Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 6:38
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 31 mar 2008, 16:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Posty: 826
Lokalizacja: W-wa
Auto: Hilux, 69AM
tekst: Krzysztof Franciszewski „kylon”


Spanko na dachu

Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz – to przysłowie znane od lat. Podczas wyprawy można spać w hotelu, pensjonacie, pod namiotem na kempingu, w samochodzie oraz ... na samochodzie, w namiocie dachowym. Te produkty zdobywają ostatnio coraz większą popularność, przeważnie ze względu na szybkość obsługi i wygodę spania.

Trzy tygodnie spędzone na wyprawie w Tunezji stały się prawdziwym poligonem dla namiotów dachowych trzech producentów. Wiatr, deszcz i słońce, a nawet śnieg podczas podróży do Genui to warunki w jakich testowaliśmy te namioty. Oto wyniki.

Model: Maggiolina Airlander S
Producent: Autohome, Włoch, http://www.autohome.it

Zalety: Bardzo porządne wykonanie i materiały. Prosty sposób montażu. Szybkie rozkładanie i składanie przez jedną osobę. Wystarczy pokręcić specjalną korbą. Przy składaniu należy pamiętać, aby poduszka czy śpiwór nie dostały się w prowadnice, co może je uszkodzić. Podczas podróży plastikowa obudowa skutecznie zabezpiecza namiot przed deszczem i śniegiem, choć spora gałąź w terenie może ją uszkodzić. Wygodny materac w zestawie. Wewnętrzna lampka dla zwolenników nocnego czytania zasilana z gniazda zapalniczki w samochodzie oraz kieszonka na małe przedmioty stanowią przydatne gadżety. Trójkątny wywietrznik z siatką przeciw owadom ma możliwość otwarcia. Gdy jest ciepło można pozostawić otwartą zasłonę wejściową, a zapiąć osobną siatkę przeciw owadom. Po złożeniu namiot ma aerodynamiczny kształt – niewtajemniczeni mylą go wtedy z boxem na narty. Dzięki wybrzuszeniu w tylnej części dachu obudowy, można schować śpiwory i poduszkę. Podczas intensywnego deszczu namiot nie przepuszczał na szwach. Producent oferuje także sporą liczbę dodatków, za które trzeba dodatkowo zapłacić.

Wady: Dosyć duża waga i gabaryty. Namiot praktycznie zajmuje cały bagażnik, plastikowa pokrywa uniemożliwia pakowanie dodatkowych rzeczy. Szersze wersje (Medium 150cm i Large 160 cm szerokości) tego namiotu wręcz wyglądają na samochodzie pokracznie. Największa wersja namiotu waży aż 70 kg. Wspomnianą korbę łatwo zgubić, a wtedy rozstawienie jest mocno utrudnione i czasochłonne. Stalowa drabinka dołączona w zestawie jest ciężka i nieporęczna do chowania. Sprawia wrażenie jakby zaraz się miała złamać. Największą wadą tego namiotu jest cena, dostępność i koszty transportu w przypadku zakupu za granicą. Cena również się zmienia w zależności od sezonu.

Model: HRT 12
Poducent: Hannibal, RPA, http://www.hannibal.co.za

Zalety: Najbardziej „heavy duty” namiot z testowanych. Bardzo solidne wykonanie. Grube materiały wzmacniane dodatkową siateczką wewnątrzmateriałową. Gruby i mocny pokrowiec z PCV zasuwany suwakiem oraz dodatkowo ściągany dwoma paskami. Elementy metalowe nierdzewne. Solidne suwaki oraz rzepy. Bardzo lekka aluminiowa drabinka lakierowana proszkowo, co zabezpiecza ją przed utlenianiem. Drabinkę można odpowiednio wyregulować w zależności od sposobu montażu i wysokości samochodu. Tropik można zdemontować. Namiot ma wejścia z przodu i z tyłu oraz dwa duże okna po bokach, które posiadają dodatkową moskitierę, niezależną od klapy zamykającej. Takie rozwiązanie powoduje, iż namiot, po otwarciu klap zewnętrznych, jest bardzo przewiewny. W środku kilka kieszonek na drobne przedmioty oraz bardzo wygodny i gruby (7 cm) materac. Dwie osoby śpią bardzo wygodnie. Dzięki długiej podstawie namiotu (2,44 m) miejsca jest wystarczająco dużo, aby umieścić także torby z ubraniami. Rozkładanie i składanie jest bardzo proste i trwa krótko. Najważniejszą zaletą namiotu jest to, że po złożeniu, zwłaszcza na długich samochodach, zajmuje tylko pół bagażnika. Druga połowa może być zapakowana innymi rzeczami np. kanistrami na paliwo i wodę. Rozstawiony namiot do tyłu samochodu stanowi dach przed deszczem lub słońcem. Ogromna ilość dodatkowych akcesoriów, które w połączeniu tworzą dodatkowe pomieszczenia wokół samochodu.

Wady: Duża waga oraz cena. Jeśli z lenistwa nie zamontujemy prętów napinających tropik, to podczas ulewnego deszczu może w namiocie wystąpić wilgoć. Mało aerodynamiczna sylwetka po złożeniu. Do rozkładania przydaje się druga osoba, która pociągnie za drabinkę. Przymocowanie linki do pociągnięcia rozwiązuje ten problem. Druga połowa drabinki oraz pręty napinające dodatkowy tropik trzeba schować w osobnym opakowaniu w samochodzie lub przymocować na bagażniku. Mocne pokrowce na te akcesoria są na szczęście w zestawie.

Model: Oasis
Producent: Oasis, Francja, http://www.namiotyoasis.com

Zalety: Solidne materiały, z którego wykonany jest sam namiot wraz z podstawą. Bardzo niska cena oraz waga – tylko 17 kg. Mała waga powoduje, że może on być stosowany w samochodach z plastikowym hard topem. Wygodnie śpią w nim dwie osoby. Namiot można zdemontować i postawić obok samochodu. Szybko się rozkłada. Zajmuje stosunkowo mało miejsca na dachu i ma wejścia z obu stron. Dolna jego część przypomina konstrukcyjnie łóżko polowe, lecz bardzo porządnie wykonane. Przed deszczem chroni dodatkowy ortalionowy tropik, z cienką warstwą powłoki aluminiowej, która ma za zadanie podnieść temperaturę wewnątrz o 2 st.C.. Podobnie jak u poprzedników, można zostawić otwartą zasłonę wejściową pozostawiając zapiętą osobną siatkę przeciw owadom. Spore otwory wywietrznikowe nad głową, przez które po zwinięciu osłon można oglądać gwiazdy. Bardzo przewiewny. Mocny pokrowiec.

Wady: Cała konstrukcja posiada mnóstwo wystających elementów, które w zadrzewionym i krzaczastym terenie przeszkadzają. Dzięki wystającym rurkom, pokrętłom i wspornikom walory estetyczne są raczej marne. Dodatkowo całość psuje brzydki pokrowiec z PCV. Jeśli pozostawimy w namiocie śpiwory, zapięcie pokrowca jest czasochłonne nawet dla dwóch osób. Podczas intensywnego deszczu pojawiają się drobne przecieki, ale na głowę nie kapie. Po jednym sezonie dodatkowy tropik nosi już ślady przetarcia. Namiot wyposażony jest w dodatkowy cienki materacyk, lecz dla wygody lepiej jest zabrać materac samopompujący. Przy sporej różnicy temperatur w ciągu nocy i o poranku, bardzo kondensuje się woda, zatem przed złożeniem trzeba namiot wytrzeć i wusyszyć. Brak kieszonek np. na kluczyki lub dokumenty. Brak drabinki w zestawie, a ta dostępna za niemałą dopłatę jest duża, ciężka i nieporęczna do chowania. Ponieważ część sypialna jest w formie łóżka polowego ciężar śpiącego powoduje znaczne ugięcie podłogi namiotu. Przez to namiot musi być odsunięty o około 20 cm od powierzchni dachu – strata miejsca, która może wpłynąć na cenę biletów na promie. Stosunkowo mało dodatków.

Mimo stalowych bagażników dachowych oraz dużych ciężarów namiotów w żadnym samochodzie rynienki dachowe nie uległy uszkodzeniu.

--------------------------------

Artykuł ukazał się w magazynie WYPRAWY4x4.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2008, 9:37 
Offline
Evil Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 3:23
Posty: 6326
Lokalizacja: Wawa
Auto: kdj120 + GT86
A czy koś testował More4x4 ?
Cena bardzo konkurencyjna i podobno wykonanie bardzo dobre.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2008, 18:11 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Nikt. Jest w Polsce jedna sztuka, którą macałem. Wygląda całkiem pozytywnie. Materiał jest cieńszy od innych namiotów więc na wnioski z użytkowania trzeba jeszcze poczekać. Wykonany dosyć porządnie. Jak by kto chciał to mogę załatwić lecz musiałem usunąć z oferty ze względów politycznych. Dopiero 25 marca wyruszyły z kraju malutkich rączek i skośnych oczek. Pewnie ze dwa trzy miechy będą szły. Zapytam się Adama.
http://www.wyprawa4x4.pl/index.php?cms=8&kat=14&id=663


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2008, 20:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2007, 13:17
Posty: 282
Lokalizacja: Otwock
Auto: Forester
:shock: kolega z pomorza jednak 80kę na bulwara zamienił? :shock:
Kylon czas się, żegnac z Navalą i autobusu szukać ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2008, 20:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Mnie tam nic nie Navala. Zadowolony jestem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Namiot dachowy
Post: 03 kwie 2008, 23:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2007, 12:45
Posty: 553
Lokalizacja: Władysławów
Auto: Hil,Grizzly, Rubicon, texas 490,GLA4 matic
Korzystałem przez 3 lata z Columbusa, też autohome
Zalety:tak jak maggiolina +
Łatwość rozkładania i składania bo korbkę z Maggioliny zastępują sprężyny gazowe przy rozkładaniu i linka przy składaniu
Większa wysokość po rozłożeniu tak że można siedzieć wygodnie a nawet stanąć aby się przebrać
Nie trzeba w nocy szukać korby
Duża przestrzeń do przewozu śpiworów, poduszek, szlafroków itd
Wady:
Słaba odporność na silne wiatry
Stres że ktoś w nocy gwizdnie drabinę ale to dotyczy wszystkich autohome'ów
W zimnych krajach skraplanie się pary wodnej na ścianach od wewnątrz, warto kupić dodatkową powłokę arktyczną


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2008, 14:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4009
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
:lol: :lol: Cetchua
wiem zlosliwy i uparty jezzdem

http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?t=356


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 kwie 2008, 7:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jest jeszcze namiot James Baroud. Ostatnimi czasy przeżywa rewolucję. Co chwilke ktoś zamawia. Produkt z Francji bardzo chwalony na różnych forach podóżników. Jedna z wersji ma mozliwośc zapakowania dodatkowych rzeczy na dachu -np. koło zapasowe. Jest to rarytas bo w wyprawówce miejsca zawsze mało. Nie trzeba tego koła zdejmować do podnoszenia namiotu. Rozwiązanie super. Wśród narodu zauważyłem wzrost wyjazdów rodzinnych więc większym zainteresowaniem cieszą się namioty większe (hannibal HRT14 i 16). Ten drugi jest wielki i chcąc zrobić go otwieranym na tył wystaje na boki. Warto go ustawić wzdłuż samochodu z otwieraniem na bo.

Co do Cetchuły to jest sporo nowości. Namioty 3 i 4 osobowe. Dodatkowo spory wysoki przedsionek łączony z małym namiotem. Wszystko składane w tego samego rozmiaru kółko co zawsze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Namiot dachowy
Post: 15 cze 2009, 13:20 
Offline

Rejestracja: 15 cze 2009, 13:14
Posty: 1
Auto: Hillux
Znalazłem tanie i bardzo dobre namioty dachowe. Zakupiłem taki u polskie go producenta. :D :D :D coś sie jednak w kraju dzieje. Wykonany w skrzyni z laminatu. Trzy wejścia. Materac i drabinak w zestawie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

//edit by konus do umieszczanie ogłoszeń jest inne miejsce na forum, proszę zaznajom się z regulaminami


Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 13:24 przez boxtent, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2009, 13:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 16:01
Posty: 2206
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hilux 2008 wycieczkowóz
coś obrazków nie widac w tej reklamie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2009, 13:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Posty: 826
Lokalizacja: W-wa
Auto: Hilux, 69AM
Cycki opadaja :evil:

PS
Jak dobrze widze to kolega z mojej dzielnicy...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2009, 15:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2008, 8:11
Posty: 556
Auto: www.delica4x4.pl
auto znajome... :wink:

ale..
a zresztą, i tak zaraz temat zniknie 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2009, 15:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Posty: 826
Lokalizacja: W-wa
Auto: Hilux, 69AM
Nie wywalam, bo namiot nawet ciekawy :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2009, 15:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15227
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Po pierwsze to Dzień Dobry :!:
Po drugie to Twój Nick sugeruje, iż je sprzedajesz :wink:
Po trzecie czy masz zgodę na publikacje zdjęć Jacka :?:
Po czwarte to czy jakość materiałów i dystrybucja się zmieniła :?:
Po piąte był u nas ostatnio gość (chyba jakiś przedstawiciel), który chciał ich kilka sprzedać bo go producent zrobił w jajo :mrgreen:
Po szóste nasz klient jest z niego zadowolony mimo jakiegoś niespasowania elementów 8)
Po siódme jeśli coś się zmieniło na lepsze to zapraszam na prezentację do nas do firmy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2009, 19:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4009
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
po osme olejcie plastic :mrgreen: kupcie Quechua 2sekjundowa poprostu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group