Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 14:26
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 lis 2008, 15:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Posty: 234
Lokalizacja: Żagań
to rozwiązanie na sytuacje kiedy nie jesteśmy pewni czy asekuracja jest konieczna a nam się spieszy, jedziemy na granicy zerwania przyczepności albo chcemy się dowiedzieć czy to jest do zrobienia bez asekuracji [innymi słowy chcemy przykozaczyć], tasma powinna być min 20 metrowa i nie chodzi o to żeby urzymać całą mase auta a jedynie wspomóc hamulce kiedy przyczepności za mało i auto zacznie się za bardzo rozpędzać : wtedy wystarczy owinąć drzewo raz żeby spowolnić auto a jak nie wystareczy no to pech


czyli zjeżdżamy, tasma ciągnie się za autem, w razie czego na umówiony sygnał pilot łapie taśmę i obiega najbliższe dogodne drzewo - tyle , żadnego motania się z owijaniem drzew itp.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2008, 16:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Posty: 2786
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GRJ120
kozi pisze:
czyli zjeżdżamy, tasma ciągnie się za autem, w razie czego na umówiony sygnał pilot łapie taśmę i obiega najbliższe dogodne drzewo - tyle , żadnego motania się z owijaniem drzew itp.


:shock: :shock: :shock:
Reka-Noga-Mózg na scianie ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2008, 16:08 
Offline
Evil Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 3:23
Posty: 6326
Lokalizacja: Wawa
Auto: kdj120 + GT86
oko na widelcu... również jestem w szoku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2008, 17:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2007, 18:00
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Auto: KDJ95
to się faktycznie nazywa przykozaczyć, lepsze niż skoki na bandżi itepe :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2008, 18:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Posty: 234
Lokalizacja: Żagań
nie kumacie najwyraźniej o czym mówię :D


skoro jest długa błotnista góra - zjazd, i w sumie nie ma niebezpieczeństwa dacha, właściwie jest się pewnym że da rade zjechać na kołach ale tak na wszelki wypadek [koła zalepią się błotem i pociągnie] podczepia się do zaczepu z tyłu długą taśmę i wysadza pilota żeby w razie czego mógł ją owinąc wspomagając hamowanie ... to źle ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2008, 18:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2007, 18:00
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Auto: KDJ95
wiem o czym piszesz i generalnie pewnie się uda, ale tu trzeba snajperskiego wyczucia czasu, bo może ręce od ciała odjąć :) tak to widzę.

no chyba, żeby Pudzian... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2008, 0:37 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
Posty: 210
Lokalizacja: Kraków
Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
Pany! Bo ludzi pozabijacie! To jest ABC terenowe!
Rad o jeżdżeniu w dół udzielajcie początkującym. Wy już wiecie i umiecie!
Dla początkujących (manualna skrzynia):
W dół się jedzie spokojnie. Jeśli górka Cie przeraża nie jedź albo daj auto komuś kto potrafi. Staraj się podglądnąć jak jadą inni i jak zachowują się ich auta. Zaczynaj od krótkich zjazdów, wtedy nauczysz się jak działa Twój pojazd. Zjeżdżaj zawsze z zapiętym reduktorem mając zapięte sprzęgiełka. Wybierz bieg na którym pojedziesz (zależy od podłoża, od tego jak jest stromo, jak długi jest zjazd...słowem od wielu rzeczy) najczęsciej chyba "dwójka". Staraj się nie hamować. Jeśli czujesz, że Cię "stawia" delikatnie dodaj gazu żeby auto złapało trakację... dopiero jak to nie zadziała to - gazior do dechy :)

A co do zjazdów na linach, winchach, asekuracji i siadającej "psyche" to proponuje nowy wątek pt. np.: "Walim - zjazd ze skoczni" tam się policytujemy :evil:

no... to niech ktoś mi teraz powie jak automatem :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2008, 10:40 
Offline
Evil Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 3:23
Posty: 6326
Lokalizacja: Wawa
Auto: kdj120 + GT86
Amen!

Automatem tak samo tylko zamiast dwójki wpinamy L na skrzyni ( w reduktorze oczywiście też L) i zjeżdżamy pomalutku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2008, 11:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2007, 18:00
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Auto: KDJ95
wojtekd pisze:
A co do zjazdów na linach, winchach, asekuracji i siadającej "psyche" to proponuje nowy wątek pt. np.: "Walim - zjazd ze skoczni" tam się policytujemy :evil:



Zapraszam tutaj :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2008, 11:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Posty: 234
Lokalizacja: Żagań
dla początkujących było na pierwszej stronie , na drugiej już średnio zaawansowani :D


no dobrze - proponuję zaczynać zjazdy od piaszczystych gór - piasek mocno hamuje więc auto się nie rozpędza

potem przejść na twarde podłoże [może to być ten sam piasek który zamarznie w zimie], albo sucha ziemia czy suche skały i zobaczyć jaka jest różnica w rozpędzaniu

potem zjazd po luźnej suchej nawierzchni czyli jakiś szuter , osypująca się ziemia

hardcore z błotem zalepiającym opony zostawiamy sobie na koniec jak już będziemy trochę obyci

warto też poćwiczyć zjazdy tyłem - często nie uda się podjechać pod Wielką Górę i trzeba jakoś wrócić na dół [czasem zaczynamy wracać jak tylko przestaniemy podjeżdżać - patrz "koła zalepione błotem " :D]



no ale to tylko taka paplanina - tor szkoleniowy by się przydał


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2008, 11:52 
Offline
Evil Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 3:23
Posty: 6326
Lokalizacja: Wawa
Auto: kdj120 + GT86
Masz w żaganiu mnóstwo takich miejsc z tego co pamiętam.

My tylko jedno na którym czasami upalamy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2008, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Posty: 234
Lokalizacja: Żagań
bez przesady : piaskowa góra jest, skał tu nie ma, co prawda ziemną wysoką skarpę bym spokojnie znalazł ale nie mogę po niej jeździć - względy moralne nie pozwalają , niszczyłbym las :?

spokojnie można się pobawić dopiero w górach na rajdach


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2008, 12:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2008, 9:17
Posty: 1784
Lokalizacja: Nowa Iwiczna k. Piaseczna
Auto: RJ73
A ja benzynką na jedynce z reduktorkiem pyr pyr pyr.... Na dwójce za bardzo się rozpędza :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lis 2008, 21:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Posty: 371
Lokalizacja: Vilnius
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
na TLC automaty majo wydzieliony 2 bieg... to znaczy niema pszelanczania ni nizej ni wyzej...
To umozliwia wybrania biegu z uwagi na kont spusku... mozno L albo dwuike... chamujiesie silnykiem tak samo jak i manualno skzynio... mam HJ60 na automacie i HDJ80 na manualie - automat wygrywa w pszyjemnosci jazdy po terenie i gurach :wink: takze pszy zmiane konta zawse prosto psesuwas kijak automata i masz inne biegi, bez wciskania spszengla i odlonczaniai silnika od reduktora...
zjiezdzalem po zwyruwkach, kiedy dupa prubuwala bokiem wypsziedzic :) wtedy gaz i wyprostowac auto...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sty 2009, 11:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2009, 2:20
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Zależy jaki automat.
W jeepach, fordach i landrynkach ze skrzyniami 4-ro i więcejbiegowymi z doświadczenia wynika mi, że trzeba asekurować się delikatnie hamulcem. Offkor'z skrzynia na L lub na jedynkę i reduktor.
Z kolei w takim np. rędżyku z 3-biegowym automatem jedynka+reduktor działa jak w manualu. Jest jednak jeszcze kwestia długości zjazdu. Znajomi explorerowcy z USA pisali, że jak zjazd ma więcej niż 30 stopni nachylenia i długość większą niż kilometr to nic nie pomaga :D
Wiem, że do hamerykańskich automatów istnieją patenty ograniczające prędkość obrotową silnika.
Z Toyot to ostro zjeżdżałem tylko V8-emką a to się nie liczy bo tam włączasz crawla i samo zjeżdża :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group