Przetwornica

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: Kwiatec »

ja też sie zapytam po kiego wuja elektrowania w samochodzie?? w 95 procentach używamy przetwornic do lapków, czasem ładowanie telefonów ale rzadko bo mamy gniazdeczko
pytanie do czego kto używa, i ile używa takich prztwornic bo ja jeszcze nie użyłem ani razu :mrgreen:
wszystkomające lansery :mrgreen:

Awatar użytkownika
Transporter
Posty: 141
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: Transporter »

Nie musi być blisko akumulatora. Wystarczy jak dasz grube przewody w niepalnym peszlu.
I dołóż bezpiecznik na kablu, żeby w razie czego on się stopił a nie urządzenie.

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: Remiołek »

Moja będzie napędzała ekspres do kawy. I będę miał kawę jak w Turcji, czyli z 60-tki zrobię Orient Express :mrgreen: .

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: MariuszS »

2000/4000W czyli 2kW stałej, a 4kW chwilowej mocy. Kable 50 mm2, miejsce montażu: lewa burta, tył.
Potrzebne jest mi do napędzania elektronarzędzi (szlifierka, wiertarka, spawarka inwerterowa itp.,) używanych do prac remontowych w górskiej bacówce, z dala od cywilizacji. W czasie wypraw służy mi do zasilania lodówki sprężarkowej, która nie ma opcji zasilania 12V, i z tego powodu była tańsza o połowę :-)

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: grzech »

MariuszS pisze:2000/4000W czyli 2kW stałej, a 4kW chwilowej mocy. Kable 50 mm2, miejsce montażu: lewa burta, tył.
Potrzebne jest mi do napędzania elektronarzędzi (szlifierka, wiertarka, spawarka inwerterowa itp.,) używanych do prac remontowych w górskiej bacówce, z dala od cywilizacji. W czasie wypraw służy mi do zasilania lodówki sprężarkowej, która nie ma opcji zasilania 12V, i z tego powodu była tańsza o połowę :-)
a czy przy takich mocach nie ma szansy zeby uszkodzić alternator- przeciążyć, popalić diody czy coś w tym stylu?
bo zakładam, że taki pobór możliwy jest tylko przy włączonym silniku?

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: MariuszS »

grzech pisze:
MariuszS pisze:2000/4000W czyli 2kW stałej, a 4kW chwilowej mocy. Kable 50 mm2, miejsce montażu: lewa burta, tył.
Potrzebne jest mi do napędzania elektronarzędzi (szlifierka, wiertarka, spawarka inwerterowa itp.,) używanych do prac remontowych w górskiej bacówce, z dala od cywilizacji. W czasie wypraw służy mi do zasilania lodówki sprężarkowej, która nie ma opcji zasilania 12V, i z tego powodu była tańsza o połowę :-)
a czy przy takich mocach nie ma szansy zeby uszkodzić alternator- przeciążyć, popalić diody czy coś w tym stylu?
bo zakładam, że taki pobór możliwy jest tylko przy włączonym silniku?
Może jest - nie wiem, jeszcze nie spaliłem alternatora, może dlatego, że jak dotąd nie wykorzystywałem jeszcze pełnej mocy - wystarczyła na razie albo wiertarka, albo szlifierka i jakieś oświetlenie, czyli max 1 - 1,5 kW.
Natomiast już dwukrotnie spaliła mi się przetwornica, i to przy obciążeniu rzędu 100-200 W :cry:
Nie wiem, co tam sknociła "anonimowa żółta rączka", która to składała :mrgreen:

ODPOWIEDZ