Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 sie 2018, 21:33
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
Post: 22 lut 2016, 13:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Posty: 215
Lokalizacja: Poznań
Auto: Miałem: KZJ95
Będę miał: większy Lux'us
LEX tylko, że ja mam już (prawie) cały zestaw. Potrzebuję tylko czegoś odpowiedniego do ładowania akumulatora z gniazda 230V.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lut 2016, 11:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Posty: 215
Lokalizacja: Poznań
Auto: Miałem: KZJ95
Będę miał: większy Lux'us
Koledzy podpowiedzcie coś, żebym nie wtopił.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2016, 0:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
Jak chcesz coś sensownego, żeby ładować aku z gniazdka to kup prostownik firmy Ctek i po sprawie. Tanie nie są, ale mogę je polecić w ciemno. Dla Juli (jakaś tam niby szwedzka nazwa a na odwrocie napisane, że producent to Ctek) też produkują pod inną nazwą. Wtedy są tańsze ale obawiam się, że tylko będą małe amperaże ładowania. Do doładowania wystarczy nawet 3-5A ale jak ktoś ma wymęczyć akumulator przez parę dni to wtedy coś minimum 10-15A będzie potrzebne, aby doładować aku w sensownym czasie.

Są też inne firmy produkujące prostowniki procesorowe, ale nie mogę na 100% polecić bo nie testowałem. Ważna jest funkcja ponownego ładowania w razie chwilowego odcięcia zasilania. Te tanie prostowniki mają tak, że jak się na chwilę odłączy je od prądu to nie ładują dopóki się nie wciśnie przycisku. Jest to problem gdy podpinamy akumulator i ktoś np. odłączy prąd na chwilę (luźne gniazdko i wtyczka albo ktoś przypadkowo na moment odłączy wtyczkę). Wtedy się wraca po 12 godzinach a pusty akumulator stoi bo prostownik czeka na włączenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2016, 2:35 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2156
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
Mogę śmiało potwierdzić, że CTEK to dobry wybór. Kupiłem Teściowi kilka lat temu do samochodu którego sporadycznie używa i jest bardzo zadowolony. W zestawie jest gniazdko które można na stałę podpiąć do akumulatora i wtedy nie trzeba podnosić maski żeby ładować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2016, 16:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 130
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Hej. Kumpel ma takie coś na trzy aku i daje radę.
http://www.waveinn.com/zeglarstwo-wedka ... 13571137/p


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 mar 2016, 9:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1806
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
obejrzyjcie do końca warto przemyśleć to o czym mówią i jaki akumulator wybrać

https://www.youtube.com/watch?v=XzfrJJ6Px3o


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 mar 2016, 11:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1829
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
kpeugeot pisze:
obejrzyjcie do końca

Mój cytat parę postów wyżej pochodzi z książki (dostępny również eBook) napisanej przez jednego z rozmówców i autora filmu (w jednej osobie). Obejmuje chyba wszystkie tematy jakie można tylko sobie wyobrazić odnośnie podróżowania 4x4 (od wyboru konkretnego samochodu i rodzaju silnika, modyfikacje, wyposażenie, wybór przyczepy, nawigacja, naprawy aż do techniki jazdy w terenie).
Jedyny minus to brak polskiego tłumaczenia.

Co do akumulatorów i ładowania to na własny użytek uprościłem to sobie tak: akumulator żelowy i/lub AGM wymaga precyzyjnego, mikroprocesorowego ładowania czyli np. rozwiązanie CTEK'a DS250S Dual + panel słoneczny i/lub ładowarka mikroprocesorowa 220V.
Dla tradycyjnego akumulatora wystarczy ładowanie wprost z alternatora + panel słoneczny i/lub ładowarka mikroprocesorowa 220V ale koniecznie wymaga zabezpieczenia przed zbyt głębokim rozładowaniem. Czyli np. separator IBS, National Luna itp.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwie 2016, 9:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 130
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Hej. Czy jest jakiś regulator dual solarny który będzię mógł ładować dwa rodzaje aku - kwasowy i żelowy? pozdr adam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group