HJ 61 by nixon
Moderator: luk4s7
Re: HJ 61 by nixon
Dodam dla pełniejszego obrazu że ciśnienia ładowania mam na normalnym poziomie.
Re: HJ 61 by nixon
Czy w razie 'W' warto zainteresować się czymś jak w linku, czy brać pod uwagę tylko ASO?
http://www.ebay.com.au/itm/MAMBA-Bolt-O ... 1691393268" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com.au/itm/MAMBA-Bolt-O ... 1691393268" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HJ 61 by nixon
Czerwona lampka oznacza, że masz przekroczone ciśnienie doładowania powyżej wartości dopuszczalnej przez fabrykę. W praktyce zwykle oznacza to padniętą membranę w siłowniku upustowym (czyli siłownik nie działa, i nie działa regulacja ciśnienia turbo) - jest to też przyczyna rzucania olejem po korpusie turbiny.
Re: HJ 61 by nixon
Siłownik zamontowany na turbinie, tak? Jest częścią zamienną tenże czy występuje tylko z turbiną ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HJ 61 by nixon
Występuje jako część zamienna. Ale jak już - to zanabądź taki z J8 - będzie fabrycznie ustawiony na wyższe doładowanie, niż ori z J6.
Re: HJ 61 by nixon
Wstawiłem sobie wczoraj manometr w układ ciśnienia od turbo i okazało się, że mam pod obciążeniem za dużo, czyli dochodzi do 0.75bar, a max dla 1HD-T to 0.64kg/cm2. Mam głupie pytanie. Czy coś się stanie jak tak będę jeździł dalej? Sprężarka nie cieknie. Na logikę, większe ciśnienie, większa moc. Ale ja się nie znam.Rokfor32 pisze:Czerwona lampka oznacza, że masz przekroczone ciśnienie doładowania powyżej wartości dopuszczalnej przez fabrykę. W praktyce zwykle oznacza to padniętą membranę w siłowniku upustowym (czyli siłownik nie działa, i nie działa regulacja ciśnienia turbo) - jest to też przyczyna rzucania olejem po korpusie turbiny.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HJ 61 by nixon
Od samego ciśnienia nic się nie stanie.
A co do logiki ...
Większe ciśnienie to jedynie większe straty na niepotrzebne sprężanie zbędnego powietrza. Żeby było więcej mocy - trza podsypać więcej paliwa, łącznie z powietrzem. Czyli zmienić nastawy pompy.
Ale - więcej powietrza przy tej samej dawce paliwa w dizloku - to niższa temperatura spalin. Dlatemu czasem się tak właśnie robi - celowo dźwiga ciśnienie powyżej dawki obsługiwanej przez pompę, żeby obniżyć EGT .
Problem jest gdzie indziej - taki odczyt oznacza - że po prostu przestał działać siłownik upustowy turbiny. I - jednocześnie oznacza - że turbina jest na wykończeniu, bo zdrowa turbina z dziurawym siłonikiem bez ceregieli przekracza półtora bara ...
A co do logiki ...
Większe ciśnienie to jedynie większe straty na niepotrzebne sprężanie zbędnego powietrza. Żeby było więcej mocy - trza podsypać więcej paliwa, łącznie z powietrzem. Czyli zmienić nastawy pompy.
Ale - więcej powietrza przy tej samej dawce paliwa w dizloku - to niższa temperatura spalin. Dlatemu czasem się tak właśnie robi - celowo dźwiga ciśnienie powyżej dawki obsługiwanej przez pompę, żeby obniżyć EGT .
Problem jest gdzie indziej - taki odczyt oznacza - że po prostu przestał działać siłownik upustowy turbiny. I - jednocześnie oznacza - że turbina jest na wykończeniu, bo zdrowa turbina z dziurawym siłonikiem bez ceregieli przekracza półtora bara ...
Re: HJ 61 by nixon
Zbyt pochopna diagnoza SherlockuRokfor32 pisze:Problem jest gdzie indziej...
Należy zdjąć całkowicie wężyk z "bączka" i wtedy zobaczyć czy turbo napompuje więcej, bo może jest podłożona podkładeczka pod "bączek" żeby go zdystansować , żeby turbo właśnie dawało troszkę większe ciśnienie
Re: HJ 61 by nixon
A chyba auto Nixona to dobrze działa. To czemu kasztanicie komuś wątek
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HJ 61 by nixon
Kamil - nie podkładeczka - a ... spręzyneczka Tak było u Niksonowej - sam oną zapodawałem ...
podkładka pod bąka zmienia próg otwarcia - ale słabo koryguje górę (wewnętrzna sprężyna w tym typie jest trochę za miękka, i bąk za szybko otwiera się całkowicie). Dopdatkowa sprężyna na trzpieniu ładnie podniosła cała charakterystykę.
Ale - to akurat nie o Niksonowej mowa - a o Kilometrowej. i śmiem zakładać - że modyfikacji jednak nie było - tym bardziej że ori bąk w 12H-T otwiera się na ... 0,3 bara Podkładki na 0,7 przy ori sprężynie musiały by mieć około 1cm grubości - trudno takowych nie zauważyć ...
Dwa - podobną sytuację miałem przy Piotrowej LJ78 - bąk ewidentnie szczelony - i max doładowanie to 0,9. Dopiero dźwignięcie dawki powodowało delikatne przekroczenie jedynki (sygnalizowane na desce diodą) - manometr wchodził na 1,1. Przy strzelonym bąku - i zupełnie zatkanym wastegate
podkładka pod bąka zmienia próg otwarcia - ale słabo koryguje górę (wewnętrzna sprężyna w tym typie jest trochę za miękka, i bąk za szybko otwiera się całkowicie). Dopdatkowa sprężyna na trzpieniu ładnie podniosła cała charakterystykę.
Ale - to akurat nie o Niksonowej mowa - a o Kilometrowej. i śmiem zakładać - że modyfikacji jednak nie było - tym bardziej że ori bąk w 12H-T otwiera się na ... 0,3 bara Podkładki na 0,7 przy ori sprężynie musiały by mieć około 1cm grubości - trudno takowych nie zauważyć ...
Dwa - podobną sytuację miałem przy Piotrowej LJ78 - bąk ewidentnie szczelony - i max doładowanie to 0,9. Dopiero dźwignięcie dawki powodowało delikatne przekroczenie jedynki (sygnalizowane na desce diodą) - manometr wchodził na 1,1. Przy strzelonym bąku - i zupełnie zatkanym wastegate
Re: HJ 61 by nixon
Odpowiedział bym ci Rokforze, ale się boję, że znowu dostaniemy opiernicz za "kasztanienie" forum Kylona więc przywołany do porządku milczę...
Re: HJ 61 by nixon
Temat jest bardzo fajny tylko warto pisać w odpowiednim miejscu. Potem się wkurzacie, że nie można znaleźć tego co trzeba. Mam nadzieję, że nie została urażona Twa bardzo delikatna duma - odpisuj a niech mody przeniosą to w jakiś fajny wątek. O ile jeszcze takowi są.
Re: HJ 61 by nixon
Niby sooo...
Skończcie te rozważania tutaj a potem przeniosę to do oddzielnego wątku. No chyba że foch przeważy
Trzeba się na poważnie zastanowić jakby to forum Kylonowi odebrać , żeby Kamil nie czuł lęku
Skończcie te rozważania tutaj a potem przeniosę to do oddzielnego wątku. No chyba że foch przeważy
Trzeba się na poważnie zastanowić jakby to forum Kylonowi odebrać , żeby Kamil nie czuł lęku
Re: HJ 61 by nixon
Zeby nudy w temacie nie zabrakło, będzie cięcie - gięcie
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: HJ 61 by nixon
Żeby Ci ręka uschła!