Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 23:06
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 26 lis 2009, 10:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
Auto ma stały napęd 4x4 i proszę mi tu nie imputować braku pojęcia o jeździe :P pytanie dotyczyło obsługi urządzenia i procedur przy zmianie napędów, a nie jazdy jako takiej. Meris już mi wyjaśnił jak bezpiecznie włączyć reduktor, thanx!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lis 2009, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
koledze chodzi o momenta kiedy potrzeba włączyc reduktor :!:
prosto mówiąc sam sprawdz ,na zasadzie kiedy autko sie meczy- wjedz sobie na jakąs łączke z błotkiem i gorką i poprobuj jak sam do tego dojdziesz to najlepsz nauka :wink:
pamietam uaza jak sie człowiek motał nie dwie a trzy wajchy :!: i potrzeba było siły by cus włączyc :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lis 2009, 11:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
Ano po dziurach auto idzie, bez padaki, praktycznie tylko na pierwszym biegu. Dlatemu pytałem jak z tym reduktorem postępować bez konieczności zatrzymywania auta za każdym razem kiedy robi się na tyle nie równo że trzeba zwolnić poniżej 20km.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lis 2009, 11:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
najlepiej na reduktorku nie trza wajchą telo mieszac :wink: dwa i jadymy :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lis 2009, 14:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1876
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Trzeszczący Kij pisze:
Ano po dziurach auto idzie, bez padaki, praktycznie tylko na pierwszym biegu. Dlatemu pytałem jak z tym reduktorem postępować bez konieczności zatrzymywania auta za każdym razem kiedy robi się na tyle nie równo że trzeba zwolnić poniżej 20km.



w takim wypadku to poprostu wrzuć jedynke i tyle


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lis 2009, 14:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
Ta, z tym że tu auto uparcie nie daje się okiełznać. Jedyne mogę wbić dopiero jak zwolnię prawie do zera - na wyższej prędkości jakaś blokada trzyma czy inne diabelstwo (?) i bieg nie wchodzi albo trzeba dużej złości żeby wszedł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lis 2009, 15:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4009
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
moze skode yeti kup albo rav4, sa promocje swiateczne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lis 2009, 15:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
czobi pisze:
moze skode yeti kup albo rav4, sa promocje swiateczne.

nieładnie sie napier.... :mrgreen: z tą jedynką to tak juz jest ,a swoją droga jak wjedziesz w teren to zapodaj reduktor lzejsza jazda .nic negatywnego nie mozna zrobic same udogodnienia


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lis 2009, 15:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
czobi pisze:
moze skode yeti kup albo rav4, sa promocje swiateczne.


w nowym aucie nie znalazł bym naklejki ze snoopym pod wykładziną ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lis 2009, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2009, 20:55
Posty: 375
Lokalizacja: Kraków
Auto: byla kdj90
jako ze na reduktorze zalacza sie miedzyosiowka ,lepiej z niego korzystac na miekim gruncie typu bloto piasek ,twardy grunt zwlaszcza przy skreconych kolach moze powodowac duzo szybsze zuzycie ukladu przeniesienia napedu a mowiac dosadnie ,nie jezdzic po twardym (przyczepnym) na reduktorze machajac kierownica :)
,aha znalazlem u siebie za oslana sloneczna instrukcje uzywania napedow i zalaczanie reduktora powinno sie zapinac ponizej 8km/h (musze sie upewnic bo juz dokladnie nie pamietam )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lis 2009, 8:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Posty: 748
Auto: VZJ90
Dokładnie, też mam w kilku wersjach językowych.Wczoraj się zdarzyło do domu przez poligon wracać i temat przećwiczony - wsio działa jak złoto :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lis 2009, 10:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
Trzeszczący Kij pisze:
Dokładnie, też mam w kilku wersjach językowych.Wczoraj się zdarzyło do domu przez poligon wracać i temat przećwiczony - wsio działa jak złoto :)

no mówiłem nie ma jak samemu sprawdzic :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lut 2010, 19:19 
Offline

Rejestracja: 07 wrz 2009, 11:12
Posty: 23
Auto: LN108
Trzeba sobie popatrzeć na przełożenia, zwykle 3 na reduktorze jest trochę szybsza od 1 bez reduktora. Przepinanie z H na L robić na postoju a nie kombinować bo coś tam napisali na daszku, z tego co widzę te < 8km/h działa tylko z L na H, w druga stronę zgrzyta i trzeba zwolnic do zera, ewentualnie zblokować koła w locie :mrgreen:

Na kłopoty z oporną redukcją na jedynkę jest podwójne wysprzęglenie z międzygazem, taki old-school ale zawsze działa ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lut 2010, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2008, 14:41
Posty: 104
Jeśli chodzi o przekładanie z 2 -> 1 to często sam międzygaz wystarczy. To bardzo dobra i znana technika, polecam. Zresztą w przypadku wyższych biegów też powinno się stosować. Mniej zużywamy napęd, a i hamowanie jest skuteczniejsze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group