Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 10:29
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Post: 09 kwie 2012, 19:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Husky pisze:
1. całą zimę jeździłem z kominkiem safari odwróconym do tyłu, dlaczego? bo podczas jazdy w padającym śniegu w normalnym położeniu czyli do przodu mógłby być skutecznie zapchany sniegiem


słuszna uwaga... bo o ile australijczycy w swoim geniuszu przewidzieli opad deszczu - i wymyslili system wyrzucania wody, to o śniegu już raczej nie myśleli :roll:
warto zatem pomysleć za nich, zima ma swoją specyfikę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwie 2012, 19:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 mar 2009, 22:04
Posty: 903
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: Toyota Land Cruiser Recovery Vehicle
seburaj pisze:
FIX pisze:
Wlot skierowny do tyłu stwarza wakum ciągu. Powietrze z rury albo zasysa się, albo wysysa. Dla przykładu wdmuchnij dym, np papierosa do pustej butelki a następnie przedmuchaj butelkę przy samym wlocie. Przedmuchiwane powietrze wyssie dym z butelki.


no przecież wspomniałem wcześniej prawo bernouliego, to po co tak obrazowo z tym dymem i dmuchaniem piszesz :mrgreen:
a swoją drogą - "wakum ciągu" - ciekawe pojęcie :wink:

FIX pisze:


nic takiego nie twierdzę, i nie twierdziłem :evil:
uprzejmie tylko twierdzę, że wolnossący silnik będzie bardziej czuły na zwiększenie oporów ssania, niż turbodoładowany !
a jeżeli tak sobie dywagujemy - teoretycznie - to jak sie zapatrujesz na pozycję komina "na bok" ?
wtedy Twoje wysysanie powietrza powinno byc najbardziej jeszcze śmiercionośnie widoczne? a mając go w pozycji "do tyłu" to w grę wejdzie jeszcze cień aerdynamiczny i opływ harakteru, hmmm, turbulentnego - a wtedy na wlocie może sie tworzyć może nawet podciśnienie i wzmagać ssanie do dolotu :roll:

FIX pisze:
Ze snorkelami jest podobna sytuacja. Ta rura sama w sobie generuje straty z racji swojej długości, więc po co jeszcze osłabiać to rozwiązanie odwracaniem komina do tyłu.


miałem kiedyś takiego znajomego - pisał doktorat na politechnice częstochowskiej (była taka)
tytuł pracy: "Bezsprężarkowe doładowanie silników wolnossących" - masz pojęcie, jakie tam cuda były nt. (tak z grubsza) objętości i kształtu dolotu w silniku spalinowym w funkcji jego sprawności ?
ale takich uogólnień jak powyżej to bym się obawiał, rura wcale nie "generuje strat" z racji swojej długości :lol:
materia jest bardziej skomplikowana - a tak w skrócie - to może nawet wygenerować zyski...

FIX pisze:
Ale oczywiście opinie są jak dziury w dupie - każdy ma własną.


z całym szacunkiem, ale to chyba w polityce, czyli tam, gdzie opinie są subiektywne a nie oparte na wartościach :|



Oczywiście zabiłeś mnie tymi wszystkimi naukowymi pojęciami, których nawet nie potrafię wymówić. Ja to biorę na chłopski rozum. Każdy jeden dolot w samochodzie wyścigowym, nieważne czy wolnossący czy doładowany, skierowany jest do przodu. Ciekawe dlaczego? Czyżby zasada działania silników w terenówkach była inna?

Jedyne z czym się zgodzę to długość dolotu. Faktycznie może to przynosić korzyści. Ale oczywiście należałoby to poprzeć wnikliwymi badaniami tudzież testami. Bo rzeczona długość ma wpływ na zakres obrotów, w których silnik ma pracować jak najbardziej wydajnie.

A co do opinii to każdy ma własną, bez znaczenia czy jest to polityka czy fizyka, ponieważ jeden ustawi sobie tek cholerny wlot do przodu a kto inny do tyłu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwie 2012, 14:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
FIX pisze:
Każdy jeden dolot w samochodzie wyścigowym, nieważne czy wolnossący czy doładowany, skierowany jest do przodu. Ciekawe dlaczego? Czyżby zasada działania silników w terenówkach była inna?


hmmm, każdy... zwłaszcza ten, który powietrze zasysa z wewnątrz błotnika - bo tam jest akurat umieszczony (na ten przykład w KZJ9) :lol:

w każdym razie z mojej strony eot, zabił mnie ten "chłopski rozum" :mrgreen:

a na koniec sugeruję eksperyment - zreszta sam sie na niego powoływałeś, ten z butelką i dymem:

wez butelke, nadmuchaj do środka dymu... następnie umieść ją horyzontalnie, denkiem w stronę ust, a szyjką "od siebie" i ... dmuchaj, symulując przepływ powietrza... taki właśnie eksperyment będzie oddawać kominek snorkela "odwrócony do tyłu", a nie tak jak sugerowałeś - dmuchając w wylot, prostopadle do osi butelki :roll: ) coś w rodzaju tunelu aerodynamicznego...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwie 2012, 17:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2008, 3:58
Posty: 1333
Lokalizacja: ÓĆ
Auto: Haluks kozowóz
Trochę pojechaliście chłopaki z tymi doswiadczeniami, teoria sobie a praktyka sobie. Sprawdziłem wiem.
Jednocześnie odwracanie kominka w tył przy śniegu, czy deszczu nie uważam za specjalnie potrzebne. Odwracam tylko i wyłącznie w lesie jeśli muszę się przeciskać pod jakimiś badylami a i to nie zawsze. Raz w czasie kilkugodzinnej jazdy w ulewnym deszczu prosto w mordę zajrzałem do filtra i mogę stwierdzić że był ledwowyczuwalnie wilgotny. Nie nazwałbym tego nawet wilgotnym. i To tyle rozważania teoretyczne zostawiam Wam :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwie 2012, 17:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Posty: 1033
Lokalizacja: Kielce
Auto: LJ70 '86
Pogodzę was, odwracajcie na zimę kominek o 90 stopni w stronę szyby czołowej, powietrza nie brakuje a bezpośredniego śniegu/deszczu dużo mniej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group