Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 0:57
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 361 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 paź 2008, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2007, 12:45
Posty: 553
Lokalizacja: Władysławów
Auto: Hil,Grizzly, Rubicon, texas 490,GLA4 matic
Założyłem ten temat ponieważ myślałem że jestem zorientowany w temacie a zaskoczył mnie Endurance, informacją o Nomadzie Evasion o którym nigdy nie słyszałem a wygląda całkiem fajnie. Może jeszcze ktoś z kolegów słyszał o jakimś fajnym rozwiązaniu albo wyprzedaży Bimobila czy Nordstara?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 0:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2007, 18:59
Posty: 1394
Lokalizacja: Kraków
Auto: Hilux - owocowóz
nie chciałem przestraszyć :)
troszkę zbieram informacje bo po to kupiłem hiluxa, aby kiedyś paka zapewniła mi należyte spanie
ale do tego czasu zbieram wszelakie informacje i śpię w "jarzynowozie"
http://www.polkasteam.pl/przydaski/linki_zabudowy.html
jeżeli ktoś zna jeszcze jakieś firmy to proszę rozwinąć ten wątek.

wojciech endurance
www.polkasteam.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 7:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2007, 12:45
Posty: 553
Lokalizacja: Władysławów
Auto: Hil,Grizzly, Rubicon, texas 490,GLA4 matic
Endurance
Z nieba mi spadłeś na forum z Twoją wiedzą w temacie i po zrobieniu tego ważnego kroku (zrzucenie paki i zastąpienie jej własną konstrukcją). Ja z tematem męczę się dwa lata szukając idealnego gotowego rozwiązania i myślę że jest to ślepy zaułek gdyż nie ma rozwiązania które trafiałoby w moje potrzeby i możliwości finansowe ( jak funkcjonalna to ciężka, jak ładna to nie można zamontować rolety i bagażnika, jak wygodna do użytkowania to nie ma miejsca na bagaż, itd). Chyba już czas skorzystać z rady Emsiego i zacząć myśleć o zbudowaniu czegoś pod własne potrzeby z uwzględnieniem upodobań i uprawianego hobby lub stylu podróżowania.Może więc ten temat ograniczyć do zabudowy idealnej czyli samoróbki?
Czy zdjęcie paki jest skomplikowane i czy jest to operacja łatwo odwracalna?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 8:35 
Offline
Sąd Koleżeński
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Posty: 4374
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HZJ73 3w1
Najpierw odpowiedz sobie do czego to ma być i jak często używane. Do tego dopasuj kształt, wymiary, sposób mocowania i materiał z którego to wykonasz. Sprawdź też koszty .... :lol:
Pierwszą moją myślą było zbudowanie typowego campera na HZJ73. Życie weryfikuje plany; zamówić z plastku- zbyt duży koszt przy produkcji jednostkowej przekraczający wartość auta ( Niemcy chcieli 15000 E.- faktycznie lepiej kupić gotowe, przystosowane auto.
Druga myśl to przeróbka- powiększenie istniejącej nadstawki. Też jest problem z wykonaniem bo za "doklejenie" tyłu firmy winszują sobie ok. 15000 zł. :( . A dużo miejsca się nie zyskuje.
Teraz rozpatruję trzecią wersję; zrobienie samemu nadbudowy z aluminium, tak jak widzieliście teraz w Krakowie- HZJ80 Roberta. Tylko u mnie byłoby to połaczone z plastikową nadbudówką.


Ostatnio zmieniony 13 paź 2008, 8:42 przez Gałka, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 8:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15121
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Pakę zdejmujesz w kilka godzin. Wystarczy odkręcić kilka śrub mocujących ją do ramy (6-8), zdjąć poduszki, odczepić wiązkę (nie jest tego dużo - tylko tylne lampy) elektryczną oraz wlew paliwa i gotowe.
Po zdjęciu wygląda to mniej więcej tak jak na fotkach w czwartym rzędzie.
http://www.wyprawa4x4.pl/go/_gallery/sh ... .php?id=12


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 8:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15121
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Gałka pisze:
Ma ktoś do niego namiar? Wcieło mi gdzieś jego telefon.

Dzwoń do firmy Robins w Krakowie.
http://www.rxv.com.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 8:56 
Offline
Sąd Koleżeński
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Posty: 4374
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HZJ73 3w1
dzięki, znalazłem i zadzwoniłem. Podjadę zobaczę jak jest zrobiona nadstawka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 9:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2007, 12:45
Posty: 553
Lokalizacja: Władysławów
Auto: Hil,Grizzly, Rubicon, texas 490,GLA4 matic
Janek nie trać czasu na wyjazd do Krakowa jak się spotkamy to powiem Ci dlaczego.
Jeśli chodzi o zabudowę Bohdana na Gelendzie to fakt że ma chyba w Polsce najwięcej przejechanych kilometrów ( co roku minimum 3 m-ce na dalekich wyprawach) ale ma więcej wad niż zalet i on chce ją zmienić.
Jeździłem z nimi trochę i co zaobserwowałem:
Zalety
Jako sprzęt wojskowy budzi respekt wśród cywilów i z kałacha nie da się przestrzelić
Wady
Duże opory i nie jeździ nigdy więcej niż 100 i to z góry
Bardzo ciężka i podnosi wysoko środek ciężkości ( w górach to aż strach patrzeć jak się przechyla na boki a pod większą górkę w ogóle sam nie może podjechać.W ubiegłym roku w Kirgizji buda się urwała i 2 dni trwało wciąganie i mocowanie pasami)
Jako sprzęt wojskowy budzi emocje wśród partyzantów i chęć przejęcia.
Nie ma nadbudówki nad szoferką więc spanie jest na dwóch poziomach na wąskich łóżkach tak więc na randkę z pilotem trzeba się umawiać i znienacek nie wchodzi w grę o stratach ciepła nie wspominając.
Ze względu na gabaryty trudno jeszcze coś przymocować i przewozić na zewnątrz to co się nie mieści w środku np kajak.

Mnie chodzi po głowie konstrukcja z płyty warstwowej z takiej jak się buduje hale albo w takiej technologii jak się wykonuje chłodnie na dostawczakach z nadwieszeniem nad szoferką. Tylko do tego trzeba namówić jakiegoś fachowca żeby nie wyglądało to szpetnie. Może kogoś takiego znacie?
Krzysiek cieszę się że demontaż paki jest taki łatwy to nie zedrzesz ze mnie za tę robotę jak cygan za matkę :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 9:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2007, 18:59
Posty: 1394
Lokalizacja: Kraków
Auto: Hilux - owocowóz
zabudowy kontenerowe, termiczne i chłodnie mam przerobione, nie znalazłem żadnej firmy, która byłaby zainteresowana zbudowaniem czegoś innego niż wymiary z oferty. Jak będę w domu do podeślę linki z kim rozmawiałem. Ale może ktoś z Was znajdzie firmę która na zamówienie i za normalne pieniądze zrobi zabudowę, wnętrzem się nie martwię bo każda firma sprzedająca przyczepy kempingowe zamontuje wszystko. RXV robi czy jest pośrednikiem gotowych całych samochodów, ktoś ma jakieś doświadczenia z tą firmą?

wojciech endurance
www.polkasteam.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 12:01 
Offline
Sąd Koleżeński
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Posty: 4374
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HZJ73 3w1
Zbyszek pisze:
Janek nie trać czasu na wyjazd do Krakowa jak się spotkamy to powiem Ci dlaczego.

będziesz jutro na Mariensztacie?

Mnie chodzi po głowie konstrukcja z płyty warstwowej z takiej jak się buduje hale albo w takiej technologii jak się wykonuje chłodnie na dostawczakach .

jest coś takiego do produkcji ocieplonych drzwi zewnętrznych; pianka jak styrodur pokryta z obydwu stron warstwą aluminium, drewna lub tworzywa. Grubość ok. 20 mm.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 15:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2007, 12:45
Posty: 553
Lokalizacja: Władysławów
Auto: Hil,Grizzly, Rubicon, texas 490,GLA4 matic
Będę na Mariensztacie.Izolacja powinna mieć minimum 4 cm żeby spełniała swoją funkcję. Sandwich blacha pianka blacha taki 5-6 cm jest już samonośny przy interesujących nas rozpiętościach i można ograniczyć ramę. Problem jest z obrobieniem zewnętrznych narożników. Wiem jak to zrobić, żeby były szczelne ale nie jest to estetyczne. Mam ochotę zabrać się za tę robotę ale Anna w trosce o moje zdrowie namawia mnie abym jednak szukał gotowej.Mnie jednak kusi aby zaprojektować i zrobić z pomocą rzemieślników własną konstrukcję.
Byłoby dobrze dorwać się do auta które ma zdjętą skrzynię , zrobić dokładne pomiary i inwentaryzację ramy aby zacząć projektowanie.Zdaję sobie sprawę, że umieszczenie zlecenia na robotę w jakiejś firmie jest mało prawdopodobne więc raczej będę szukał pracownika który zna technologię np produkcji chłodni na dostawczaki i wie gdzie kupić materiały ( płyty, narożniki itp). Ciągle się dziwię że nikt w Polsce, biorąc pod uwagę ceny i okres oczekiwania w niemczech oraz ilość sprzedawanych pickupów, nie podejmuje się produkcji takich zabudów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 17:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2007, 18:59
Posty: 1394
Lokalizacja: Kraków
Auto: Hilux - owocowóz
No to drążymy mój ulubiony temat :)
Emsi masz rację, że kamperem 4x4 trzeba jeździć, a nie stać!!! Dlatego wymiary zewnętrzne i jeszcze bardziej waga nie mogą pomniejszać zdolności terenowych, wiadomo też, że zbudowanym kamperem nie będziemy jechać na rajdy przeprawowe :). Co do trwałości takich zabudów to się nie wypowiadam, ale sądząc po zdjęciach to nie jest prosto zniszczyć taki domek.
Ja to widzę tak odkręcamy pakę do której mocujemy na stałe ramę pośrednią z zaczepami ala kontenery,..tak te morskie tylko delikatuśniejsze lub bolce z wywrotki, wszystko jednak jak, żeby nie było skręcane na śruby ma być łatwo prosto. Rama pośrednia zapewni nam uniwersalną platformę do której łatwo będziemy mogli przymocować dowolną zabudowę, na co dzień jakąś małą szczelną skrzynię na zakupy żony, na inny weekend platformę na motorki, a na wyjazd naszego kampera.
Kamper z miejscem sypialnym nad kabiną wzdłuż samochodu nie mniej niż 2 metry licząc od tylnej tylnej ściany działowej pickupa do przodu, tak wiem że będzie dużo wystawał nad przednią szybę, ale nie znalazłem wad i z tyłu robimy prostokąt na wysokość ok 180cm. Tylna część zabudowy nie dłuższa niż fabryka, albo nie wiele więcej sam mam teraz 2 metry i jest ciut za długa. No i ważna rzecz, waga na pusto bez udogodnień musi oscylować ok 350-450 kg, ... spokojnie nie mamy oryginalnej zabudowy która na pewno waży ze 100kg jak nie więcej. Trzecie łóżko „dziecięce” w poprzek rozkładane ze stołu, ale to znany patent, reszta wyposażenia to inny temat, ale tym będziemy się martwić jak będziemy mieli stan deweloperski :)
Tu są zawiasy
http://www.autoakcesoria.com.pl/cgibin/ ... d=4eaee998
a blacha i okna tu
http://www.sklep.campotur.pl/kat510,bla ... niowe.html
i tu sama blacha
http://www.profmetkol.pl/str1i/198.php
a tak wygląda Hilux bez paki
http://www.polkasteam.pl/4x4/HL%20techn ... 20001.html
Kylon, paka w moim Hiluxie jest przymocowana za pomocą czterech śruby i nie ma żadnego problemy ze ściąganiem, problem polegał na znalezieniu chętnych do tej operacji :) no bo jak bym mieszkał w Wawie to w ogóle byłoby bez problemu :)
Zbyszku myślę, że podana grubość ocieplenia jest za duża normalnie jest przyjęte od 1,5cm do max 4cm, przecież jak będziesz jeździł w zimie to konieczne jest ogrzewanie, a utrzymanie dodatniej temperatury przez mroźną noc na tak małej kubaturze nie jest trudne. Oryginalne zabudowy z otwieranym dachem i tkaniną np. Four Wheel na zimę stosuje dodatkowy zestaw ocieplenia, ale dalej to jest tkanina, a my myślimy o czymś twardym.
Zbyszek ja nie będę na Mariensztacie więc daj na prv.
Też się dziwię, że nikt się za to nie zabrał, a przecież przepis już jest :)

Pozdrawiam i czekam może ktoś wyrzeźbi
wojciech endurance
www.polkasteam.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 18:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2007, 18:59
Posty: 1394
Lokalizacja: Kraków
Auto: Hilux - owocowóz
tu jeszcze parę linków do firm produkujących zabudowy kontenerowe, chłodnie do samochodów dostawczych
http://www.pojazdyspecjalistyczne.pl/glowna.php?szcz=1n
http://tramp.pl/
http://www.a-n.pl/
http://www.auto-chlodnia.com.pl/
http://plandex.pl/index.php?option=com_ ... 86&lang=pl
http://www.romcar.com.pl/
http://www.auto-kontener.com.pl/index.php?page=izotermy
ale raczej nie są zainteresowani pojedynczymi projektami

wojciech endurance
www.polkasteam.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 20:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2007, 12:45
Posty: 553
Lokalizacja: Władysławów
Auto: Hil,Grizzly, Rubicon, texas 490,GLA4 matic
Pisałem o tej grubości nie ze względów termicznych a konstrukcyjnych i chodziło mi o uniknięcie konstrukcji klatki która przy takiej grubości płyty będzie niepotrzebna a trochę więcej izolacji nie zaszkodzi a pomoże zwłaszcza klimatyzacji i styropian czy pianka waży tyle co nic. Dla mnie ideałem jest rozwiązanie na str 39 katalogu papierowego lub internetowego www.tourfactory.de


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2008, 22:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2007, 18:59
Posty: 1394
Lokalizacja: Kraków
Auto: Hilux - owocowóz
właśnie coś takiego próbowałem opisać
tu jeszcze dodaję zapomniany link do sklepu internetowego gdzie można kupić i zobaczyć jak wyglądają różne blachy
http://www.mkolor.pl/sklep/?module=Arty ... group_id=4

wojciech endurance
www.polkasteam.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 361 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group