Panel fotowoltaiczny

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Panel fotowoltaiczny

Post autor: pinc6x6 »

Jaki panel a nawet konkretnie jakiej firmy?
Żeby działał również w gorszym oświetleniu.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: plum76 »

hej,
na dom czy na auto?
elastyczny czy w sztywnej ramce?
"gorsze oświetlenie" to ile lumenów?

Każdy panel działa w gorszym oświetleniu. Daje tylko mniej prądy, a raczej mocy bo to ampery spadają jak widzę u siebie.
Jak masz wątpliwości to weź więcej paneli.
Paweł

PS: jak nie musisz to nie kupuj używanych. Ich sprawność często jest już na bardzo niskim poziomie. Przerabiałem na własnej skórze.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: pinc6x6 »

Na auto. Najchętniej monokrystaliczne, połówkowe ,elastyczne dobrej firmy i nie za drogie.

Grunthor
Posty: 53
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:04
Auto: Suzuki
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: Grunthor »

Przerabiałem już kilka paneli flexi foto na aucie. Ostatnie modernizowanie dachu było jakieś 7 lat temu. Założyłem wtedy dwa elastyczne chińskie 100W, 60W i jeden semi flexi jakiś francuski również 100W. Po tych siedmiu latach mierzyłem ich wydajność w szczycie w tych samych warunkach.
Najmniejszy chiński 60W miał dawać 2,53A, a dawał 1A, chińska (taki lepszy) 100W miał dawać 5,8A, a dawał 2,5A, natomiast pół sztywny francuski miał dawać 5,7A, a dawał 5,5A. Wniosek z tego przynajmniej dla mnie taki, że już nigdy nie będę na panelach oszczędzać.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: pinc6x6 »

Grunthor pisze:
25 lut 2024, 18:41
Przerabiałem już kilka paneli flexi foto na aucie. Ostatnie modernizowanie dachu było jakieś 7 lat temu. Założyłem wtedy dwa elastyczne chińskie 100W, 60W i jeden semi flexi jakiś francuski również 100W. Po tych siedmiu latach mierzyłem ich wydajność w szczycie w tych samych warunkach.
Najmniejszy chiński 60W miał dawać 2,53A, a dawał 1A, chińska (taki lepszy) 100W miał dawać 5,8A, a dawał 2,5A, natomiast pół sztywny francuski miał dawać 5,7A, a dawał 5,5A. Wniosek z tego przynajmniej dla mnie taki, że już nigdy nie będę na panelach oszczędzać.
No właśnie dlatego pytam! Co do regulatora to jestem zdecydowany na Victron energy.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: Jake »

pinc6x6 pisze:
25 lut 2024, 19:14
No właśnie dlatego pytam! Co do regulatora to jestem zdecydowany na Victron energy.
Doskonla decycja, z mojego morskiego doswiadczenia ich regulatory/ladowarki i przetwornice nie maja sobie rownych.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: pinc6x6 »

Mateusz199 pisze:
12 mar 2024, 15:48
hej,
warto rozważyć panele monokrystaliczne, połówkowe lub elastyczne. Firmy takie jak JinkoSolar oferują moduły N-Type, które zapewniają lepszą pracę w warunkach słabszego oświetlenia, co przekłada się na dodatkową produkcję energii wczesnym rankiem i wieczorem. Warto zwrócić uwagę na parametry paneli oraz technologie zastosowane przez producentów,
Masz namiary na panel elastyczny tej firmy 100W?

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: pinc6x6 »

Kupiłem panel Skyled 110W. Miał ktoś do czynienia z panelami tej firmy?

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: jezus »

pinc6x6 pisze:
08 kwie 2024, 18:25
Kupiłem panel Skyled 110W. Miał ktoś do czynienia z panelami tej firmy?
Dlaczego taki słaby ???
Teraz panele mają po 400-500w i naprawdę nie są duże i nie jest to za dużo prądu.
Na kampie mam 2x410w i zastanawiam się nad trzecim, a mam 3x100 akumulatory hotelowe.(AGM)
Jesienią i zimą trzeba uważać by prądu nie brakło.
Mam oczywiście DC/DC i wszystko na Victronie i już zdarzyło się użyć agregatu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: Rokfor32 »

Można zwiększyć moc - ale można też ... zmniejszyć potrzeby ... :wink:

Do czego NIEZBĘDNY jest w dzisiejszych czasach prąd?

Do neta i komunikacji. Ten aspekt bez zasilania nie działa, i to jest poza dyskusją.

Natomiast wszystko pozostałe może spokojnie działać bez elektryki. Owszem, mniej wygodnie (oświetlenie na przykład) - ale jednak zupełnie funkcjonalnie.

Net i komunikacja - cóż, ujmę to tak: jak ktoś wybiera się na urlop - a nadal zamierza być podpięty do sieci i informacji (czyli nadal chce być w pracy) - to chyba nie za bardzo łapie znaczenie słowa "urlop" ... :wink:

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: pinc6x6 »

jezus pisze:
08 kwie 2024, 19:39
pinc6x6 pisze:
08 kwie 2024, 18:25
Kupiłem panel Skyled 110W. Miał ktoś do czynienia z panelami tej firmy?
Dlaczego taki słaby ???
Teraz panele mają po 400-500w i naprawdę nie są duże i nie jest to za dużo prądu.
Na kampie mam 2x410w i zastanawiam się nad trzecim, a mam 3x100 akumulatory hotelowe.(AGM)
Jesienią i zimą trzeba uważać by prądu nie brakło.
Mam oczywiście DC/DC i wszystko na Victronie i już zdarzyło się użyć agregatu.
Te o których mówisz to ważą po 25 kg a ten mój 1.5 kg . Jak na razie chcę pozostać przy terenowej wersji samochodu :mrgreen: Może dołożę jeszcze jeden i 50 watowy do zasilania Pulsetech-a

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: pinc6x6 »

Rokfor32 pisze:
08 kwie 2024, 19:51
Można zwiększyć moc - ale można też ... zmniejszyć potrzeby ... :wink:

Do czego NIEZBĘDNY jest w dzisiejszych czasach prąd?

Do neta i komunikacji. Ten aspekt bez zasilania nie działa, i to jest poza dyskusją.

Natomiast wszystko pozostałe może spokojnie działać bez elektryki. Owszem, mniej wygodnie (oświetlenie na przykład) - ale jednak zupełnie funkcjonalnie.

Net i komunikacja - cóż, ujmę to tak: jak ktoś wybiera się na urlop - a nadal zamierza być podpięty do sieci i informacji (czyli nadal chce być w pracy) - to chyba nie za bardzo łapie znaczenie słowa "urlop" ... :wink:
Też tak myślę lecz sieć potrzebna do ściągania map a jeszcze potrzebuję ładować drona i kamery.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: Jake »

Ale to tak dlugo obozujesz w jednym miejscu ze caly samochod musi byc samowystarczalny z energii slonecznej nie liczac na doladowywanie w czasie jazdy? Bo przy wycieczkach objazdowych zwykle dzienna jazda uzupelnia caly wieczorno-nocny ubytek kempingowy, a solary pelnia tylko role wspierajaca.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
09 kwie 2024, 01:20
Ale to tak dlugo obozujesz w jednym miejscu ze caly samochod musi byc samowystarczalny z energii slonecznej nie liczac na doladowywanie w czasie jazdy? Bo przy wycieczkach objazdowych zwykle dzienna jazda uzupelnia caly wieczorno-nocny ubytek kempingowy, a solary pelnia tylko role wspierajaca.
Przewiduję ,że mogę się zatrzymywać w jednym miejscu parę dni może tydzień. Na wycieczkę którą planuje nie mam ograniczenia czasowego.

KrisMa
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwie 2024, 12:09
Auto: J70

Re: Panel fotowoltaiczny

Post autor: KrisMa »

Hej,
Planuję wykorzystanie panelu dodatkowo jako owiewki pod namiot dachowy i zamontowanie jego z przodu pod kątem ok 30-40st od poziomu.
Czy ma ktoś doświadczenia z taką zabudową? Chodzi mi głównie o to czy nie ryzykuję zbyt łatwo zniszczenia w czasie jazdy. Podejrzewam też że w porównaniu z montażem na płasko będzie się zdecydowanie bardziej brudził (kurz, błoto, owady). Będę wdzięczny jeśli ktoś podzieliłby się doświadczeniami jak wtedy wygląda z efektywnością ładowania.

ODPOWIEDZ