśmy słupki z tulejami dystansowymi 50mm.

Obrazek

Przy pomocy fabrycznej płytki montażowej, umieściliśmy nagrzewnicę we właściwym miejscu. Pompa paliwa została zamontowana na prawej, tylnej szpilce.

Obrazek

Wydech został wyprowadzony dołem i dokręcony na dystansie do zderzaka. Wszystko akurat tak pręży że dodatkowo zabezpiecza przed rozpięciem się układu.

Obrazek

Aby zapewnić dopływ świeżego powietrza, w lewej zaślepce zabudowy umieściliśmy dwie kratki nawiewne.

Obrazek

Obrazek

Do doprowadzenia ciepłego powietrza do namiotu użyliśmy izolowanego przewodu elastycznego (termoflex). Dołączony w zestawie nie nadawał się do tego ani ze względu na długość, ani na brak izolacji. Optymalna długość przewodu wyszła nam około 330cm.

Obrazek

Obrazek

Przewód wyprowadziliśmy z zabudowy w przednie części. Wykonaliśmy i obrobiliśmy w tym celu otwór (chyba fi 130)
Aby wszystko ładnie wyglądało, nacięliśmy wykładzinę alla pizza i wywinęliśmy do dołu.

Obrazek

Na przewód termoflex (z dość delikatnej aluminiowej folijki), uszyłem pokrowiec z cordury 500D z punktami do montażu w namiocie. Na końcu zamontowaliśmy dołączoną w zestawie wyrzutnie Wewnątrz wkleiliśmy na srebrna izolację wentylacyjną, fabryczny przewód powietrza żeby usztywnić zakończenie i ułatwić montaż wyrzutni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przewody paliwowe także zostały wymienione na porządne gumowe, zbrojone 8mm a całość zasilana jest z 22l zbiornika do jachtu. Więcej zdjęć wkrótce.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lut 2019, 23:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1387
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Teoretycznie żeby "webasto" zapewnić lepszą wydajność (mniej paliwa i prądu) wlot powietrza też powinien być z namiotu (wtedy dogrzewa tylko już ciepłe powietrze które jest w namiocie).
W średnio zimnych warunkach (kilka na minusie) pewnie nie ma znaczenia, ale jakby tak było -22C to już może.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lut 2019, 0:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Niestety nie byłem w stanie, w żaden sensowny sposób, pociągnąć czerpni do namiotu.
Co do niskich temperatur zapewne niebawem zweryfikuje, bo jutro ruszamy za Murmańsk...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lut 2019, 13:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
No i zabudowa skończona. Chyba wyszło nie najgorzej jak na domowa wydłubkę :)

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lut 2019, 16:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 455
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
Ja ze swojej strony daje Okejkę :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lut 2019, 23:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 572
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Szybki update (zdjęcia ze strony Wyprawa4x4).
Auto dostało mały pakiet nowych części od Kylona.

Obrazek

Pod maskę trafił dodatkowy filtr paliwa. Po czkawce po wizycie na Ukrainie uznałem że wychodzi taniej niż wymiana wtryskiwaczy...

Obrazek

Tylne zawieszenie Amady wyleciało, a na jego miejscu pojawiły się regulowany Terrain Tamer.

Obrazek

Ostatecznie zdecydowałem się także na wywalenie fabrycznych resorów i montaż Resory Terrain Tamer +50mm, +300kg.
Ostatecznym motywatorem stała się stała zabudowa paki.

Obrazek

Czy jest różnica? Jest. Auto przestała na garbach wierzgać dupą. Zawieszenie jest dość twarde, ale po jednym dobiciu od razu się stabilizuje i jedzie ja wcześniej.
Czy je kocham stwierdzę pewnie po powrocie z Przylądka Północnego...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lut 2019, 23:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 793
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
A to na dachu to HiLift, czy działko przeciwlotnicze? Tak wypasionego Hila sprawdzanego w terenie to jeszcze nie widziałem.... Szacun! I szerokości!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 450 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group