Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 22:51
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 15 sty 2013, 19:18 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jak już zajedziesz to się spotkamy i Ci podpompuję 8).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 19:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 441
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
To w przyszłym tygodniu się pojawię :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 19:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
O górach mówiłem :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 19:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 441
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
W takim razie będę dzwonił i męczył o spotkanie :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 20:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Maciek. Dopompować możesz sobie na każdej stacji. Na trasę zrób tak jak instrukcja każe bo rozmiar masz prawie ten sam. Zaprosisz mnie na czekoladę w Zakopcu i pogawędzimy o ciśnieniu w oponach :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 20:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 441
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
W porządku, i znów jedno pytanie bo ja mam instrukcje uwzględniającą pneumatykę, aaa jak pewnie Kylon wiesz jeden warsztat zmienił mi miechy na sprężyny :lol: Zmiana zawieszenia nie ma wpływu na ciśnienie ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 21:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Nie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
tylko nie jedźcie do Białki Warszawskiej ! :lol:
bo tam tłum :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2013, 21:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 441
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
na zakończenie offtopu wstawiam link co znalazłem w Polskich Górach
http://gory-apartamenty.pl
wrócę to dam znać czy godne polecenia :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 cze 2015, 11:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1457
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
bardzo ładnie pokazane o co chodzi ze spuszczaniem powietrza.
Temat po rosyjsku ale zdjęcia pokazują o co chodzi. W prawym górnym rogu kartki jak domniemma jest ciśnienie w oponie. Rozmiar to 35x112,5x16

http://www.drive2.ru/l/6844018/

Zejście z 2 barów na 1 bar podwaja powierzchnię na jakiej rozkłada się ciężar auta.

Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 paź 2016, 23:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 244
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
Dobre! Też trochę poszperałem w tej materii. Generalnie ten sam temat z BFG AT po englishowemu i podobne wnioski:

http://www.fourwheeler.com/how-to/tech- ... -traction/

Ciekawe wnioski jak nie liniowo ugina się opona (powiększając kontakt) w stosunku do redukcji ciśnienia:

3.5-2.5 bar brak widocznej różnicy
2.5-1.4 bar około 10mm ugięcia
1.4-0.8 bar około 12mm
0.8-0.5 bar około 20mm

http://www.landyonline.co.za/techtalk/t ... ssures.htm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2017, 17:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2010, 1:12
Posty: 48
Lokalizacja: Krakow
Auto: były: HJ61,Hilux 2.4D
jest: Hilux 2.5TD 102KM
Jerzy23 pisze:

Jezdzac po kopnym piachu jak np. pustynia, plaza itd. trzeba zmniejszych cisnienie w kolach o przynajmniej 50% w stosunku do standardowego. Jesli uzywasz opon asfaltowych o niewielkim profilu bezpieczna granica bedzie 15 psi czyli okolo 1 atm. Jesli masz opony o wysokim profilu mozesz spokojnie spuscic powietrze ponizej 1 atm. Wazne aby podczas jazdy nie wykonywac gwaltownych skretow i "zywiolowo" nie probowac wyjezdzac np. z kolein. Ryzyko spadku opony z felgi minimalne..

Ja jezdzac po pustyni czesto mam wkolach cisnienie 8-10 psi w skrajnych przypadkach np. podczas wyjezdzania z bardzo miekkiej diuny spuszczam powietrze do 6 psi. Ale tylko na czas powolnego przejazdu przez najtrudniejszy odcinek drogi. Pozniej dopompowywuje do poziomu 8-10 psi. Ponizej masz zdjecie opony BFG AT 285/75/16 z cisnieniem okolo 12 psi. Pustynia w tym miejscu jest dosc twarda.


Znaczne obniżanie ciśnienia do miejscowego- awaryjnego wykopania się, odcinków bardzo kopnego/miałkiego piachu lub stromych diun to rozumiem, ale w najbliższym możliwym miejscu bym powrócił do wyższego ciśnienia aby zminimalizować ryzyko spadku opony z felgi lub uszkodzenia felgi, bo pustynia często nie samym piachem stoi.


Jak to ujął Tom Sheppard w swoim "Vehicle- dependent Expedition Guide" (wskazówki dotyczą tylko opon radialnych):
-pustynne szlaki i kiepskie drogi 75% (ciśnienia używanego na asfalcie), nie przekraczać 65km/h
-sytuacje awaryjne wymagające zwiększenia powierzchni styku opony z podłożem (np. miałki piach) 50% (ciśnienia używanego na asfalcie), nie przekraczać 20km/h

Ostatnio jak pierwszy raz zakopaliśmy się w Tadrarcie (LN106 na zimówkach Continental cross contact 255/65R16[BFG AT o wysokim profilu byłyby lepsze], około 300kg ładunku) to przewodnik tuareski poradził 1,5 Bara na przód i 1,9 Bara na tył i ogólnie większość trasy łącznie z odcinkami piaszczystymi na tym ciśnieniu przejechaliśmy.

Nawierzchnia w Tadrarcie jest urozmaicona. Piaszczyste odcinki przeplatają się ze skałami i szutrem. Czasem ślad jest piaszczysty, idealnie gładki, pozwalający jechać szybko ale po bokach czają sie duże kamienie. Małżonce udało się delikatnie zahaczyć tylnym kołem o jedną skałę. Felga się tak skrzywiła, że nie chciała zejść blokowana przez bęben hamulcowy...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group