Re: Cisnienie w oponach
: 15 sty 2013, 18:18
Jak już zajedziesz to się spotkamy i Ci podpompuję .
Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
https://tlc.org.pl/
Znaczne obniżanie ciśnienia do miejscowego- awaryjnego wykopania się, odcinków bardzo kopnego/miałkiego piachu lub stromych diun to rozumiem, ale w najbliższym możliwym miejscu bym powrócił do wyższego ciśnienia aby zminimalizować ryzyko spadku opony z felgi lub uszkodzenia felgi, bo pustynia często nie samym piachem stoi.Jerzy23 pisze:
Jezdzac po kopnym piachu jak np. pustynia, plaza itd. trzeba zmniejszych cisnienie w kolach o przynajmniej 50% w stosunku do standardowego. Jesli uzywasz opon asfaltowych o niewielkim profilu bezpieczna granica bedzie 15 psi czyli okolo 1 atm. Jesli masz opony o wysokim profilu mozesz spokojnie spuscic powietrze ponizej 1 atm. Wazne aby podczas jazdy nie wykonywac gwaltownych skretow i "zywiolowo" nie probowac wyjezdzac np. z kolein. Ryzyko spadku opony z felgi minimalne..
Ja jezdzac po pustyni czesto mam wkolach cisnienie 8-10 psi w skrajnych przypadkach np. podczas wyjezdzania z bardzo miekkiej diuny spuszczam powietrze do 6 psi. Ale tylko na czas powolnego przejazdu przez najtrudniejszy odcinek drogi. Pozniej dopompowywuje do poziomu 8-10 psi. Ponizej masz zdjecie opony BFG AT 285/75/16 z cisnieniem okolo 12 psi. Pustynia w tym miejscu jest dosc twarda.