Zjazd z góry

Technika jazdy, sprzęt, etc.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
HunterR32
Posty: 77
Rejestracja: 03 mar 2010, 13:39
Auto: J90
Kontakt:

Re: Zjazd z góry

Post autor: HunterR32 »

Witam mam pytanko jezdze j90 w automacie ostatnio podjechalem sobie na gorke stwierdzilem ze nie ma co sie pchac dalej miedzy drzewa i chcialem zjechac do tylu.... zauwazylem ze nawet na D samochod jedzie w dol wiec czy jest konieczne zawsze zalaczenie wstecznego zeby zjechac troche do tylu? powiem ze nic sie w skrzyni nie stalo ale to chyba nie byl najlepszy pomysl :) ale nieraz moze nie byc czasu na zmiane z D na R podczas podjazdu....

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Zjazd z góry

Post autor: Meris »

nie jest to dobze... to tak samo jakby jadonc do pszodu wloncyc R -rakieta :)
A z automatem czasu musi byc - zawsze wcyskas pedal i pszelancaz "pszod-tyl" tyko na stojonce , inaczej bedzi duzo czasu na remonty...

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Zjazd z góry

Post autor: Meris »

zapomnialem... w terenie "D" liepej nie uzywaj jezeli predkosci som male...

Awatar użytkownika
HunterR32
Posty: 77
Rejestracja: 03 mar 2010, 13:39
Auto: J90
Kontakt:

Re: Zjazd z góry

Post autor: HunterR32 »

a to cos nowego powiedziales bo zawsze jezdze na D w terenie chyba ze wlaczam reduktor to wtedy na L..... a tak w przelozeniach 70/30 i 50/50 jezdze z D tak jak to koledzy na forum proponowali... no a jesli chodzi o R-akietu to zawsze wrzucam na postoju nie jestem jeszcze takim hardcorem :) ale nigdy auto mi nie zjechalo na gorce do tylu na D a tu tak sie stalo wiec bylem lekko zdziwiony wszystkie automaty jakimi jezdzilem jak nie mialy sily podjechac na D pod gorke bez gazu poprostu staly sobie w miejscu a LC zjezdza w dol :)

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Zjazd z góry

Post autor: Meris »

s "D" to powiedzialem od siebie, bo u mnie 4 biegowa skszynia L,2,3,D a jak u ciebie mnej to moze i D pasujie na off-road :)
a moze skszynia ma juz umierajonce chamulce bieguw... z tego i zjechala.... ?

Awatar użytkownika
HunterR32
Posty: 77
Rejestracja: 03 mar 2010, 13:39
Auto: J90
Kontakt:

Re: Zjazd z góry

Post autor: HunterR32 »

u mnie jest to samo co u Ciebie L,2,3,D.... to znaczy zjechala moze z 5 metrow dalej nie prubowalem bo i tak obawialem sie czy nic nie chrupnie :) ogolnie skrzynia jest ok nie szarpie, olej ostatnio wymienilem, rusza sama nie trzeba jej pomagac gazem wiec nie widze zadnych problemow przynajmniej narazie..... i musze powiedziec ze np. jesli stoje na wale i mam wrzucone D to nic sie nie cofa tylko raz mialem taka akcje nie wiem jak to sie stalo moze wrzucilem jednak N tylko juz nie pamietam :) Problem mam z tym ze moge nie zdarzyc z zalaczeniem R jesli bede na stromym podjezdzie i zaczne sie zsówać i jakos nie moge sie przemoc do calkowitego odpuszczenia hampla bo wydaje mi sie ze jak go puszcze na samopac to jak jebnie o zmiemi to bede tylko zbieral kawalki :) ale widze ze inni tez maja ten problem. Ale powiedz dlaczego mam urzywac L a nie D do jazdy w terenie nie tylko z wlaczonym reduktorem ale i w opcjach 30/70 i 50/50. bo mi sie jakos ubzduralo ze L tylko wtedy gdy jest reduktor zapiety.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Zjazd z góry

Post autor: Meris »

w terenie lepej uzywac 2 albo 3, w zaleznosci ot trudnoci (ale zawsze mozno w czasu jazdy pszelancac miedzy L,2,3,D)
czemu ? dla tego ze automat najwiencej gzejesie w momiencie pszelanczania bieguw i pszy nizkich obrotach ale pod dobrym opcionzeniem... a wysoka temperatura zabija i zelazo i charakteristiki Dexronu...

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Re: Zjazd z góry

Post autor: Black »

z tym cofaniem się (zsuwaniem do tyłu) na podjeździe na D oczywiście zdarza się, wystarczy odpowienio stromy podjazd, ale należy unikać tego, czyli jak najszybciej (i tu ta potrzbena chwila zwłoki dla automatu zawsze wprowadza niepewność, czy się zdąży przed rozwałką skrzyni) przełączyć na R
co do używania D lub całej reszty w tereenie, to kwestia wyczucia i preferencji, Meris ma rację że lepiej kontrolować autko i używać konkrentego położenia, dodatkowo pozwala to na "hamowanie silnikiem" i na zjazdach jest jedyną słuszną metodą dla automatu, ale na bardziej równych odcinkach, to już zależy, czy oszczędza się skrzynię, czy np. woli mieć cały czas pełny "power" pod pedałem do zakręcenie kołami i oczyszczenia ich z błota, często np. taka 2ka nie wytarcza do przebrnięcia przez długi odcinek lagra, tudzież lekki podjazd po mokrej glince, a na D się uda ;-)

kemping
Posty: 210
Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:17
Auto: land cruiser lj 70
Kontakt:

Re:

Post autor: kemping »

czobi pisze:ja bym dodal jeszcze ogarniecie wnetrza!
orbitujace wszedzie redbulle,butelki, buteleczki, hilifty, lopateczki,klucze i szmatki
,nalezy niezwlocznie schowac/umocowac badz wypier***lic raz na zawsze.pozornie pierdola ale kiepsko jak cos w srodku figury, w najmniej spodziwanym momencie, laduje pod jakims pedalem albo wali nam sie na twarz. porzadek we wnetrzu
generalnie jest konieczny w terenie bo jest to poprostu cholernie niebezpieczne.
rowniez dlugie smycze przy kluczach auta sa dla mnie srednim pomyslem.

z ostatnich obserwacji,
oceniajac gorke ktora mamy pokonac zatrzymujemy auto, ZAWSZE pod gorke na jej szczycie!! reczny i dopiero wtedy idziemy przed auto sprawdzic o co camon.auta sa ciezkie i zawodne , teren nieraz sliski,trzeba ogarniac zeby nie zwalil nam sie na leb. w amoku nalezy pamietac, bardzo oczywiste ale fizyka dziala.



odnośnie smyczy ja temat ogarniam tak: smycz leci przed lewarkiem i założona jest na drugi reduktora natomiast ogarniecie wnętrza bardzo ważna sprawa ja używam skrzynek zamykanych mocowanych paskiem i jest ok ale i tak zawsze jakaś pierduła gdzieś lata

Awatar użytkownika
HunterR32
Posty: 77
Rejestracja: 03 mar 2010, 13:39
Auto: J90
Kontakt:

Re: Zjazd z góry

Post autor: HunterR32 »

sprawdzilem jak zachowuje sie na podjezdzie moj automacik i powiem ze chyba musialo mi sie cos pomylic wczesniej...bo gdy staje na gorce ok 40 % spad puszczam gaz autko moze cofa mi sie pare centymetrow i staje wiec skrzynia powinna byc ok...

ODPOWIEDZ