Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 gru 2019, 10:40
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lodówki WAECO
Post: 02 sie 2010, 20:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2007, 14:58
Posty: 634
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Dobra mam małe pytanko do znawców tematu. Potrzebuję lodówkę samochodowa do sporadycznego użytkowania. Upatrzyłem sobie model Waeco Tropicool TC 21. I teraz moje pytanko czym się różni w/w lodówka o tej która do oznaczenia ma dołożony symbol FL. Czy jest to taka sama lodówka czy one się czymś różnią :?:
A poza tym może ktoś ma jakieś opinie na temat w/w lodówek.
Liczę na szybkie odpowiedzi bo się napaliłem na zakup :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2010, 21:15 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1399
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Pełna nazwa tej lodówki... a prawidłowo mówiąc... Chłodziarki to TC 21 FL AC/DC ... są tez modele ze specjalnym uchwytem do mocowania do pasów samochodowych ale nie pamiętam jaki ma to symbol... ale z pewnościa nie natchniesz się na nią w żadnym sklepie i się nie pomylisz..... :mrgreen: tak więc wracając do pytania to co namierzyłeś to typowa Chłodziarka z systemem chłodzenia typu Peltier... o poj. 21 litrów...... :twisted:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2010, 21:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
nie pamietam dokładnie :mrgreen:
ale mam tą 21 lub 35 litrów...
chłodzi, chłodzi - ale zawsze wkładam do niej piwo juz schłodzone :wink:
wtedy daje rade - bo jakby cos miała schłodzić to raczej słabo... jak każdy peltier :(
zaletą jest to, ze ma wyloty wiatraka na dole (nie ma ryzyka przyłożenia jej czymkolwiek, tak jak w tych tanich, łapiących powietrze od góry)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2010, 7:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2008, 10:56
Posty: 233
Lokalizacja: Leszno
Używam od ok. trzech lat taki model na wyjazdach w ciepło, zimno i sprawdza się znakomicie. Nie jest to mistrzostwo świata, ale swoje zadanie spełnia. W klimatyzowanym aucie super, a jak na kempie podłączam do 220v żeby schłodzić piwko czy wino też daje radę. Przy dużych domowych imprezach też pozwala odciążyć tradycyjną lodówkę z browarów jak nie ma miejsca - tylko trzeba odpowiednio wcześniej pomyśleć o wstawieniu. Co też ważne dla mnie może chodzić non stop i nie wydoi akulatorów w aucie - a nie mam żadnego cudownego systemu do utrzymania prądu w aucie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2010, 14:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2007, 14:58
Posty: 634
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
No to właśnie sobie zanabyłem i będę testował. Właśnie Adrian kojarzyłem, że masz coś takiego bo nawet danonki mojego młodego w niej kiedyś śmigały :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2010, 16:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2008, 11:49
Posty: 4330
Lokalizacja: Warszawa, Białobrzegi Rad.
Auto: TOYOTA LJ70 Pick-up
Kupiłem kiedyś w promocji u Emsiego. zadowolony jestem bardzo. sprzęt chłodzi na tyle ile mi potrzeba. nawet przy wysokich temperaturach ładnie zbija temperaturę w środku. czasem jak jest baaardzo gorąco dokładam wkład chłodzący z lodówki domowej. warto zawsze wrzucać do niej materiały schłodzone wcześniej. ale w drodze też poradzi sobie ze schłodzeniem. jedna kwestia mi już dwa razy pozostawiona na noc rozładowała 100ah aku.a mówią że nie potrafi. ogólnie będziesz zadowolony


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2010, 17:01 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1399
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Potrafi rozładować aku... bo i czemu nie.... one nie maja wbudowanego zabezpieczenia przed rozładowaniem aku... takie małej wielkości cudo mozna dokupić ... około 60 zł...... ale prawdę mówiąc trzeba sobie takie cudo sprawdzic na sucho bo miałem tego kilka szt. .... i przy testach rozładowywało aku do około 11V... co przy małym okresie samoregeneracji aku auto nie mogło odpalić.... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sie 2010, 9:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
jeszcze jedna uwaga:
warto mądrze układać rzeczy w lodówce i jej nie przeładowywać !
mądrze układać to znaczy tak, aby pomiedzy produktami wewnątrz była jakaś cyrkulacja powietrza, bo inaczej chłodzić bedzie raczej punktowo :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lut 2012, 23:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2011, 22:25
Posty: 67
Lokalizacja: Marsylia
Auto: KZJ95
odswierze temat
wlasnie zwiedzalem fabryke tych lodoweczek w honsingen i maja tam rowniez game dedykowana dla toyoty w miejsce podlokietnika lub tylnych siedzen
oraz wersje dla wojska HD 0 chinszczyny 100 procentow produkcji w luxemburgu co do temperatur to
uf schodza do -80C wiec kazdemu spasi jedyny problem to dystybucja na Polske


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 cze 2012, 20:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Posty: 603
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: HDJ100
Kurcze! Od wczoraj pracuje non stop świeżo zamontowana lodówka kompresorowa WAECO CoolMatic CD 30. Brzęczy, szumi, włączam, wyłączam, dzwoni - wszystko jak normalna lodówka w domu, a jednak nic nie chłodzi :(. Fakt - jest gorąco, ale ona w specyfikacji ma do minus 2 st.C, więc choć trochę ta testowa woda w butelce powinna się schłodzić. Wszystko podłączone OK, a jednak nie działa. Ktoś ma jakiś pomysł/sugestię ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lip 2012, 17:49 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1399
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Lodówka kompresorowa - szuflada....popularna i dedykowana dla aut cięzarowych..nieza...liwa..
Jezeli dobrze podłączona...pamietac trzeba o jej podawanych napięciach 12/24 oraz 230V...to jedyna rada ....podkręcić na termostacie który znajduje sie w głębi lodówki.........a jak to nie pomoże...reklamowac ..... 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lip 2012, 18:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Posty: 603
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: HDJ100
Dziś sukces! Jak przejechałem 50 km to się woda-tester schłodziła, a jak stoi na samej baterii to dupa z lodówki. Nie znam się na elektryce zupełnie, ale zastanawia mnie skoro ten model ma w specyfikacji, że może być zasilana 12V/24V, to skąd to urządzenie wie, że ja mam właśnie w setce 12V?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lip 2012, 0:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Posty: 603
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: HDJ100
Położyłem przewód zasilający lodówkę bezpośrednio od akumulatora (@Seba, oczywiście, że z zabezpieczeniem :wink:) i pominięciem gniazdek wtyczkowych 12V uruchamianych przez stacyjkę. Działa! Chłodzi jak cholera nawet na postoju. Dziękuję @Emu za wsparcie telefoniczne.
BTW jak mierzyłem napięcie przewodu zasilającego przez stacyjkę, to strasznie niestabilne było i w zasadzie przy 12.1V lodówka przestawała pracować, a przy 12.4V kompresor zasuwał. Dlatego co chwila się włączała i wyłączała. W sumie to dobrze, bo mam nadzieję, że to zabezpieczy przed rozładowaniem akumulatora.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lip 2012, 8:54 
Offline

Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18
Posty: 644
Super że się udało. Warto sprawdzić stacyjke i gniazdo zapalniczki czy przypadkiem nie ma jakiegoś przebicia. Nie tracisz prądu na postoju ? Lodówka właśnie ma zabezpieczenie przed niskim napięciem - wyłącza się jeśli za bardzo rozładuje aku. Powodzenia w Albanii !!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lip 2012, 23:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Posty: 603
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: HDJ100
Cytuj:
Nie tracisz prądu na postoju ? [...]

Tracę tyle co zjada stały monitoring GPS, ... Mam nadzieję :wink:
Cytuj:
[...] Powodzenia w Albanii !!

Dzięki!


Ostatnio zmieniony 04 lip 2012, 10:19 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz
Poprawiłem cytowanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group