Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 22:29
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Apteczka 4x4
Post: 06 kwie 2008, 15:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2007, 18:23
Posty: 68
Witam,

Zapodaje nowy temat aby nie szukac gdzies w necie. Co powinna zawierac i w co najlepiej zapakowac APTECZKE na wyprawe np. 1-2 tyg.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2008, 8:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42
Posty: 260
Ja mam w aluminiowym pudelku, Koszt 50zl, jest wodoszczelny, choc nalezy go przystosowac do apteczki (w srodku byl kiedys jakis radar, cy cus).
Opakowanie jest fajne, bo .. fajne :wink:
Zakupione u tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/item343545511_kontene ... 60_cm.html


[URL=http://www.bilder-space.de/show.php?file=TYZgvSppyycS1n2.jpg]
Obrazek [/URL]

Czarek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2008, 8:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ja swojej zrobie fotkę i zapodam. Jedną mam dużą w Peli 1520 a drugą też fajową ze szkolenia pierwszej pomocy przez Orkiestrę Świątecznej Pomocy w Szadowie.
http://www.wyprawa4x4.pl/index.php?cms= ... kat=&str=1


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2008, 13:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4009
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
wygrzebalem jakiegos super starego mailo od kumpla "doktora mengele" ktorzy jest naszym wyprawowym lapiduchem.to wersja hard core chodzilo o gleboka afryke, ale dotyczy wszystkich cywilizacji totalnego syfu miedzy zwrotnikami.

" no wiec tak: bralem pod uwage niedostepnosc lekarstw i lekarza przy doborze zawartosci apteczki, wiec moze to nie jest akurat zestaw optymalny w kazdym regionie, ale podaje ci moja filozofie:

1. lekarstwa na sraczke: wegiel aktywowany (duzo, na pierwszy rzut bierzesz np. 10 tabletek), nifuroksazyd, w skrajnym przypadku: immodium. Potem do nawodnienia: gastrolit, smecta. Jezeli sraczka nie ustepuje, albo jest wysoka goraczka, oslabienie, to jednak lekarz i kroplówka. W miedzyczasie antybiotyk lub biseptol. Oczywiscie mozna po zjedzeniu lub piciu jakiejs watpliwej potrawy walnac setke.nigdy nie zaszkodzi))). Dziala tez specjalne mydlo antyseptyczne Prosept (?), tylko w wersji MAX ( a nie jakis herbal). Sa tez tabletki do uzdatniania wody, ale w obecnej dobie chyba wszedzie dostepna jest mineralka. Woda z kranu, nawet "potable", oznacza przedluzona wizyte w kiblu.
2. rany ciete, klute, przestrzeliny, zlamania, skrecenia: gaza jalowa, chusta trójkatna, bandaz bawelniany, bandaz elastyczny, jodyna, neomycyna w spraju, bandaz w spraju (akutol), spirytus, woda utleniona, tribiotic, plaster bawelniany z metra. Trzeba uwazac, zeby do rany nie dostaly sie muchy, co nie musi byc latwe. Nie mozna tez na sile uszczelniac rany (jakies worki plastikowe), bo gangrena gotowa.
3. ukaszenia, obrzeki, uczulenia: hydrokortizon, spróbuj dostac silniejszy: 1% masc. Jak cos puchnie, to altacet albo hydrokortizon, jesli bania za wielka, to mozna sciagac strzykawka, ale tego nie radze bez wprawy. Ugryzienie kolo szyi, przelyku, reakcja natychmiastowa, bo sie gosc udusi.
4. goraczka: fervex, aspiryna, gripex max, biseptol, doxycyklina w zaleznosci od stanu. DOXOCYKLINA ! jest dobra na wszystko (uciazliwa sraczka,przewlekle przeziebeinie )i jest dobrze tolerowana. Nie warto tylko eksponowac sie na slonce, bo powstaja plamy na skórze. Pamietaj o termometrze, bo czasem trudno wyczuc, czy jest 37 czy 40 stopni. A to robi róznice przy wyborze lekarstwa.
5. Na mocny ból: pyralgin. Dobry równiez na wscieklego kaca: ampulka 2-5ml zalatwia sprawe: odcina glowe.
6. oczy: zatarcie, spojówki, opuchniecie: krople do oczu - do przemycia i zalagodzenia.
7. strzykawki jednorazowe + igly, sól fizjologiczna. W razie potrzeby interwencji lekarza warto uzywac swoje - sterylne.
8. pare kropel jodyny odkaza wode ze wszystkich swinstw, mozna w tym myc naczynia, kubki dodajac 2-3 krople do kazdego z nich. Taki kubek potem jest sterylny przy kolejnym jedzeniu.
9. nie zapomnij wziac lekarstw, które bierzecie codziennie: na nadcisnienie, wrzody, antykoncepcje i chuj wie co jeszcze. Na miejscu nazwy lekartsw, nawet ogólnie znanych, beda sie róznic i nijak nie dobierzesz. Lepiej wziac na zapas.


Nie wspominam tu o szczepieniach i profilaktyce, potrzebne w róznych regionach swiata. Ale uwazam, ze szczepienia WZW A,B,C (zóltaczka), polio, tezec, tyfus, dur brzuszny, czerwonka i inne (nie wszystkie pamietam) warto zrobic niezaleznie od kierunku."

ode mnie

szczepienia to srednio 100/200 zl od sztuki , jest tego z 8.wiec sporo. warto sobie robic stopniowo bo na raz to duza kasa i tez okres aktywacji srodka jest 1-3misiecy
.jednorazowo mozna przyjac max 4 szczepioki, lekarki sa nieublagane w tym przypadku. a i tak taka hurtowa dawka wystarcza zeby miec pelne odciecie ze swiata zywych na 24h,pelny bezwlad, lezysz jak trup.
/pytac w sanepidach i stacjach epidemiologicznych

calkiem powaznie w czarno/arabskim syfie sprawdza sie metoda 100ml alko na glowe, kazdego wieczoru! klikukrotnie uratwoalo nam to doslownie tylki :lol: inni nie mieli tyle szczescia... ten przepiekny obowiazek jest przyjemnym pretextem do przejscia w wieczorna imprezko najebke.

odnosnie malarii http://www.malaria.com.pl/index.aspx?id=17

http://www.malypodroznik.pl/porady/p_malaria.htm

http://www.deet.com/ jedyny bardzo skuteczny srodek


Ostatnio zmieniony 16 kwie 2008, 14:55 przez czobi, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2008, 22:57 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jedna z moich trzech apteczek wygląda tak. Zabieram ją na wyprawy albo na imprezy integracyjne. Druga jest w przenośnej torbie i jak zrobię fotki to wrzucę. Trzecia to miniaturka zamocowana na tylnych drwiach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

i fotka innej z wykorzystaniem skrzynki Peli. Poszła do karetki.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 kwie 2008, 10:43 
Offline
Evil Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 3:23
Posty: 6326
Lokalizacja: Wawa
Auto: kdj120 + GT86
Tu jest lista szczepień przed wyjazdami w pdf.
http://www.szczepienia.pl/podroze/index.php?id=182


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 kwie 2008, 19:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4009
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
przypomnial mi sie fajny sklep w wawie,
skompletowane apteczki, same torby,sprzet ratunkowy itpitd
jedyni ktory mieli od reki flary ostrzegawcze!!! da sie negocjowac letko ceny
http://sklepratowniczy.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 kwie 2008, 19:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Rebeka namierzyła jakiś fajny sklep gdzie mogą skompletować apteczkę pod konkretną wyprawę w konkretne miejsce.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 kwie 2008, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 20:36
Posty: 328
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: KDJ 95
te plecakowe apteczki to fajna sprawa zwłaszcza jak się trzeba przemieścić na nóżkach 8)
co do wzw C to szczepionki jeszcze nie ma :lol: do B to warto po szczepieniu sprawdzić miano przeciwciał bo nie każdy odpowiada na szczepienie :cry:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2008, 9:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Warto chyba mieć w takiej apteczce samochodowej coś na oparzenia. Gotująca się woda w silniku to raczej częsta przypadłość i otwieranie korka różnie może się skończyć. Tak też i było w przypadku Lexusa w Tunezji. Ciemna dupa i oparzona poważnie ręka Grześka. Na szczęście miałem specjalny opatrunek żelowy. I tak skończyło sie lekarzem i antybiotykiem w sprayu. Po tygodniu bytności na pustynii i mimo codziennej zmianie opatrunku niestety i tak zaczęsło się paprać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 kwie 2008, 11:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 20:36
Posty: 328
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: KDJ 95
nie wiem ile kosztują te żelowe ale mogę podać skład opatrunku robionego..skutecznego i pewnie tańszego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2008, 20:35 
Offline
Evil Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 3:23
Posty: 6326
Lokalizacja: Wawa
Auto: kdj120 + GT86
Przy okazji ...

Przed każdą dłuższą wyprawą warto pójść do dentysty na kontrolę i oczywiście jak są ubytki to je naprawić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2008, 21:46 
to fakt w rumunii Kylonowi ząb ładnie napsół nerwów i zabawy...


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2008, 21:59 
Offline
Evil Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 3:23
Posty: 6326
Lokalizacja: Wawa
Auto: kdj120 + GT86
No właśnie warto pamiętać.
Ja robię przegląd 2 razy do roku i przed każdym wyjazdem nawet jak miałem miesiąc wcześniej kontrolę.

A boję się jak cholera i wszystko staram się na śpiocha załatwiać. Jednak jedzie się dla frajdy a nie walki z bólem. A dentysta zagranicą to może być bardzo duży wydatek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2008, 22:01 
raczej problemem jest go tam znaleźć w rumuni wiadziałem wogóle tylko z trzech ludzików... i raczej nie dałbym żadnemu się z nich leczyć.... także połykał nasz kylon przeciwbólowe wiadrami i widział podwójnie... ciekawe czy podwójną miał frajdę z wyjazdu ;)


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group