Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 23 cze 2018, 0:34
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 30 sty 2018, 12:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2016, 2:27
Posty: 21
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Minelo troche czasu od ostatniego wpisu, pomyslalem ze przydalaby sie jakas aktualizacja. A troche sie pozmienialo.

Przede wszystkim, zaraz po zakupie zrobiony zostal porzadny przeglad.
Z podstawowych rzeczy: wymiana wszystkich plynow, naprawa hamulcow tylnych i kilku innych drobiazgow.
Z wiekszych:
- wymiana przednich zaciskow i tarcz na uklad od LC 90 - jak doradzil Rokfor
- dorzucone zostaly czujniki cofania - niby zbedny gadzet, ale mam male dzieci i nie wiadomo kiedy i z kad ktore nadbiegnie, takze lepiej dmuchac na zimne
- dorzucone monitorowanie pozycji samochodu GPS/GSM,
- zainstalowany aktywny system antykorozyjny "couplertec" z 6cioma elektrodami
Aku bylo padniete, wiec kolega dal mi lezakujacy, od dluzszego czasu nieuzywany - "Pozyczak"

Nowe opony: BFG UT w oryginalnym rozmiarze. Fajne oponki dla moich potrzeb, ciche na trasie, przez polne bloto, Szczecinski snieg, mokra trawe daja rade.
To nie to samo co AT, ale w glebszy teren tym autem sie nie wybieram. Przez okoliczne pola jak na razie przejezdzam bez problemu.

Zalozona zostala instalacja gazowa: Sterownik optima Exprt, wtryski Baracuda, filtr cykolonowy - jakas nowosc podobno, butla podwieszona w miejscu kola zapasowego 85L.
Instalacja zalozona bardzo fajnie, czysto, elementy rozmieszczone prawie niewidocznie, zestrojona bardzo fajnie.
Auto chodzi rowno, przyspiesza jak powinno.. apetyt na gaz tez jest ok :)


Tak pojezdzilem do zimy, kiedy to pozyczak odmowil wspolpracy. Teresa dostala nowa baterie, i nie sprawila wiecej problemu z odpalaniem.

Na wiosne mily Pan zdecydowal ze jego koreanskiego pochodzenia przemieszczacz jest brzydki, i w akcie rozpaczy postanowil wjechac mi pod kola.
U mnie skonczylo sie wgnieceniem zderzaka, u niego upiekszeniem auta w postaci cofnietych narzadow i podwinietej maski.
A ze teresa blyszczaca limuzyna nie jest, wgniotka nie razila az tak bardzo.
Po czasie decyzja dojrzala i zza wielkiej wody, po dlugim rejsie, przybyl nowy zderzak. Aso bylo na tyle pomocne, ze potwierdizlo niedostepnosc czesci w Europie :)
Jakbym wiedzial wczesniej jak to wszytsko pojdzie, czyli celnicy, oplaty itd., zdecydowalbym sie na akcesoryjny stalowy zderzak. Nastepnym razem :)

Przy okazji wymiany zderzaka wyminenione zostaly przednie amortyzatory na Kyaba, poniewaz jeden z poprzednikow zaczynal sie pocic, a skoro przod juz ruszany to czemu nie. Idac za ciosem wymieniona zostala chlodnica, zeby miec pewnosc ze plyn chlodniczy sie do skrzyni nie dostanie... ten typ tak ma i juz, trzeba chlodnice co jakis czas wymienic.
Spontaniczna dcyzja dol zderzaka pozostal tym razem czarny, i jakna razie nie ma zamiaru ulegac zmianie.
No i najwazniejsze.. automatyczna antena w koncu zaczela sie pokazywac i chowac. Ciekawe jak dlugo wytrzyma w tym stanie.


Auto eksploatowane caly czas na trasach krotszych i dalszych - czesciej jednak krotszych. Bezproblemowo, do przodu, przez wszytsko co na razie weszlo pod kola.
Spalanie LPG w granicach normy, trasa ok 15LPG przy 140km/h, miasto ok 20LPG niezaleznie jak sie jedzie.

Na razie tyle...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2018, 1:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2013, 23:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Gzechu, jak możesz to wstaw fotki czujników cofania, które zamontowałeś. Ciekawy jestem jak to wygląda, bo też się zastanawiam nad nimi (tak na marginesie - wcześniejszych Twoich fotek brak - wyparowały)
A jak masz fotki z wymiany zacisków to równiez chętnie obejrzę. Tarcze WL13 prawie spędzały mi sen z oczu i dopiero teraz przeczytałem, że podpasowują od J90. Qrna - przecież to rewelacyjna informacja!
A w dodatku ja mam felgi 17' po 120-tce więc nie ma problemu z montażem zacisków.

Pozdro,
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2018, 11:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Posty: 36
Lokalizacja: Myślenice
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Grzechu, zastanawiam się czy faktycznie odczuwalna jest różnica po zmianie przednich hamulców? Poszedłeś w jakiś lepszy osprzęt czy bez szaleństw?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 mar 2018, 12:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2016, 2:27
Posty: 21
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Odnosnie hamulcow, nie mam zdjec z zadnego etapu modyfikacji. Zdjecia odeszly do krainy zapomnienia przy awarii dysku.
Zadnego cudowania nie bylo, wsadzone zostaly standardowe zaciski 4 tloczkowe od LC90 i tarcze.
Uzywane zaciski kupilem na popularnym serwisie aukcyjnym, zostaly wyczyszczone i zregenerowane, do tego doszly nowe tarcze. Wszystko pasowalo bez problemow.
Sila i precyzja hamowania jest zdecydowanie lepsza i czuc bylo roznice. Hamulec stal sie jakby bardziej, latwiej dozowalny. Dziob lekko nurkuje przy mocniejszym wcisnieciu, tu niepoprawnie polityczne okreslenie: "pedala" hamulca. Na przegladzie wykazalo znacznie wieksza sile hamowania na przedniej osi, wg diagnosty nieproporcjonalnie wieksza. Ale ze nie ma okreslonych proporcji jak ma byc rozlozona sila hamowania nie bylo problemu.
Lacznie najdrozsze z tego wszystkiego byly zaciski.

Czujniki cofania zalozylem najprostsze, tylko z brzeczykiem. Nie chcialem miec zadnych wyswietlaczy i dodatkowych gadzetow.

Nawet nie zauwazylem ze fotki wycielo, w takim razie cos trzeba wstawic. Nie bede juz wstawial jak wygladala z pierwszym zderzakiem, bo taka mozna wygoglowac :)

czas na fotki
Załącznik:
Komentarz: Teresa z dzioba
teresa1.jpg [254.29 KiB]
Pobrany 28 razy

Załącznik:
Komentarz: bebechy z gazem
bebechy.jpg [246.84 KiB]
Pobrany 28 razy

Załącznik:
Komentarz: Czujki parkowania w zderzaku
czujki.jpg [242.31 KiB]
Pobrany 28 razy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 0:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2013, 23:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
No dobra - wszystko mega jasne. Podziękował.
Zaczynam się rozglądać za zaciskami - wiosna idzie i trzeba podłubać (pomijając wymianę uszczelek pod głowicą, ale to już domena Kylona (jeśli mnie czyta :) ).

O czujnikach myślę również, ale w moim przypadku jest większy kłopot. Nie techniczny tylko całkowicie estetyczny - mam zderzaki w chromie i montaż czujników tak, jak u Ciebie nie wchodzi w rachubę. Też nie jestem zwolennikiem wyświetlaczy etc - brzęczyk rulez! Ale może sie skończyć na dyskretnie zamontowanej kamerze.

Gdzie schowali Tobie reduktor LPG? U mnie jest tam, gdzie u Ciebie komputer LPG. I zabiera miejsce pod sprężarkę ARB, która tam przecież pasuje jak złoto!
Przy okazji zdjęcia czujników cofania - w naszych 4R można spokojnie instalować tylną, kwadratową tablicę rejestracyjną bez wyginania. Wchodzi w miejsce (ale trzeba zrobić mały "myk")

Pozdrawiam,
Marek

(i zazdroszczę maski z wlotem powietrza.... )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 12:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2016, 2:27
Posty: 21
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
No na chromie to niezbyt estetycznie, chyba ze czarne kropy zrobic :)
Z tego co widzialem sa kamerki montowane w miejscu jednej z lampek podswietlenia tablicy taka pon na pol lampka/kamera. A masz juz jakis wyswietlacz do tego, czy radio 2DIN ?

Reduktor jest dobrze schowany :) przy akumulatorze zainstalowany jest filtr do gazu, a pod nim schowany jest reduktor.
Gazownik spisal sie na prawde swietnie. Pochowal sprywnie, ale dostep jest, weze krotkie jak sie dalo, czysto. Moge tylko polecic.
Załącznik:
Komentarz: reduktor dobrze schowany
reduktor.jpg [183.33 KiB]
Pobrany 25 razy


tak dodatkowo, fotka ze starszym i troche wiekszym kolega LC80
Załącznik:
Komentarz: koledzy
koledzy.jpg [224.01 KiB]
Pobrany 25 razy


Marek, zdradzisz jaki to patent z tablica jest, zeby nie podginac ?

pozdrawiam
Grzesiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 14:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2013, 23:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Tak - też widziałem te kamerki na "znaym serwisie majfiendów" :-) Właśnie o takim czymś myślałem. I potem podłączyć to pod nowe radio, którego właściwie nie używam bo: a) jest w częstotliwościach hamerykańskich czyli wiadomo - wszystkich stacji nie posłucham; b) nie ma wejścia na mp3 czyli muzy się ciężko słucha bo trzeba brać szafę z CDkami oraz c) bo chyba brzydko by wyglądał monitorek LCD w tym miejscu /jest jeszcze d) - bo wolę słuchać dźwięku V6 niż brzęczenia radia :D /
Niby jest kilka radyjek DIN2 o dokładnie takich samych wymiarach, jak światło ramki (176x99), ale jeszcze nie dojrzałem do zakupu.
A tak naprawdę to idealnym rozwiązaniem byłoby wyświetlanie obrazu na telefonie, którego i tak używam do navi i do gadania (specjalny uchwyt Brodit'a "dedykowany" do naszego żelaza). Przez blutkę czy coś innego, jeszcze nie wiem, ale nad takim rozwiązaniem główkuję.
---
Instalacja LPG nieźle zrobiona. Tak właśnie myślałem, że ten podziurkowany płaskownik przykręcony do chłodnicy to ma jakiś związek z instalacją :-) Może ewentualnie dało by się rozwiązać uchwyt do filtra w jakiś inny sposób - mniej widoczny. Ale generalnie prezentuje się bardzo przyjemnie.
Pomysłu nie podkupię bo w tym miejscu gdzie masz reduktor ja mam (mam mieć) ..... kompresor :lol: Przedłużyłem wspornik pod akumulator i tam przykręciłem (tzn - bedę przykręcał) jakiś mały kompresorek (taki, żeby sobie dmuchnąć pod pachy albo pie...nąć w oponkę)

Za daleko mieszkasz na spocik. A szkoda. Takich "bulwarówek" (ktoś użył tego słowa na tym forum - kupiłem!) nie ma za dużo w naszym kraju.

Pozdr,
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 7:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2014, 21:29
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa/Płock
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Odnośnie '' wsparcia '' cofania mam zamontowana taka kamerkę w miejscu oświetlenia tablicy rejestracyjnej z lampka. Działa ok ale dopiero po dolozeniu oświetlenia z tyłu wcześniej w nocy nic. Chyba są wersje z Ledami IR. Więc jeśli nie ma / nie chce się mieć dodatkowego oświetlenia z tyłu to chyba tylko to zostaje.

Co do radyjka, mam 2din z aliexpressu już chyba 4 rok. Jestem zadowolony. XXI wiek nie ma się co bronić :) ramkę trzeba było naprawdę minimalnie podszlifiwac choć wymiary miały być ok. Od razu mały tip do ewentualnego montażu oryginalny wzmacniać trzeba wyrzucić i wtedy objawia nam się kostki ISO.

:) pamietam że długo ich szukałem.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 18:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2013, 23:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
szulbor pisze:
Co do radyjka, mam 2din z aliexpressu już chyba 4 rok. Jestem zadowolony. XXI wiek nie ma się co bronić :) ramkę trzeba było naprawdę minimalnie podszlifiwac choć wymiary miały być ok. Od razu mały tip do ewentualnego montażu oryginalny wzmacniać trzeba wyrzucić i wtedy objawia nam się kostki ISO.

To daj znać na priv kiedy bedziesz w Warszawie - chętnie obejrzę radyjko. A nuż się przekonam? Never say never.
O wzmacniaczu wiem - juz zdejmowałem ramkę i wyjmowałem radio bo chciałem w miejscu popielniczki zamontować CB.
A jakby ktos chciał fotkę tyłu radia to takowąż dysponuję :)

Pozdro,
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group