UZJ 40 by Rokfor

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 944
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: vGreg »

plum76 pisze:No właśnie on się jarzą a po włączeniu blokad palą się dużo mocniej stąd nie było problemu ze jadę na blokada zapietych.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Możesz też dołożyć przekaźniki (elektroniczny DC/DC lub elektromagnetyczne). Wtedy czujnik załącza cewkę przekaźnika a przekaźnik zapala LED.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

450 km i spaliłem 3/4 zbiornika. Kurcze moja V8 może spalić nawet ok 11litrów na 100km. Koszt to max prędkość 90km/h a większość to 60-80km/h.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

prosze o konsultację.
jestem na etapie zmiany krzyżaków na wale, skończyły sie po 20kkm i wpadła mi taka myśl:
Nowsze Toyoty maja już krzyżaki uszczelniane wiec byłyby lepsze do mojej zabawki, zapewne samych krzyżaków na obecny wał nie założe ale wymiana wałów.....
W używce wały od LC120 chodzą po 100pln, pytanie czy dziurki by pasowały do flanszy na moście i reduktorzę?

Albo od jakiego modelu by pasowały?
Czy to zwiększy przebiegi pomiędzy wymianami krzyżaków? W FJ Cruserze mam krzyżaki od początku czyli maja juz 160kkm zrobione i dają radę.

czekam na opinie znawców.
paweł

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

Flansze są inne.

Niepotrzebnie kombinujesz - koszt skracania i wyważania innego wału nie jest mały - w takiej cenie kupujesz oryginalne krzyżaki, i zapominasz o problemie.

ps. Wszystkie krzyżaki sa uszczelniane.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: sebastian44 »

Pewnie nie muszę o tym pisać ale krzyżaki dobrze smarować jak najczęściej, ja robię to przy każdej okazji, co klika tysięcy km. Jeżeli krzyżak jest nasmarowany i nie pracuje pod zbyt dużym kątem powinien wytrzymać bardzo długo.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

Nie, jeżeli jest po prostu kiepski jakościowo.

Oryginały żyją przeciętnie około 200 tysi, przy zerowym serwisowaniu, bo komu sie by chciało w nówce pod auto włazić ze smarownicą ... :wink:

Podróby potrafiły sie mi WYKLEPAĆ (twardość plasteliny) po kilku tysiach - mimo smaru do pełna.

Sensowne (jakościowo i cenowo) sa krzyżaki MATSUBA - ale ciężko osiągalne. Takich właśnie Paweł szukał do swojej - ale kicha.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

W czwartek będzie dostawa . Są tylko trzeba poczekać albo mieć zapas na półce. Ja miałem 1 na zapasie tylko. Ja smarowałem swoje po każdej wyprawie wiec ze 3-4 razy w ciągu roku.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kylon »

A on ma wały czterdziestkowe? Mam takowe ;-). Terrain Tamer ma je bez problemu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

A te krzyżaki z TT - to czyja produkcja tak realnie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kylon »

Matsuba Japan. Tak realnie. Oryginały pierwszej jakości bo jak to zwykle bywa różne rzeczy bywają w świecie.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 944
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: vGreg »

Rokfor32 pisze:Nie, jeżeli jest po prostu kiepski jakościowo.

Oryginały żyją przeciętnie około 200 tysi, przy zerowym serwisowaniu, bo komu sie by chciało w nówce pod auto włazić ze smarownicą ... :wink:
A po czy poznać, że krzyżaki już nie robią?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

Hałas i wibracje. Zarówno od zatarcia, jak i od wyklepania się.

Wyklepany wyczujesz wtłaczając się pod auto, i ruszając wałem (auto na luzie). Zatarty zostawia na przegubie ślady rdzy (pył) wokół miseczek.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Po dotknięciu krzyża był też gorący co w porównaniu z tym co miał dobre smarowanie było czuć dużą różnicę. Po przejechaniu 400km pojawił się już luz na tym właśnie krzyzaku . Jakbym go miał wtedy jak i gdzie posmarować to pozylby jeszcze trochę.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

linka prędkościomierza ogarnięta - ja dorabiałem na wzór koszt 75pln ale jest spora szansa że od Vitary pasuje bo końcówki są takie same.

Przy okazji wymieniłem gumkę dystansująca zaknięcie maski bo się ścięła podczas jednej z ostatnich wypraw. Idealnie pasuje coś takiego: "FEBI ODBÓJ BUFOR MASKI MERCEDES W123" http://allegro.pl/febi-odboj-bufor-mask ... 56572.html.

a tak wygląda po montażu: Obrazek

naprawa za 5pln zamiast kupować nowe zamknięcie za 120pln.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

no i sie zrobiło. Koszt to:
grzechotka 6pln
pas 1m- 1,5
śrubki - ok 3pln
łancuch - walał się wiec 0pln

Ja zrobiłem na grzechotce a nie na klamerce mocowanie bo mając 15calowe felgi mam niecały 1cm luzu pomiędzy zaciskiem, wiec to musi być ciasno opasane.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ