Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 15:28
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 lut 2011, 16:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Posty: 417
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kiedyś był LJ70 2LT 1992 r.
Boryś wszystko się zgadza bo czuć jak dmucha z górnych dziurek podczas pracy silnika.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2011, 16:11 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15214
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Za 10 minut ten drugi będę miał w ręku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 11:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Posty: 1268
Lokalizacja: Katowice
Auto: HZJ 80
Gladzio pisze:
Boryś wszystko się zgadza bo czuć jak dmucha z górnych dziurek podczas pracy silnika.


no i właśnie dlatego mi się wydaje że taki jest lepszy bo "bezobsługowy" a te ze zbiornikiem są z jakiegoś słabego plastiku i po roku już nie wygląda jak na foto. Plastik zmatowiał od razu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 11:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1859
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
Wracając do zasady działania filtra , tzn podczas zasysania powietrza turbina wewnątrz odrzuca cięższe części na zewnątrz (wybaczcie uproszczenia i niefachowy język) , wytłumaczcie proszę jak działa ten czarny że potrafi wydmuchiwać powietrze w górę przez dziurki jak pracuje silnik? Ten przeźroczysty wygląda mi na zwykły separator , coś jak w oczyszczalniach ścieków gdzie są strzefy i w zależności od prędkości przepływu osadzają się w końcowym zbiorniku lżejsze elementy. Jak działa ten czarny?
PozdrawiaM


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 11:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Posty: 1268
Lokalizacja: Katowice
Auto: HZJ 80
zasysa od spodu powietrze wprowadzając je w ruch cyrkulacyjny. cięższe elementy (piasek, pył itd) są wyrzucane na zewnątrz siłą odśrodkową i wypadają poprzez wspomniane już nacięcia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 11:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2009, 0:57
Posty: 1559
Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
panowie
działa tak samo prawie jak w odkurzaczach bezworkowych - polecam wizytę w sklepie nie dla idiotów i prośbę o jakąś prezentację z kuleczkami styropianu albo czymś - czasami stoją tam konsultanci mają takie cuda do pokazania ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 12:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4009
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
dzizas wiadomes jak dziala cyklonu tylko...
na allaha widzialem , razy kilka gdzies tam w swiecie i nie byla to fatamorgana kaca tez nei mailem,
w tych przerzoczystych W O D E!
. moze ktos madry zweryfikowac i updejtowac mnei w tej sprawie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 12:16 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2011, 8:32
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: jeszcze nie
czobi pisze:
dzizas wiadomes jak dziala cyklonu tylko...
na allaha widzialem , razy kilka gdzies tam w swiecie i nie byla to fatamorgana kaca tez nei mailem,
w tych przerzoczystych W O D E!
. moze ktos madry zweryfikowac i updejtowac mnei w tej sprawie


Bo to jest MOKRY filtr, działa z grubsza jak odkurzacz "Wodnik" czy jakoś tak.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 12:18 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2011, 8:32
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: jeszcze nie
topol pisze:
czobi pisze:
dzizas wiadomes jak dziala cyklonu tylko...
na allaha widzialem , razy kilka gdzies tam w swiecie i nie byla to fatamorgana kaca tez nei mailem,
w tych przerzoczystych W O D E!
. moze ktos madry zweryfikowac i updejtowac mnei w tej sprawie


Bo to jest MOKRY filtr, działa z grubsza jak odkurzacz "Wodnik" czy jakoś tak.

Przepraszam ten jest suchy, ale bardzo podobnie wygląda mokry.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 12:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4009
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
no czyli doszlismy do jakiegos wniosku
idac dalej, jak rozpoznacz jeden od drugiego skoro sa podobne? eny fotos, detailos?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 16:20 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15214
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A ja mam już ten Toyotowy u siebie i uważam go za zacne rozwiązanie. Porównanie na żywo mam z tym lampionem bo też fizycznie leży. Z obu wybrałbym Toyotowy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2011, 10:24 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2011, 8:32
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: jeszcze nie
czobi pisze:
no czyli doszlismy do jakiegos wniosku
idac dalej, jak rozpoznacz jeden od drugiego skoro sa podobne? eny fotos, detailos?


Cóż, pewnie najprościej po opisie ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2011, 10:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Posty: 1268
Lokalizacja: Katowice
Auto: HZJ 80
znalazłem nawet taki ładny rysunek tłumaczący zasadę działania tego baniaczka:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2011, 0:43 
Offline

Rejestracja: 15 lis 2010, 16:48
Posty: 77
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Hzj 73 , Hdj 80, Y61
"Są plusy dodatnie i ujemne. " jak powiedział wybrzeżowy klasyk Lech W.
Ujemną stroną filtra cyklonowego będzie niewielki spadek momentu obrotowego silnika w całym zakresie obrotów.
Dodatkowe opory przepływu, energia zużyta na wytworzenie wiru, spowoduje lekkie pogorszenie wymiany ładunku
w silniku. Ile konkretnie nie wiem. Przypuszczam, że niewiele. Z ciekawości chcę się temu dokładniej przyjrzeć.
A ściślej mówiąc jak duże są różnice w podciśnieniu w kolektorze ssącym przy zastosowaniu różnych filtrów:
wymiennych, odnawialnych np.K&N, z dodatkowym cyklonowym, itd. Już zaopatrzyłem się w stosowny manometr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2011, 18:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2008, 3:58
Posty: 1333
Lokalizacja: ÓĆ
Auto: Haluks kozowóz
Julka pisze:
Ujemną stroną filtra cyklonowego będzie niewielki spadek momentu obrotowego silnika w całym zakresie obrotów.
Dodatkowe opory przepływu, energia zużyta na wytworzenie wiru, spowoduje lekkie pogorszenie wymiany ładunku
w silniku. Ile konkretnie nie wiem. Przypuszczam, że niewiele.

Owszem zapewne jest jak piszesz. W moim przypadku to wynosiło litr do półtora więcej na sto przy użyciu pieczarki od landryny, która działa podobnie do toyotowskiego cyklonu( czuć wydychane powietrze przez górne sloty).Koszt banalny, adaptacja również. Spadku mocy nie zaobserwowałem. Natomiast doskonale sprawdza się w lesie, bez porównania lepiej niż sterczący nawet odwrócony komin od Safari.
ObrazekObrazek
Mam również opisywaną tu "szklarnię" ale jeszcze nie zdecydowałem się na jej użycie :mrgreen:
Chyba że sobie nakleję wielkie nalepy test :P


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group