Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 1:25
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 02 lip 2010, 9:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 14:39
Posty: 77
Lokalizacja: L-wo
Auto: J90
Witam mam pytanko jezdze j90 w automacie ostatnio podjechalem sobie na gorke stwierdzilem ze nie ma co sie pchac dalej miedzy drzewa i chcialem zjechac do tylu.... zauwazylem ze nawet na D samochod jedzie w dol wiec czy jest konieczne zawsze zalaczenie wstecznego zeby zjechac troche do tylu? powiem ze nic sie w skrzyni nie stalo ale to chyba nie byl najlepszy pomysl :) ale nieraz moze nie byc czasu na zmiane z D na R podczas podjazdu....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lip 2010, 10:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Posty: 373
Lokalizacja: Vilnius
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
nie jest to dobze... to tak samo jakby jadonc do pszodu wloncyc R -rakieta :)
A z automatem czasu musi byc - zawsze wcyskas pedal i pszelancaz "pszod-tyl" tyko na stojonce , inaczej bedzi duzo czasu na remonty...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lip 2010, 10:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Posty: 373
Lokalizacja: Vilnius
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
zapomnialem... w terenie "D" liepej nie uzywaj jezeli predkosci som male...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lip 2010, 12:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 14:39
Posty: 77
Lokalizacja: L-wo
Auto: J90
a to cos nowego powiedziales bo zawsze jezdze na D w terenie chyba ze wlaczam reduktor to wtedy na L..... a tak w przelozeniach 70/30 i 50/50 jezdze z D tak jak to koledzy na forum proponowali... no a jesli chodzi o R-akietu to zawsze wrzucam na postoju nie jestem jeszcze takim hardcorem :) ale nigdy auto mi nie zjechalo na gorce do tylu na D a tu tak sie stalo wiec bylem lekko zdziwiony wszystkie automaty jakimi jezdzilem jak nie mialy sily podjechac na D pod gorke bez gazu poprostu staly sobie w miejscu a LC zjezdza w dol :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lip 2010, 12:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Posty: 373
Lokalizacja: Vilnius
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
s "D" to powiedzialem od siebie, bo u mnie 4 biegowa skszynia L,2,3,D a jak u ciebie mnej to moze i D pasujie na off-road :)
a moze skszynia ma juz umierajonce chamulce bieguw... z tego i zjechala.... ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lip 2010, 14:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 14:39
Posty: 77
Lokalizacja: L-wo
Auto: J90
u mnie jest to samo co u Ciebie L,2,3,D.... to znaczy zjechala moze z 5 metrow dalej nie prubowalem bo i tak obawialem sie czy nic nie chrupnie :) ogolnie skrzynia jest ok nie szarpie, olej ostatnio wymienilem, rusza sama nie trzeba jej pomagac gazem wiec nie widze zadnych problemow przynajmniej narazie..... i musze powiedziec ze np. jesli stoje na wale i mam wrzucone D to nic sie nie cofa tylko raz mialem taka akcje nie wiem jak to sie stalo moze wrzucilem jednak N tylko juz nie pamietam :) Problem mam z tym ze moge nie zdarzyc z zalaczeniem R jesli bede na stromym podjezdzie i zaczne sie zsówać i jakos nie moge sie przemoc do calkowitego odpuszczenia hampla bo wydaje mi sie ze jak go puszcze na samopac to jak jebnie o zmiemi to bede tylko zbieral kawalki :) ale widze ze inni tez maja ten problem. Ale powiedz dlaczego mam urzywac L a nie D do jazdy w terenie nie tylko z wlaczonym reduktorem ale i w opcjach 30/70 i 50/50. bo mi sie jakos ubzduralo ze L tylko wtedy gdy jest reduktor zapiety.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lip 2010, 15:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Posty: 373
Lokalizacja: Vilnius
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
w terenie lepej uzywac 2 albo 3, w zaleznosci ot trudnoci (ale zawsze mozno w czasu jazdy pszelancac miedzy L,2,3,D)
czemu ? dla tego ze automat najwiencej gzejesie w momiencie pszelanczania bieguw i pszy nizkich obrotach ale pod dobrym opcionzeniem... a wysoka temperatura zabija i zelazo i charakteristiki Dexronu...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lip 2010, 15:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2007, 13:17
Posty: 282
Lokalizacja: Otwock
Auto: Forester
z tym cofaniem się (zsuwaniem do tyłu) na podjeździe na D oczywiście zdarza się, wystarczy odpowienio stromy podjazd, ale należy unikać tego, czyli jak najszybciej (i tu ta potrzbena chwila zwłoki dla automatu zawsze wprowadza niepewność, czy się zdąży przed rozwałką skrzyni) przełączyć na R
co do używania D lub całej reszty w tereenie, to kwestia wyczucia i preferencji, Meris ma rację że lepiej kontrolować autko i używać konkrentego położenia, dodatkowo pozwala to na "hamowanie silnikiem" i na zjazdach jest jedyną słuszną metodą dla automatu, ale na bardziej równych odcinkach, to już zależy, czy oszczędza się skrzynię, czy np. woli mieć cały czas pełny "power" pod pedałem do zakręcenie kołami i oczyszczenia ich z błota, często np. taka 2ka nie wytarcza do przebrnięcia przez długi odcinek lagra, tudzież lekki podjazd po mokrej glince, a na D się uda ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re:
Post: 03 lip 2010, 22:28 
Offline

Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:17
Posty: 210
Lokalizacja: Tarnów
Auto: land cruiser lj 70
czobi pisze:
ja bym dodal jeszcze ogarniecie wnetrza!
orbitujace wszedzie redbulle,butelki, buteleczki, hilifty, lopateczki,klucze i szmatki
,nalezy niezwlocznie schowac/umocowac badz wypier***lic raz na zawsze.pozornie pierdola ale kiepsko jak cos w srodku figury, w najmniej spodziwanym momencie, laduje pod jakims pedalem albo wali nam sie na twarz. porzadek we wnetrzu
generalnie jest konieczny w terenie bo jest to poprostu cholernie niebezpieczne.
rowniez dlugie smycze przy kluczach auta sa dla mnie srednim pomyslem.

z ostatnich obserwacji,
oceniajac gorke ktora mamy pokonac zatrzymujemy auto, ZAWSZE pod gorke na jej szczycie!! reczny i dopiero wtedy idziemy przed auto sprawdzic o co camon.auta sa ciezkie i zawodne , teren nieraz sliski,trzeba ogarniac zeby nie zwalil nam sie na leb. w amoku nalezy pamietac, bardzo oczywiste ale fizyka dziala.



odnośnie smyczy ja temat ogarniam tak: smycz leci przed lewarkiem i założona jest na drugi reduktora natomiast ogarniecie wnętrza bardzo ważna sprawa ja używam skrzynek zamykanych mocowanych paskiem i jest ok ale i tak zawsze jakaś pierduła gdzieś lata


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lip 2010, 14:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 14:39
Posty: 77
Lokalizacja: L-wo
Auto: J90
sprawdzilem jak zachowuje sie na podjezdzie moj automacik i powiem ze chyba musialo mi sie cos pomylic wczesniej...bo gdy staje na gorce ok 40 % spad puszczam gaz autko moze cofa mi sie pare centymetrow i staje wiec skrzynia powinna byc ok...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group