Panel fotowoltaiczny
Moderator: luk4s7
Panel fotowoltaiczny
Jaki panel a nawet konkretnie jakiej firmy?
Żeby działał również w gorszym oświetleniu.
Żeby działał również w gorszym oświetleniu.
Re: Panel fotowoltaiczny
hej,
na dom czy na auto?
elastyczny czy w sztywnej ramce?
"gorsze oświetlenie" to ile lumenów?
Każdy panel działa w gorszym oświetleniu. Daje tylko mniej prądy, a raczej mocy bo to ampery spadają jak widzę u siebie.
Jak masz wątpliwości to weź więcej paneli.
Paweł
PS: jak nie musisz to nie kupuj używanych. Ich sprawność często jest już na bardzo niskim poziomie. Przerabiałem na własnej skórze.
na dom czy na auto?
elastyczny czy w sztywnej ramce?
"gorsze oświetlenie" to ile lumenów?
Każdy panel działa w gorszym oświetleniu. Daje tylko mniej prądy, a raczej mocy bo to ampery spadają jak widzę u siebie.
Jak masz wątpliwości to weź więcej paneli.
Paweł
PS: jak nie musisz to nie kupuj używanych. Ich sprawność często jest już na bardzo niskim poziomie. Przerabiałem na własnej skórze.
Re: Panel fotowoltaiczny
Na auto. Najchętniej monokrystaliczne, połówkowe ,elastyczne dobrej firmy i nie za drogie.
Re: Panel fotowoltaiczny
Przerabiałem już kilka paneli flexi foto na aucie. Ostatnie modernizowanie dachu było jakieś 7 lat temu. Założyłem wtedy dwa elastyczne chińskie 100W, 60W i jeden semi flexi jakiś francuski również 100W. Po tych siedmiu latach mierzyłem ich wydajność w szczycie w tych samych warunkach.
Najmniejszy chiński 60W miał dawać 2,53A, a dawał 1A, chińska (taki lepszy) 100W miał dawać 5,8A, a dawał 2,5A, natomiast pół sztywny francuski miał dawać 5,7A, a dawał 5,5A. Wniosek z tego przynajmniej dla mnie taki, że już nigdy nie będę na panelach oszczędzać.
Najmniejszy chiński 60W miał dawać 2,53A, a dawał 1A, chińska (taki lepszy) 100W miał dawać 5,8A, a dawał 2,5A, natomiast pół sztywny francuski miał dawać 5,7A, a dawał 5,5A. Wniosek z tego przynajmniej dla mnie taki, że już nigdy nie będę na panelach oszczędzać.
Re: Panel fotowoltaiczny
No właśnie dlatego pytam! Co do regulatora to jestem zdecydowany na Victron energy.Grunthor pisze: ↑25 lut 2024, 18:41Przerabiałem już kilka paneli flexi foto na aucie. Ostatnie modernizowanie dachu było jakieś 7 lat temu. Założyłem wtedy dwa elastyczne chińskie 100W, 60W i jeden semi flexi jakiś francuski również 100W. Po tych siedmiu latach mierzyłem ich wydajność w szczycie w tych samych warunkach.
Najmniejszy chiński 60W miał dawać 2,53A, a dawał 1A, chińska (taki lepszy) 100W miał dawać 5,8A, a dawał 2,5A, natomiast pół sztywny francuski miał dawać 5,7A, a dawał 5,5A. Wniosek z tego przynajmniej dla mnie taki, że już nigdy nie będę na panelach oszczędzać.
Re: Panel fotowoltaiczny
Masz namiary na panel elastyczny tej firmy 100W?Mateusz199 pisze: ↑12 mar 2024, 15:48hej,
warto rozważyć panele monokrystaliczne, połówkowe lub elastyczne. Firmy takie jak JinkoSolar oferują moduły N-Type, które zapewniają lepszą pracę w warunkach słabszego oświetlenia, co przekłada się na dodatkową produkcję energii wczesnym rankiem i wieczorem. Warto zwrócić uwagę na parametry paneli oraz technologie zastosowane przez producentów,
Re: Panel fotowoltaiczny
Kupiłem panel Skyled 110W. Miał ktoś do czynienia z panelami tej firmy?
Re: Panel fotowoltaiczny
Dlaczego taki słaby ???
Teraz panele mają po 400-500w i naprawdę nie są duże i nie jest to za dużo prądu.
Na kampie mam 2x410w i zastanawiam się nad trzecim, a mam 3x100 akumulatory hotelowe.(AGM)
Jesienią i zimą trzeba uważać by prądu nie brakło.
Mam oczywiście DC/DC i wszystko na Victronie i już zdarzyło się użyć agregatu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8439
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Panel fotowoltaiczny
Można zwiększyć moc - ale można też ... zmniejszyć potrzeby ...
Do czego NIEZBĘDNY jest w dzisiejszych czasach prąd?
Do neta i komunikacji. Ten aspekt bez zasilania nie działa, i to jest poza dyskusją.
Natomiast wszystko pozostałe może spokojnie działać bez elektryki. Owszem, mniej wygodnie (oświetlenie na przykład) - ale jednak zupełnie funkcjonalnie.
Net i komunikacja - cóż, ujmę to tak: jak ktoś wybiera się na urlop - a nadal zamierza być podpięty do sieci i informacji (czyli nadal chce być w pracy) - to chyba nie za bardzo łapie znaczenie słowa "urlop" ...
Do czego NIEZBĘDNY jest w dzisiejszych czasach prąd?
Do neta i komunikacji. Ten aspekt bez zasilania nie działa, i to jest poza dyskusją.
Natomiast wszystko pozostałe może spokojnie działać bez elektryki. Owszem, mniej wygodnie (oświetlenie na przykład) - ale jednak zupełnie funkcjonalnie.
Net i komunikacja - cóż, ujmę to tak: jak ktoś wybiera się na urlop - a nadal zamierza być podpięty do sieci i informacji (czyli nadal chce być w pracy) - to chyba nie za bardzo łapie znaczenie słowa "urlop" ...
Re: Panel fotowoltaiczny
Te o których mówisz to ważą po 25 kg a ten mój 1.5 kg . Jak na razie chcę pozostać przy terenowej wersji samochodu Może dołożę jeszcze jeden i 50 watowy do zasilania Pulsetech-ajezus pisze: ↑08 kwie 2024, 19:39Dlaczego taki słaby ???
Teraz panele mają po 400-500w i naprawdę nie są duże i nie jest to za dużo prądu.
Na kampie mam 2x410w i zastanawiam się nad trzecim, a mam 3x100 akumulatory hotelowe.(AGM)
Jesienią i zimą trzeba uważać by prądu nie brakło.
Mam oczywiście DC/DC i wszystko na Victronie i już zdarzyło się użyć agregatu.
Re: Panel fotowoltaiczny
Też tak myślę lecz sieć potrzebna do ściągania map a jeszcze potrzebuję ładować drona i kamery.Rokfor32 pisze: ↑08 kwie 2024, 19:51Można zwiększyć moc - ale można też ... zmniejszyć potrzeby ...
Do czego NIEZBĘDNY jest w dzisiejszych czasach prąd?
Do neta i komunikacji. Ten aspekt bez zasilania nie działa, i to jest poza dyskusją.
Natomiast wszystko pozostałe może spokojnie działać bez elektryki. Owszem, mniej wygodnie (oświetlenie na przykład) - ale jednak zupełnie funkcjonalnie.
Net i komunikacja - cóż, ujmę to tak: jak ktoś wybiera się na urlop - a nadal zamierza być podpięty do sieci i informacji (czyli nadal chce być w pracy) - to chyba nie za bardzo łapie znaczenie słowa "urlop" ...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Panel fotowoltaiczny
Ale to tak dlugo obozujesz w jednym miejscu ze caly samochod musi byc samowystarczalny z energii slonecznej nie liczac na doladowywanie w czasie jazdy? Bo przy wycieczkach objazdowych zwykle dzienna jazda uzupelnia caly wieczorno-nocny ubytek kempingowy, a solary pelnia tylko role wspierajaca.
Re: Panel fotowoltaiczny
Przewiduję ,że mogę się zatrzymywać w jednym miejscu parę dni może tydzień. Na wycieczkę którą planuje nie mam ograniczenia czasowego.Jake pisze: ↑09 kwie 2024, 01:20Ale to tak dlugo obozujesz w jednym miejscu ze caly samochod musi byc samowystarczalny z energii slonecznej nie liczac na doladowywanie w czasie jazdy? Bo przy wycieczkach objazdowych zwykle dzienna jazda uzupelnia caly wieczorno-nocny ubytek kempingowy, a solary pelnia tylko role wspierajaca.
Re: Panel fotowoltaiczny
Hej,
Planuję wykorzystanie panelu dodatkowo jako owiewki pod namiot dachowy i zamontowanie jego z przodu pod kątem ok 30-40st od poziomu.
Czy ma ktoś doświadczenia z taką zabudową? Chodzi mi głównie o to czy nie ryzykuję zbyt łatwo zniszczenia w czasie jazdy. Podejrzewam też że w porównaniu z montażem na płasko będzie się zdecydowanie bardziej brudził (kurz, błoto, owady). Będę wdzięczny jeśli ktoś podzieliłby się doświadczeniami jak wtedy wygląda z efektywnością ładowania.
Planuję wykorzystanie panelu dodatkowo jako owiewki pod namiot dachowy i zamontowanie jego z przodu pod kątem ok 30-40st od poziomu.
Czy ma ktoś doświadczenia z taką zabudową? Chodzi mi głównie o to czy nie ryzykuję zbyt łatwo zniszczenia w czasie jazdy. Podejrzewam też że w porównaniu z montażem na płasko będzie się zdecydowanie bardziej brudził (kurz, błoto, owady). Będę wdzięczny jeśli ktoś podzieliłby się doświadczeniami jak wtedy wygląda z efektywnością ładowania.