Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 wrz 2018, 4:49
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2008, 17:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4003
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
jak chlopaki pisza.
pustynia wyprawowo
-wybierac do poruszania sie , w maire mozliwosci, duze i szerokie plaszczyzny terenu. unikac trawersow i grzbietow.nie ryzyowac nei potzrebnie.generalnie zlota zasada terenowa "myslec do przodu" bo do domu daleko.
-zdarza sie ze piasek ma dwa, trzy kolory.po nich mozna rozpoznac ktora czesc jest bardziej kopna a ktora twarda.sprawdzic organioleptycznie. rano troche latwiej sie poruszac wtedy piasek jest czesto mokry i ubity wiatrem.
- ZAWSZE!!! miec duuuzy zapas paliwa i wody.o niespodzianke bardzo latwo.
-NIGDY nie poruszac sie w nocy.latwo o prawdziwa tragedie w miejscu gdzieprzy oswietleniu dziennym przelatujem bez stresowo. przed zachodem slonca obozowac.
-bardzo uwazac na camel grass! czyli kepy trawy potrafiace wyrwac most tak samo skutecznie jak glaz.
-obserwowac mijane drogi, traki,sciezki.zapamietywac szczegoly mijanego terenu.
-stary patent a propos nagle rosnacej temperatury wlacza sie ogrzewanie na max
(HOT)we wnatrz kabiny, otwierajac rowniez okna zeby sie nie ugotowac. ja przy dluzszym katowaniu sprzeta w naprawde ciezkim terenie majac dociazone auto i 35C stosuje to tez profilkatycznie nie raz. taka juz mam schize z tym czerwonym poletkiem w koyotach! (np. land rover dzielnie znosi przegrzanie wielokrotne)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re:
Post: 29 sie 2009, 10:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 12:21
Posty: 34
Auto: LC 120 --> ?
kylon pisze:
Właściwie zdania są podzielone. Na logikę opona bez bieżnika powinna się mniej zapadać w piasku i nie wykopywać go spod siebie. Nawet jak się popatrzy na historyczne zdjęcia Willysów z Afryki Północnej podczas walk z Romlem widać duże balony tylko z delikatnymi nacięciami w poprzeg. Opona taka powinna być szeroka ze względu na zmniejszony nacisk jednostkowy. Bieżnik natomiast pomaga poruszać się do przodu podczas kopania. Moim zdaniem im będzie bardziej agresywny tym szybciej kopanie może się odbywać również w dół jądra ziemi. W Tunezji byliśmy kilkoma samochodami i część z nich miała AT a inne MT. Trudno było zauważyć różnicę. Ja miałem AT.

http://www.wyprawa4x4.pl/index.php?cms= ... 796&str=19
http://www.wyprawa4x4.pl/index.php?cms= ... 884&str=26
http://www.wyprawa4x4.pl/index.php?cms= ... 5588&str=9

A to jest najczęściej spotykany rodzaj bieżnika na pustynię
http://www.wyprawa4x4.pl/index.php?cms= ... 624&str=12



Wszystkie linki z wypraw nie działają - Tzn działają w połowie - ładuje się wszystko dookoła artykułu, zdjęć :) sklep z lewej, prawej, środek biały.
Istnieje metoda aby to jeszcze normalnie otworzyć?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2009, 11:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4003
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... .php?id=11
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... .php?id=24


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2009, 17:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
W wolnej chwili powstawiam tam fotki :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2009, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 paź 2008, 13:29
Posty: 70
Lokalizacja: Połaniec
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2009, 20:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
:shock: - podziekował :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 wrz 2009, 7:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Podstawą jazdy po piasku jest zmniejszenie ciśnienia w kołach. Bez tego opona jest twarda, nie układa się właściwie i auto męczy się oraz ma tendencję do zakopywania się. Pamiętaj jednak należy aby nie przesadzić z niskim ciśnieniem. Im mniej powietrza w oponie tym jest większa szansa na jej rozszczelnienie. Dlatego chyba bezpieczne ciśnienie to 1,2 -1,5 atm. Wszystko oczywiście zależy od opony oraz ciężaru auta. Aby zapomnieć o rozszczelnianiu są stosowane dętki lub bead locki. Te pierwsze są tanie i również mają swoje wady. Te drugie kosztują worek pieniędzy ale działają.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 wrz 2009, 9:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42
Posty: 260
Mysle, ze nie ma co przesadzac z opona idealna na piasek w przypadku wyjazdow na pustynie.
Pustynie to w ponad 90% kamienie, wiec opony przeznaczone na pustynie sa w pierwszej kolejnosci .... cholernie odporne i toporne.
Niestety dla nas zastosowanie opon typowo pustynnych raczej nie wchodzi w gre, gdyz opona taka nie jest przystosowana do poruszania sie po europejskich asfaltach i panujacych u nas warunkow drogowych (zwazajac, ze najczesciej wyjazdy planuje sie jesienia, zima i wiosna). Opona powinna byc takze w miare waska (niskie opory toczenia) i wysoka (przy obnizonym cisnieniu ladnie zmniejsza nacisk jednostkowy).

Czarek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 wrz 2009, 10:02 
Offline
Sąd Koleżeński
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Posty: 4357
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HZJ73 3w1
czyli 235x85x16 MT pasuje czy raczej AT ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 wrz 2009, 10:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42
Posty: 260
Chlopaki byli na AT i nie mieli problemow, wiec ... :wink:
Inni byli na MT i tez nie mieli problemow, wiec .... :wink:
A Europe trzeba przejechac (moze nawet w zime), wiec wniosek nasuwa sie sam.


Czarek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 wrz 2009, 10:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2008, 12:16
Posty: 106
Lokalizacja: wawa
Auto: KZJ 77
Jakoś tak się utarło, że AT, ale kościste MT tyż dają radę :wink:
Załącznik:
IMG_1719.JPG [35.38 KiB]
Pobrany 2207 razy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lut 2010, 16:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Posty: 981
Lokalizacja: Kraków
Auto: VDJ 76 kiedyś: KZJ/LJ 78, KZJ70, KZJ90, WOLF 290, GS1200
Kopiąc się ostatnio niemiłosiernie na pustyni i zbraku doświadczenia (pustynnego), słuchaniu dobrych rad kolegów itp itd, podrążyłem temat wśród lokalesów którzy zjedli zęby w piachu :)
Powiem krótko, jedyne skuteczne rady, udzielił mi ten oto kierowca:
Obrazek
którego życie codzienne polega na zasuwaniu swoja toyką od rana do wieczora i wyciągania lub wpychania łódek rybaków do morza, piach jest tak grząski, że trudno przejść parę kroków bez wysiłku.

przedstawiam więc ideał na pustynię :) "wciśnięty do 100.

Obrazek

a co techniki jazdy skutecznej to oto rady udzielone przez w/w pokazanego Omańczyka :), oczywistym jest, że rady wydają się być oczywiste, ale podam, tak na wszelki :)
więc jak się już siroto swoim czołgiem zakopiesz to:
1. Spuść powietrze z opon, nawet jeśli Ci się wydawało, że spuściłeś (do 0,8)
2. Usuń piach sprzed opon (bez przesady)
3. Sprawdź, czy na pewno masz włączony reduktor, napędy i blokadę środkowego mechanizmu różnicowego.
4. Wypakuj towarzystwo z auta i zmuś je do wysiłku, czyli niech bujają autem na boki, maksymalnie jak się da, nie stojąc na progach :)
5. BEZ GAZOWANIA I STRZAŁÓW ZE SPRZĘGŁA po prostu wrzuć jedynkę i pozwól się kręcić kółeczkom.
6. Kierownicą kręć na zmianę po po 25 stopni na boki, tak jakbyś chciał "rozgrzebać koleinę".

Skuteczność budzi szacunek :)

tyle "praktyki" :) :P


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2010, 23:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2009, 9:19
Posty: 843
Auto: FZJ76
Te opony to siamtyre desert tire. Opisane nieco w tym watku.

viewtopic.php?f=2&t=2409


Jesli piasek na plazy jest ubity lub niespecjalnie sypki to pick-up`y na tych balonach daja swietnie rade nawet napompowane do 30 psi.

Faktycznie, rybacy i beduini wkladaja te gumy do niemalze wszytskich swoich LC70


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group