Hi-Lift - narzędzie niezbędne
Moderator: luk4s7
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
ja kupiłem 60'', niech się zgłosi 200 osób z 48''
długi lift mieści się w każdym dużym aucie w poprzek na podłodze przed tylną kanapą. U mnie ma tam miejsce praktycznie na stałe, z tym, prawie nigdy nie wykorzystuję tylnej kanapy. Do Disco musiałem wykręcić ucho, w setce wszedłby pewnie i z uchem.
długi lift mieści się w każdym dużym aucie w poprzek na podłodze przed tylną kanapą. U mnie ma tam miejsce praktycznie na stałe, z tym, prawie nigdy nie wykorzystuję tylnej kanapy. Do Disco musiałem wykręcić ucho, w setce wszedłby pewnie i z uchem.
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
Rozumiem Cię i nie dyskutuje. Nie każdy chce mieć Hi-lifta po skosie. Wiem ile tego sprzedaję a robię to od ponad 11 lat plus 4 u kogoś.
I pewnie się nie znam choć zacząłem jeździć w czasach gdy tylko Hi-liftem się wahlowało na imprezach które trwały non stop 48 godzin i nie było wyciągarek albo były zaplombowane.
I pewnie się nie znam choć zacząłem jeździć w czasach gdy tylko Hi-liftem się wahlowało na imprezach które trwały non stop 48 godzin i nie było wyciągarek albo były zaplombowane.
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
i co, przez te 11 lat winchowania po 48 godzin co weekend nie pomyślałeś, że te 30 cm więcej to jednak lepiej?
Nie chcę się kłócić, za mały mam tu staż, mówię tylko że długi lift mieści się przed tylną kanapą, a gabaryty przy transporcie to jego jedyna wada w stosunku do 48". Ot i cała filozofia
Nie chcę się kłócić, za mały mam tu staż, mówię tylko że długi lift mieści się przed tylną kanapą, a gabaryty przy transporcie to jego jedyna wada w stosunku do 48". Ot i cała filozofia
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
Człowiek się uczy całe życie. Wtedy nie było tak łatwo dostępnych Hi-liftów 60 cali. Bardziej popularna była ręczna wyciągarka. Potem już elektryczne itd. I tak uważam, że Hi-lift nie jest niezbędnym urządzeniem w terenie w każdym samochodzie i wystarczy jak będzie jeden czy dwa w ekipie. Uważam, że wożenie takiego mela w środku całkowicie nieprzymocowanego jest po prostu mało bezpieczne. Uważam też, że na wyprawie nie chciało by mi się wypakowywać całego samochodu aby się do niego dostać gdzieś za kanapą. A z kolei pakowanie go gdzieś pod kątem to już totalny zabieracz miejsca. Lecz to tylko moje zdanie i nie trzeba się z nim zgadzać.
Zaciekawiony tematem zrobiłem małe doświadczenie:
- aby nie targać mela po paru samochodach do jakich mam szybki dostęp zabrałem ze sobą miarkę.
60'' x 2,53 to w przybliżeniu 151,80 cm
- LJ70, LJ73, KZJ itd - zapomnij
- HZJ78 tylko pod kątem lub wzdłuż
- Hilux tylko wzdłuż i to na styk (w zależności od wykładziny może się zapierać i nie wejść)
- HDJ 80 za kanapą na nadkolach na styk czyli wisi w powietrzu i orze plastikową tapicerkę, z tyłu przy klapie ok ale to środek bagażnika czyli zero zabudowy bo wieziemy Hi-lifta.
- HZJ80 j.w.
- J9 zapomnij
- do Patrola nie chciało mi się iść ale już wygląda wąsko
- D40 2006 -2010 tylko po skosie
- D40 longbed - bez problemu.
Zaciekawiony tematem zrobiłem małe doświadczenie:
- aby nie targać mela po paru samochodach do jakich mam szybki dostęp zabrałem ze sobą miarkę.
60'' x 2,53 to w przybliżeniu 151,80 cm
- LJ70, LJ73, KZJ itd - zapomnij
- HZJ78 tylko pod kątem lub wzdłuż
- Hilux tylko wzdłuż i to na styk (w zależności od wykładziny może się zapierać i nie wejść)
- HDJ 80 za kanapą na nadkolach na styk czyli wisi w powietrzu i orze plastikową tapicerkę, z tyłu przy klapie ok ale to środek bagażnika czyli zero zabudowy bo wieziemy Hi-lifta.
- HZJ80 j.w.
- J9 zapomnij
- do Patrola nie chciało mi się iść ale już wygląda wąsko
- D40 2006 -2010 tylko po skosie
- D40 longbed - bez problemu.
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
u mnie w 100-tce 48" zamocowany jest w poprzek nad nadkolami na ścianie szufladowej zabudowy bagażnika, czyli za tylnymi fotelami. Obok też miejsce znalazła nowiutka teleskopowa aluminiowa łapa do tirfora. I mam nadzieję, że nigdy tego sprzętu nie będę wyjmował, no chyba że do wymiany kół między sezonami
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
jeszcze mozna zawsze wrzycic lifta na zderzaki z tylu z przodu, ale to sposob mocno wyprawowy.
policja by zjadla buty nas widzac. wyjatkowo jednek w tym przypadku mniejszy jest lepszy. ale jak sobie frania wunszuje.
policja by zjadla buty nas widzac. wyjatkowo jednek w tym przypadku mniejszy jest lepszy. ale jak sobie frania wunszuje.
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
A ja zrobiłem ostatnio mały test 48 cali w swoim Hilu.
Polegał on na próbie podniesienia za oryginalne otwory w zderzaku przednim ARB samochodu tak by można było koło zdjąć.
Pełna poracha !!
Robiłem to na asfalcie i gdyby nie twarde podłoże to koło by się nie podniosło od ziemi ani o cent.
Mam 6.5cm body-liftu, koła 33 cale i lekko podkręcony jest na drążkach, a 48 cali hi-lift dopiero uniósł koła na ostatnim ząbku.
Nie ma żadnych szans zmienić koła w terenie bez kombinacji z podkładaniem czegoś pod stopkę hi-lifta.
Więc dziś zamówiłem 60 cali.
No a jeśli chodzi o transport to nie widzę inaczej niż przyczepić go do bagażnika dachowego.
Polegał on na próbie podniesienia za oryginalne otwory w zderzaku przednim ARB samochodu tak by można było koło zdjąć.
Pełna poracha !!
Robiłem to na asfalcie i gdyby nie twarde podłoże to koło by się nie podniosło od ziemi ani o cent.
Mam 6.5cm body-liftu, koła 33 cale i lekko podkręcony jest na drążkach, a 48 cali hi-lift dopiero uniósł koła na ostatnim ząbku.
Nie ma żadnych szans zmienić koła w terenie bez kombinacji z podkładaniem czegoś pod stopkę hi-lifta.
Więc dziś zamówiłem 60 cali.
No a jeśli chodzi o transport to nie widzę inaczej niż przyczepić go do bagażnika dachowego.
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
Podnosisz za koło. Podkładasz kołeczek pod most i zmieniasz koło
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
No tak równie dobrze można podkładać pod stopkę różności, ale chodzi o to żeby jak najmniej kombinować - nie?
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
Zgadza się. Opuszczony samochód na kołku pod mostem jest dużo stabilniejszy niż na wyciągniętym na maksa Hi-lifcie
Re: Hi-Lift - narzędzie niezbędne
No na bank tyle że nie zawsze używa się lifta tylko do zmiany koła.
Jak przy tak banalnej czynności jak zmiana koła zaczyna brakować długości podnośnika to w innych dziwnych sytuacjach w terenie nie chcę nawet myśleć...
Więc w moim przypadku zakupiona jest dłuższa wersja podnośnika
Jak przy tak banalnej czynności jak zmiana koła zaczyna brakować długości podnośnika to w innych dziwnych sytuacjach w terenie nie chcę nawet myśleć...
Więc w moim przypadku zakupiona jest dłuższa wersja podnośnika