Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 14 gru 2018, 19:25
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30 paź 2015, 10:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 478
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Nie mam pomyslu jak poradzic sobie z przymusowym zjazdem po nieudaniej próbie podjazdu :)

Grunt jest blotnisty, sliski i gladki.Koła zaklejone.Dwie plytkie koleiny pod góre. Auto na 2biegu i reduktorze. Sytuacja zaczyna sie w momencie kiedy kola sie kreca, a auto przestalo poruszac sie wzgledem górki. STOJE :)

Wcisniecie sprzegla i hamulca powoduje niekontrolowany zjazd poslizgiem tyłem. Proba wrzucenia wstecznego w celu zjazdu na reduktorze skonczyla sie zgrzytem skrzyni(pewnie kola sie krecily jeszcze). Na koniec silnik mi zgasl, a auto zatrzymalo sie na na 2biegu i reduktorze.

Jak prawidlowo powinienem zachowac sie w takiej sytuacji ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2015, 10:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1922
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
przede wszystkim utrzymac kierunek auta bo jesli ucieknie na bok to do dachowania bardzo blisko

kiedys w takiej sytuacji wołem przytrzymać auto na gazie w kierunku do przodu i pozwolić się z toczyć do
tyłu
chyba nawet było tak że ratowałem się strzałami ze sprzęgła - tzn jak auto uciekało na bok to wciskałem sprzęgło nakierowywałem a potem gaz i do przodu - ale to było chyba troszkę gorzej niż w twoim przypadku :)

najważniejsze nie stracić kontroli nad autkiem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2015, 11:39 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1513
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
29 minuta: https://youtu.be/dC6bXAKQAp0?t=29m
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2015, 12:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 478
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Makaruk mial warunki labolatoryjne :)
W moim wypadku auto zgaslo. Stalem na 2biegu i reduktorze. Wykonczylem cisnienie w hamulcach.

Wciskam sprzeglo i hamulec (z mysla wrzucenia wstecznego),a tutaj zgrzyt (nie moge zatrzymac kól hamulcem). Jedyne co pomoglo to zjazd dozujac sprzeglo (2 i reduktor).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2015, 14:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2014, 14:00
Posty: 107
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Nie ma dobrej odpowiedzi na tak postawione pytanie, każda sytuacja w terenie jest inna, jeżeli bez szwanku wyszedłeś z tego zdarzenia to postapiłeś słusznie i zgodnie z tym co w danej sytuacji należało
zrobić, mając do pokonania teren w okreslonych warunkach, przy wykorzystaniu własnej terenówki.
Inaczej ujmując, kazda sytuacja w terenie to kompilacja zmiennych i nie ma jedynej i słusznej recepty.
Tą samą przeszkodę sam pokonam z przytupem i przyświstem, a z rodziną na pokładzie pokonam ją też, ale z pomocą wyciągarki...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2015, 19:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15286
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Każdy przypadek jest inny ale powinno się zachować zasadę podobną do zjazdu do przodu czyli najniższy bieg i zero hamulca. W tym przypadku wsteczny bo reduktor jest i zjazd swobodny hamowany silnikiem po tym samym torze co wjazd.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lis 2015, 19:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2015, 8:45
Posty: 29
kylon pisze:
Każdy przypadek jest inny ale powinno się zachować zasadę podobną do zjazdu do przodu czyli najniższy bieg i zero hamulca. W tym przypadku wsteczny bo reduktor jest i zjazd swobodny hamowany silnikiem po tym samym torze co wjazd.

Dokładnie święte słowa i wara dotykać sprzęgło lub hamulec autko grzecznie zjedzie .
Tyle przy czystej mechanice i zwykłej skrzyni biegów ..
Mnie natomiast nurtuje pytanie : auto lc12 skrzynia automatyczna reduktor zapięty stromy podjazd niestety nie udało się podjechać zapinana wsteczny i auto zamiast powoli zjeżdżać zapierr... W dół
Zawał kur... Miałem reduktor ,
w parchu lub miśku autko się słucha a tu w automacie ..
A może coś robię źle ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lis 2015, 21:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15286
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Delikatnie hamules ale tak aby nie zblokować kół czyli nie doprowadzić do zerwania przyczepności. W sumie nigdy nie sprawdzałem czy w J120 działa system DAC do tyłu. Z punktu widzenia sygnałów przesyłanych z koronki ABS powinien działać ale nie wiem co na to system z połączeniem sygnału nazad ze skrzyni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lis 2015, 21:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Posty: 1068
Lokalizacja: Szczawnica/Żary
Auto: j120
A może hamowanie na czuja czyli z pedałem hamulca obchodzisz się jak z jajkiem,czujesz że zmieniasz auto na sanki odpuszczasz i od nowa,kiedyś tak się jeździło w górach po śniegu,czy po lodzie w czasach kiedy nie było ABS-ów, GPS-ów,ASR-ów,EPS-ów i tysiąca innych duperszwanców i zdawało to egzamin w 95% przypadków,w pozostałych 5% szukało się w miarę przyjaznego miejsca przyziemienia :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lis 2015, 22:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1859
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
Dokładnie to samo wykona DAC i myślę że do prawidłowej pracy wymagana jest tylko włączona skrzynka redukcyjna . DAC jak jest sprawny zadziała nawet w pozycji N , oczywiście skuteczność jego pracy będzie dostępna na dużo krótszym odcinku . Nie widzę powodu aby DAC miał się powstrzymać od pracy przy jeździe do tyłu , ale to mogę sprawdzić przy okazji .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2015, 10:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2014, 14:00
Posty: 107
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kolego Bilans mnie ciekawi na jakich oponach byłeś wtedy? Było ślisko? Inaczej mówiąc, jak nie ma przyczepności, to nic nie pomoże, bo fizyki nie da się oszukać.
Co do kierowania przy zjeździe tyłem, układ kierowniczy jest wtedy odwrotny, koła kierowane są z tyłu, (tak jak w wózku widłowym) i zwrotność (możliwość wywrotki jest wtedy duzo większa)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group