Test snorkla

Technika jazdy, sprzęt, etc.

Moderator: luk4s7

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Test snorkla

Post autor: Qwerty256 »

No wlasnie, jak w temacie, jak przetestowac szczelnosc snorkla ? :)
Kupilem auto z juz zamontowanym (zreszta fabrycznie) i teraz po tylu latach jestem ciekawy czy on wciaz jest szczelny. Jak najlepiej przetestowac go aby sie nie okazalo ze jest nieszczelny na srodku rzeki ?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: LEX »

1. Wjeżdżasz w głęboką wodę i od razu gasisz silnik. Czekasz 10 minut i potem kolega cię wyciągarką ciągnie na brzeg. Otwierasz pokrywę filtra powietrza i sprawdzasz czy w środku sucho.

2. Pakujesz do obudowy filtra kamerkę gopro (z modułem wifi) i latarkę. Wjeżdżasz do wody i na telefonie oglądasz czy cię zalewa czy nie.

3. Wrzucasz jakiegoś smartfona oraz latarkę do obudowy filtra. Wykonujesz uprzednio połączenie video np face time i patrzysz czy cieknie.

4. Wjeżdżasz po prostu do wody i długo jeździsz. Jeśli silnik pracuje to jest OK, a jeśli silnik stanął to snorkel nieszczelny. Wymieniasz silnik na nowy i po kłopocie.

5. Przykrywasz snorkla grubą torebką podczas pracy silnika. Jeśli silnik gaśnie to snorkel szczelny. Nie wykryje to jednak małej dziurki.

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: Qwerty256 »

:)
nie rozumiem po co jest 2 i 3 jak i tak musze musze zrobic te same kroki co w pkt 1 :)
anyway, good idea.

Jesli by sie zdarzylo ze wjade w gleboka wode, zgasze silnik, czkeam 10 min i jestem wyciagniety na brzeg i jest woda w filtrze powietrza, to jak duzo jest problemow z wysuszeniem tego zanim moge uruchomic silnik ?

zaczne od 5, w sumie jakbym mial zrobic 1 to taniej, szybciej i lepiej wyszloby zrobienie snorkla od nowa ;)

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: vGreg »

Uwaga do pkt 5:
Czy nie będzie tak, że jeżeli masz np 10% nieszczelności to przy zatkanym dolocie na snorkelu silnik zdechnie ale w rzece, wodę przez nieszczelności i tak pociągnie?

Awatar użytkownika
czarny_gawron
Klubowicz
Posty: 82
Rejestracja: 05 cze 2012, 17:59
Auto: 760 B 23 ET M46 '84r.
KZJ95 '02
Aygo '15
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: czarny_gawron »

A czy, przy 5 podczas zatkania przewody gumowe nie zostaną zassane/zaciśnięte..? Jak tak, to jesli nawet nie mieliśmy nieszczelności to po takiej operacji mozemy sie jej nabawić.
Tak sądzę.

Pozdr.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: kylon »

To teraz od praktyka a nie teoretyka :mrgreen:
Jeśli masz fabryczny snorkel Toyoty to nie jest to snorkel do pokonywania brodów a po to aby zasys powietrza w zakurzonym terenie był wyżej. oryginał musisz rozebrać na kawałeczki i samemu doszczelnić. Połączenie snorkela z puszką filtra powietrza, przejście snorkela przez błotnik (na łączeniu) i kawałek wyżej na łączeniu snorkla za zagięciem do góry. Spotkałem się kilkukrotnie iż nowy snorkel nie był podłączony zupełnie do puszki, a część łącząca była w fabrycznie nowych samochodach w bagażniku w oryginalnym nie otwartym pudełku Toyoty. Użytkownicy nie wiedząc do czego to odkładali na półkę albo wręcz wyrzucali. Potem może nastąpić zdziwko. Tłumaczę sobie to tym, że może w celach transportowych z fabryki Snorkel jest odkręcony od auta a potem go dokręcają - tego nie wiem.

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: Qwerty256 »

No to pytanie, jest roznia miedzy snorklem dobrej firmy, sredniej, a najtanszej ? :)

Awatar użytkownika
czarny_gawron
Klubowicz
Posty: 82
Rejestracja: 05 cze 2012, 17:59
Auto: 760 B 23 ET M46 '84r.
KZJ95 '02
Aygo '15
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: czarny_gawron »

Cena :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: kylon »

Cena to raz ale i jakość to dwa. Oczywiście zaraz podniesie się larum że taki za 200 pln jest super.
Gdzieś ta cena niesie za sobą oszczędności. Zatem plastik inny, forma tańsza i guma parciejąca też się znajdzie. Nie oceniam wszystkich tanich snorkeli ale miałem takie co były powyginane w chińskie osiem, nie dolegały do blachy i nie trzymały wymiaru. Od tamtej pory za montaż chińczyka liczymy drożej. Każdy jest Panem swojego portfela i w demokracji może podjąć dowolną decyzję.
Jeśli masz odyginał to wystarczy go doszczelnić i będzie git. Nie zapomnij o puszce filtra. Od spodu jest zapinany garnuszek na syf z otworem.

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: Qwerty256 »

http://www.ebay.com.au/itm/Snorkel-Kit- ... 27efe60dd0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com.au/itm/Snorkel-Kit- ... 27efe60dd0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com.au/itm/4WD-Snorkel- ... 2c8c925025" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com.au/itm/DOBINSONS-LA ... 1c31e30f7e" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com.au/itm/Genuine-Safa ... 4abcc6047e" onclick="window.open(this.href);return false;

@kylon -> to ktory wybrac ? (majac na uwadze ze juz mam zamontowany snorkel - nie wiem czy to ma znaczenie)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: kylon »

Ale po co Ci skoro masz :?:

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: Qwerty256 »

No bo mam oryginalny toyoty, wiec sam powiedziales ze nie jest to snorkel do pokonywania brodow :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: kylon »

I sam napisałem że wystarczy go doszczelnić. Po co chcesz wydawać kasę :?: Otwory w błotniku nie będą pasowały do innego więc i błotnik nowy byś musiał wymienić. Rozbierz go, zrób co trzeba a to bardzo proste i po problemie.

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: Qwerty256 »

Spoko, myslalem ze 'oryginal musisz rozebrac na kawaleczki i uszczelnic' oznaczy tyle co -> nie ma sensu lepiej kupic nowy :) spoko, tak tez zrobie.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Test snorkla

Post autor: MaxLux »

Tak jaki pisal Kylon w orginalnej puszcze jest dziurka - nawet 2 ktore tez sa po to ze jak juz sie dostanie zdziebko wody z deszczu czy sniegu to spobie spokojnie na postoju wyleci - jest to tak skonstruowane, ze w teori ma dzialac tylko w jedna strone ale nie jest szczelne w 100% szczegolnie jak podejda tam jakies paprochy bloto czy liscie.

Dodatkowo uwaga na ten plastik dpoprowadzajacy powietrze do puchy (tej w ksztalcie garnka z pokrywka a nie walca) - rzeczony plastik sklada sie z 2 polowek, ktore sa spiete klamrami ale nie ma tam zadnej uszczelki ! Sama tez pokrywka jest na filcowej uszczelce wiec woda i tak ja latwo spenetruje tak jak i miejsce gdzie pokrywke przykreca motylek...

Snorkel wiec nie jest do topienia auta tak jak na slynnym filmiku "Ladoga Trophy" - ale fajnie wyglada i do przejazdu przez wode (a nie stanie w niej) idealnie sie nadaje

ODPOWIEDZ