Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Rokfor32 »

Może być że w kształcie (bfg mają mega szeroki bieżnik względem typowej rozmiarówki), co wpływa na wężykowanie - ale może być zupełnie prozaiczna przyczyna - chociaż jedna stacja wyważała adapterem na szpilki? :wink: Możesz mieć po prostu przesuniety otwór środkowy, i wówczas - przy centrowaniu na szpilkach - słabo idzie wyważanie "klasyczne", czyli chwyt stożkiem za środek.

Dwa - zauważyłem organoleptycznie (w Isla na warsztacie mieliśmy wyważarkę, dla celów własnych) - że przy centrowaniu za środek dużych kapci trzeba się naumieć to robić. Czyli "ciut wprawy" - inaczej, zapodanie, nawet solo felgi - daje każdorazowo inny wynik na wyważarce ... :wink:

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Nowy montaż reflektorów.
Nie wyszedł zbyt designersko, ale jak na razie działa...
Otwory pod iluminatory IR chyba w kolejnej wersji oleje.

Obrazek
Obrazek

kibuczek
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2017, 08:05
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: kibuczek »

Ciekawe jak świeci w nocy. Masz może takie zdjęcia?

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

kibuczek pisze:Ciekawe jak świeci w nocy. Masz może takie zdjęcia?
Dwa nagrania z trasy. Uchwyt niestety strasznie trzęsie. Ogólnie jak już pisałem światła jest pod dostatkiem. W lesie problemu nie ma. Na otwartym terenie brakuje trochę doświetlenia boczków.

https://www.youtube.com/watch?v=gKFK0fg6_40
https://www.youtube.com/watch?v=Ka-w3jdEC5U

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Obrazek
Dzisiejszy turystyk znów mi przypomniał do czego nadają się fabryczne progi... zdjęcie już po prostowaniu.
Chyba wiem co będę spawał w najbliższym czasie.
Jakieś sugestie jakich błedów nie popełniać?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: plum76 »

no nie rób ich z aluminium.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Żart żartem ale jak by tal duraluminium 5mm... pod samochodem sprawdza się wzorowo.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8343
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Rokfor32 »

Zapodaj sobie cienkościenne CR-MO :wink: Bedzie i lżejsze od alu, i znacznie wytrzymalsze.

A tak całkiem poważnie - potrzebujesz do czegoś takowych progów? Już całkiem niemało zwiększyłeś masę pojazdu. A teraz dodatkowo wiesz, że jest to element na którym hil się po prostu wiesza na przeszkodach.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

No więc sprawa nr. 1- czy zamierzam robić identyczne progi jak teraz tylko ze stali? No nie. Planuje coś na niskim profilu, w obrysie karoserii.
Czy masa pojazdu w jakiś istotny sposób wzrosła? Nie sądzę. Mniej więcej masa nowego zderzaka i zabudowy pokrywa się z częściami zdemontowanymi- szczególnie tym metalowym melem pod hak. Z cała pewnością obecnie jest lżej niż w wariancie oryginalny zderzak+ hardtop. Sądzę że dodatkowe 20kg w postaci progów dużej różnicy nie zrobi.
Jeżeli zdemontuje aluminiowe progi czy prześwit się znacznie poprawi i nie będę już przycierał? Raczej nie... patrząc po takich autach wnoszę że nadal się będę wieszał ale już na karoserii która trochę trudniej wyklepać.
Ostatni powód dla którego chce ogólnie mieć progi jest dość prozaiczny- 8 letnia córka bez nich ma problem żeby wpakować się do środka :)

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Przyjechało dziś do mnie coś takiego. Nic specjalnego, ale jak już pisałem chwilowo kasy brak a fabryka się praktycznie skończyła.
Do wyboru były:

Dobinsons
AmadaXtreme Advebture
AmadaXtreme Nitropower

Padło na te ostatnie, jako podobno najbardziej zbliżone do fabrycznej twardości (wg. handlowca).
Pewnie niedługo się przekonam jak zły był to wybór :)

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: kylon »

Dobinsons zmienił kolor sprężyn? Zielonkawy zawsze był.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Spreżyny Amada

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: kylon »

Ok
Czyli zawieszenie Amada a sprzedał Dobinsons.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: Templar »

Sprężyny i amory Amady, wieszaki Dobinsonsa, polibusze kogoś tam... przynajmniej tak wynika z faktury. Kto komu co brandował nie wiem. Kupione w MTM.

Teoretycznie jutro montaż więc zobaczymy co się stanie...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Mół osiołek, czyli Hilux 2011+ by Templar

Post autor: kylon »

Polibushe Whiteline. Są ok.

ODPOWIEDZ