Porównanie namiotów dachowych

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: seburaj »

zdupczaj ? :mrgreen:
dla mnie kolor szpetny... :lol:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: MaxLux »

Jakby to powiedzial Mr. Czobi - "w kolorze kupy" :mrgreen:

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: Husky »

Z jaką prędkością zaleca się jechac z namiotem nad głową? aby nie odleciał?

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: Kwieczor »

Husky pisze:Z jaką prędkością zaleca się jechac z namiotem nad głową? aby nie odleciał?
rozłożonym, czy złożonym?
;)

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: Husky »

Kwieczor pisze:
Husky pisze:Z jaką prędkością zaleca się jechac z namiotem nad głową? aby nie odleciał?
rozłożonym, czy złożonym?
;)

i tak i tak

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: Kwieczor »

Z namiotem nigdy nie jeździłem ale fizyka co nieco mis podpowiada
z rozłożonym - co najwyżej przeparkować z miejsca na miejsce na campie
ze złożonym - przy założeniu, że uchwyty do budy maja taką samą wytrzymałość w kierunku w górę jak i w dół - do osiągnięcia siły nośnej większej od masy namiotu + wytrzymałości uchwytów - czyli realnie "no limits" bo raczej szybciej niż startujący jet nie pojedziesz.

Problem zaczyna się przy manewrach ze szczególnym naciskiem na hamowanie: przy ostrym hamowaniu możesz wyciągnąć
nawet minus 2G, przy niewielkim, teoretycznie nieszkodliwym dzwonku - minus 3 do minus 5 w zależności od odkształcalności przeszkody - więc namiot ważący 100 kg może nagle zadziałać z siłą od 200 kg do pół tony - czego już raczej nie wytrzyma.

Do tego poprawka na zmianę środka ciężkości auta oznacza pewnie jakieś minus 10 - minus 20km/h na większości zakrętów, które znasz na pamięć i to samo przybocznych wiatrach.

Czyli w sumie - nikt ci nie poda cyfr - trzeba samemu wyczuć, jak się auto zachowuje - tak, jak po każdym modzie w zawieszeniu czy zmianie ładunku itp

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: MaxLux »

Z boxem na narty zaleca sie nie przekraczac 130 :wink:
Naszymi syfami nie powinno sie przekraczac 110 8)
Nawet zaleca sie wiekszy looz, spokoj za kiera takiej zacej fury jak tojka

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: seburaj »

tojka nie tojka, czesto sprzet wiecej nie pojedzie - o ekonomice nie mówiąc :mrgreen:
a tak poważnie to sugerowałbym kontrolę kąta natarcia, to jest bardzo ważne - lepiej, aby był ujemny :lol:

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: Husky »

we czwartek mam wielki dzień, na dachu wyląduje aluminiowy bagażnik dachowy / robiony na zamówienie / , a na nim namiot. :D

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: Husky »

Namiot zamontowany, kupiłem też zasłonkę prysznicową, która w oryginale miała też podłogę i czwartą ściankę ale doszedłem do wniosku, że będzie to zbędne i wyciąłem, jest oczywiście też dach , kóry zapinany jest na zamek. W zestawie nie było rurek aluminiowych, które dorobiłem.
Załączniki
DSC_4441.JPG
DSC_4443.JPG
DSC_4438.JPG

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: Husky »

i dalej
Załączniki
DSC_4448.JPG
DSC_4444.JPG

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: seburaj »

spytam uprzejmie jeszcze raz - ma ktos polskiego BOXTENTA :?:
najlepiej na Śląsku - chciałbym to pomacać, bo opinie mocno spolaryzowane :wink:

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: Cooder »

seburaj pisze:spytam uprzejmie jeszcze raz - ma ktos polskiego BOXTENTA :?:
najlepiej na Śląsku - chciałbym to pomacać, bo opinie mocno spolaryzowane :wink:
Ja miałem. Po zmianie auta namiot poszedł do innego forumowicza z Radomia.
Z tego, co się orientuję, to zastrzeżenia dotyczyły głównie przebiegu sprzedaży, ewentualnych reklamacji i kontaktu z producentem. Ja kupiłem używkę w serwisie aukcyjnym, więc cała ta obsługa posprzedażna mnie nie dotyczyła. Z samego produktu byłem zadowolony, szczególnie, jeśli uwzględnić cenę (1500 zł vs. +6000 za autohome). Skorupa jest obrzydliwie niezgrabna i jako tako prezentuje się tylko na dużym aucie. Jeśli chodzi i funkcję, to wszystko było ok.

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: Husky »

Jest problem techniczny, na którego rozwiązanie nie mam pomysłu :(

Bagażnik dachowy był zrobiony pod wymiar namiotu, chciałem za namiotem dodatkowe miejsce na skrzynie lub kanistry
ale... nie pomyślane było , że namiot ma zapinki, dwie z przodu i jedną z tyłu, trzeba było namiot cofnąć do tyłu żeby można było zapinać namiot, po tej operacji straciłem cenne 10cm z tyłu i nie wejdzi mi to co ma tam być.

Jak zmodyfikować przód bagażnika ? wyciąć profile? nie osłabi to konstrukcji? jakieś pomysły?
Załączniki
DSC_4443.JPG
DSC_4445.JPG

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Porównanie namiotów dachowych

Post autor: consigliero »

Osobiście pozbyłbym się tego bagażnika a namiot postawiłbym na normalnych belkach . Pomijając aspekt czysto ekonomiczny czyli 1,5 kompletu belek kontra cena tego bagażnika , podam powód który dla mnie był bardzo istotny, czyli jak najmniejsza waga tego co na dachu. Nie wiem jak jest w przypadku 120 ale w 4R dach ma określoną nośność i starałem się aby na górze było możliwie najmniej kilogramów.
PozdrawiaM

ODPOWIEDZ