Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 13:35
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 lis 2011, 13:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
nie da sie poskladac jednoosobowej keczuły z czymkolwiek w srodku większym od latarki :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 lis 2011, 14:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2008, 10:38
Posty: 1568
Lokalizacja: z lasu
Auto: piechotą
consigliero pisze:
W czym ten namiot rzucony na deskę będzie lepszy od rzuconego na ziemię.


Tym, że ziemia może być mocno nierówna, kamienista, mokra (przy obawie deszczu z perspektywą na jeszcze większą mokrość), na ziemi może występować robactwo... Wg mnie pomysł nie jest całkiem bez sensu. Nikt oczywiście nie chce podważać wyższości namiotu dachowego z prawdziwego zdarzenia nad takim rozwiązaniem, niestety ma on też duuuużą wyższość cenową, więc wcale się nie dziwię, że ludzie kombinują po swojemu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 lis 2011, 15:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1859
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
To wszystko wiem i jestem w stanie się pogodzić z niedogodnościami ale ten sposób przypomina mi moje próby zaaranżowania spania w samochodzie . Aby to zrobić to w momencie przygotowania spania w moim aucie połowę bagażu trzeba przerzucać w inne miejsce . Oczywiście do pewnych rozwiązań dochodzi się drogą ewolucji ale czasem warto wybrać drogę na skróty.
PozdrawiaM


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sty 2012, 18:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Posty: 365
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)
Planuje zapadać James Baroud na krótka LC120, głownie na kilkudniowe wypady, do ciorania po krzakach Ukrainy, Rumunii, etc. Ktory byście polecali :?:
Fajnie byłoby żeby był wytrzymały, z wejściem z boku żeby nie kolidowalo z tylnia klapa, oplywowy krzaczory go na breakfesta nie zjedzą.
Franc pisałes ze masz coś bez korbki i niezajebliwego który to model?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sty 2012, 19:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Podjedź sobie Adam do Consigriello. Obaj jesteście chyba z tego samego miasta :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2012, 11:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Posty: 365
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)
Kylon, doczytalem ze Franc kupił to od Ciebie, co to za model? Epatuje się brakiem korbki i szybkością rozkladania, a z tego co wyczytałem na Waszych stronach wszystkie maja korbalki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2012, 11:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Sprawdze po fakturach bo nie pamiętam. Marek tez ma Jamesa od nas.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2012, 11:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To jest błąd w opisie. Otwierają się na amortyzatorkach :wink:. Korbkę mają Maggioliny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2012, 12:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2007, 18:59
Posty: 1402
Lokalizacja: Kraków
Auto: Hilux - owocowóz
http://www.jamesbaroud.com/grand_raid_auto.html
jest napisane
Mécanisme d’ouverture automatique par 4 vérins hydrauliques
Mechanizm otwierania automatyczny z 4 cylindrów hydraulicznych.
:)

wojciech endurance
www.polkasteam.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2012, 13:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1859
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
viewtopic.php?f=35&t=3641&start=60

PozdrawiaM


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2012, 13:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Posty: 365
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)
Dzięki Wielkie! Zapodam Discovery, chyba jest najłatwiejszy w obsłudze i może ze wzg na mniejszą ilość ścian cieplejszy. Opiszę wrażenia po pierwszej podróży : )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lip 2013, 12:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 21:12
Posty: 302
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Y61 GU4
Teraz czuje sie bardziej upowazniony do wyrazenia opinii, na temat namiotow. Na razie faza wstepna :-)
dotyczy produktu Escape - czyli ogolnie "chinczyk" RT - 02 ...
Juz mam go na aucie. Wybralismy wariant rodzinny :

wymiary:
zlozony dl. 185cm szer 125cm, wys. kolo 30cm
rozlozony dl 185 szer 245

waga producent niby podaje 70kg, ale tak na oko bo nie wazylem dokladnie to kolo 60 z drabinka, a nawet moze i mniej.

W trakcie montazu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W zestawie wszystko do montazu wg zasad producenta - sa srubki, uchwyty, profile alu, nawet klucze do przykrecania srub. Jednak montaz wykonalem wg wlasnego pomyslu, pominalem przykrecanie profili alu do podlogi 6 srubami - tyle przewidzial producent, gdyz w ty przypadku namiot bylyby oparty tylko na tych profilach, a ja polozylem go bezposrednio na bagazniku, przewiercilem podloge a od gory dalem paski blachy aluminiowe 2mm jako podkladke i cos za co sie bedzie trzymal ten namiot bagaznika. Nie przekonywaly mnie sruby z podkladkami w ilosci szt 6., dodatkowo przewiercilem profil ceownik i rowniez 2 srubami zlapalem sie bagaznika. Tak wiec wg mnie takie przytwierdzenie jest duzo mocniejsze i pewniejsze.
Podloga jest z profili alumuniowych, wypelnienie pianka jakas, i poszycie tez aluminium, tyle ze jakas cienka blaszka. Ogolnie jest bardziej sztywne niz wyglada. Wstepnie chcialem rownize wzmocnic te czesc ktora opiera sie na drabince, ale na chwile obecna nie budzi zastrzezen.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Drabinka - teleskopowa o dlugosci do 2,3 m. Pasuje troche musze jeszcze popracowac nad jej skladaniem, ale mysle ze to kwesta wprawy.
MAterac wewn. 180x240cmx6cm taki standard, nie jest to sypilaniany 25cm grubosci, ale mozna siewygodnie wyspac.
Pojemnosc namiotu wystracza na zestaw 2+2, mozna spac wzdluz lub w poprzek, tu mam lekki problem bo przekraczam 180cm, ale minimalnym skosem da sie :-)

Jakosc na chwile obecna nie budzi zarzutow zadnych. Namiot jest taki sam jak inne chinczyki czy Ironmany4x4 czy ARB. Tluczone sa w jednej fabryce wg tego samego projektu. Przypuszczam ze jedynie produkty z RPA tych bardziej renomowanych producentow moga byc lepszej jakosci, ale wtedy cena jest x2,5 za tej wielkosci namiot.

Uwagi praktyczne :
Jak dla mnie bezsensowny jest sposob skladnia tego "przedsionka" nad drabinka gdyz jest tam profil w ksztalcie U , ktory musi byc za kazdym razem wsadzany w taki zawias plastikowy i na to naciagana jest czesc zadaszenia, zeby to zlozyc nalezy z powrotem wyjac to U i wsunac do wnetrza namiotu, pod materac. Patent jest upierdliwy, moznaby to troche zmienic bo czynnosc dodatkowa troche uciazliwa.
Reszta jest prosta do zlozenia czy rozlozenia.
Na razie czas zlozenia to ok. 10 min ze wszystkim. Rozlozenia jeszcze nie wiem, nie mierzylem.
Pokrowiec zewn. jest dennie uszyty. Sam namiot ok. Oddychalnosc wewn srednia, troche sie skroplilo pod zewn. poszyciem, minimalnie tez skraplalo sie na podlodze pod materacem, ale to spowodowane jest niezdjeciem folii ochronnej na podlodze.
Jak na razie produkt broni sie sam, w sumie na zywo wypadl lepiej niz sie spodziewalem po "chinczyku". Zobacze czy bedzie nam odpowiedac ten typ biwakowania.
Nie wiem jeszcze jak bedzie ze spalaniem czyli o ile pojdzie w gore. Predkosci na razie to 110kmh osiagalne, ale wiecej raczej nie przewiduje.


Obrazek

Obrazek

Wiecej uwag praktycznych po wakacjach.

Ogolnie jak na razie :)2 :)2 :)2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lip 2013, 20:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Fajnie Grzesiu, że wkońcu coś dużego znalazłeś dla siebie. 8)
A tekst o tych samych fabrykach rośnie już do rangi sławnych cytatów :mrgreen: Jak by dało radę ogłosić światu, że wszystkie samochody powstają w tej samej fabryce to też by to było przeforsowane :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lip 2013, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 21:12
Posty: 302
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Y61 GU4
Ten co ja mam i Ironman oraz SV4x4 sa dokladnie identyczne, nawet kolory sznurkow sa te same. ARB wydaje sie rowniez byc wg tego wzoru.
Reszta topowych namiotow to RPA, Wlochy i Francja. Te sa porzadniej wykonane - tu nie ma dyskusji, ale tez zupelnie inna liga cenowa w tych rozmiarach. Jesli sie sprawdzi to nie wykluczam ze kiedys zainwestuje w cos lepszego.
Zobacze juz za 3 tyg na wakacjach czy to sie sprawdza w praktyce :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lip 2013, 22:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Przeczytałem cały temat na rajdach o namiotach ale tam to bełkot straszny jest :mrgreen: . Moje lepsze i najmojsze :mrgreen:
Testuj i pisz :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group