Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 23 wrz 2018, 3:14
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 26 mar 2018, 13:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 302
Lokalizacja: Żywiec
Zibi wysłałem Ci wiadomość na skrzynkę prywatną, kartkę na święta.... :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 18:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Posty: 137
Lokalizacja: Opolskie
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
zamontowalem wyciagarke Escape EVO 12000 EWB i mam trzy pytania :

1. poprawnie jest podlaczyc mase i plus osobnymi kablami
czy wystarczy jak w przypadku rozrusznika sam plus a mase do budy ?

2.na plusie zalozylem bezpiecznik 500A w obudowie czy warto dodatkowo dolozyc Hebel ?

3.orginalne kable zasilajace warto dodatkowo zabezpieczyc peszlem ?

Dzieki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 18:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
masa zawsze bezposrednio do silnika wyciagarki. Nigdy do ramy. Nigdy - i w instrukcji pisze o tym bodajze 5 razy.

Hebel musi być.

Orginalne kable mają grubą izolację. Ale nigdy osłony dość.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 18:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
wstawisz filmik z wyciągania???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 207
Podsumowując - tak to 12x, z tego co rozmawialiśmy to chyba w ramę mogła by inna nie wejść? Już nie pamiętam.
Czy Evo jest szybsze? Czy jest jakaś dużo szybsza wyciągarka, która by się zamieściła w środek ramy LJ73?
Zibi pisze:
wstawisz filmik z wyciągania???
https://youtu.be/dLnTdxYV1Uw

Powyżej link z filmikiem z rajdu, gdzie mój lj wyciąga z mega błota suzuke 14 minuta filmu. Na filmie jest dużo wyciągania, ale ja jestem tylko tam :) chociaż "pół rajdu" wyciągałem różne auta i mimo, że to nie flagowe EVO to wyciągarka Zibiego jednak dała radę :)

Załączam też foto z zeszłego tygodnia. 30 metrów liny się skończyło, wykorzystałem więc 5 pasów spietych razem (co widać na zdjęciu) plus 20m kinetyka :) 40 minut przygotowań, 1 minuta wyciągania i 40 minut składania z powrotem wszystkiego :)

Przypominam wszystkim, którzy rozpoczynają przygodę z wyciągarką, bo ja nie wiedziałem o tym, że w czasie wyciągania trzeba trzymać silnik na wyższych obrotach, bo wyciągarka mocno obciąża akumulator, tak że ten nie ładuje się w czasie rozwijania i zwijania.

Przy okazji - czy macie może jakieś patenty na podwyższenie obrotów - jakiś przełącznik ktoś może ma w aucie i by się podzielił wiedzą jak go zmontować?

W LJ jest na prawo od kierownicy, obok stacyjki małe pokrętło, podobno od regulacji wolnych obrotów. U mnie nie działa. Czy da się je wykorzystać do zrobienia podkręcania obrotów na czas wyciągania?

Zibi - przy okazji - w jakiej pozycji ma być przełącznik sprzęgła (metalowa wajha przy bębnie), żeby lina dawała się luzem wyciągać?
Bo teraz jak bym nie ustawił to bęben zablokowany i muszę rozwijać z pilota, a to pożera prąd też :) taki fachowiec ze mnie :)

Wesołego Alleluja wszystkim! :) Obrazek

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 22:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15024
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ta gałka Radku do bardzo proste rozwiązanie. Trzeba zajrzeć czemu nie działa. Może spadła lub zapiekła się linka. Jest to najlepsze rozwiązanie do podniesienia obrotów. Ona działa czysto mechanicznie. Zero elektroniki czy nawet elektryki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 mar 2018, 7:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5682
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tyle, że nie każdy usr J7 ma świadomość, jak ona działa ... :mrgreen:

NIE wyciąga się, KRĘCI się :wink: I pare obrotów potrzeba, żeby naciągnąć linke, i podciągnąć pedał gazu.

Jest też opcja alternatywna. Część toyot, nie tylko LJ70, miało w przypadku klimatyzacji dokładany do pompy wtryskowej taki dodatkowy siłowniczek, zasilany podciśnieniem. Są też takie gotowce z innych aut, z pomp zexel dosyć często - przykręca się to bolt on do korpusu pompy wtryskowej. Ale można też coś wyrzeźbić.

Wówczas podniesienie obrotów zapodaje się przełącznikiem elektrycznym, a samo wysterowanie siłowniczka najprostszym elektrozaworkiem.

W przypadku aut mających w oryginale ten system wystarczy z elektrozaworkiem wpiąć sie odpowiednio.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 mar 2018, 15:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Posty: 137
Lokalizacja: Opolskie
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
Zibi pisze:
masa zawsze bezposrednio do silnika wyciagarki. Nigdy do ramy. Nigdy - i w instrukcji pisze o tym bodajze 5 razy.

Hebel musi być.

Orginalne kable mają grubą izolację. Ale nigdy osłony dość.


a masz Hebel z gwintem M8 (klucz 13) ?
calosc polaczen na M8 (klema-bezpiecznik)
latwiej byloby montowac ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 mar 2018, 16:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
oradek pisze:
Podsumowując - tak to 12x, z tego co rozmawialiśmy to chyba w ramę mogła by inna nie wejść? Już nie pamiętam.
Czy Evo jest szybsze? Czy jest jakaś dużo szybsza wyciągarka, która by się zamieściła w środek ramy LJ73?
Zibi pisze:
wstawisz filmik z wyciągania???
https://youtu.be/dLnTdxYV1Uw

Powyżej link z filmikiem z rajdu, gdzie mój lj wyciąga z mega błota suzuke 14 minuta filmu. Oradek


dwója za ustawienie pojazdu do wyciągania.

raczek pisze:

a masz Hebel z gwintem M8 (klucz 13) ?
calosc polaczen na M8 (klema-bezpiecznik)
latwiej byloby montowac ;)


M8 to się nadaje do rozpinania pompy paliwa w KJS, hebel musi być porządny. Do tego zmieniasz końcówkę na przewodzie i dorabiasz jeden przewód.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2018, 0:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 207
Zibi pisze:

dwója za ustawienie pojazdu do wyciągania.



Dzięki! :)

Zibi - ważne, że Twoje wyciągarki i rolki są idiotoodporne, dały radę nawet w takiej pozycji.

Nie widzę odpowiedzi na pytanie czy jakaś szybsza wyciągarka wejdzie w ramę 70-ki i jak ustawić dźwignię sprzęgła, ale już dwóję zarobiłem :)

Wiem, że idealnie jest ustawić się prosto, ale tam to było jedyne miejsce z kilku powodów.

To była wąska, błotnista "droga", a raczej dwie koleiny w polu. W tym miejscu po lewej był dół i rzeczka a po prawej "bagno", z którego właśnie wyciągałem auto, które próbowało omijać inne, zakopane na tej "drodze"

Każde zjechanie z kolein oznaczało wklejenie się w błoto lub spadnięcie do strumienia i też wklejenie.

Pole manewru to 1 metr w lewo od kolein, czyli na tyle mało, że nie dało się stanąć w poprzek.

Cofnąłem w stronę strumienia i stanąłem tyłem na skraj drogi. Dalej się nie dało cofnąć, żeby stanąć prostopadle do drogi i równolegle do wyciaganego auta, bo już stałem tyłem na skarpie strumienia.

Taka pozycja pod kątem 45 stopni pomogła też w tym, że mojego auta nie wciągnęło w błoto wyciagane auto.

Ten odcinek był szczególny. 300 m dalej spędziłem godzinę w kolejce bo przede mną zakopało się 5 aut :) na tej "drodze" :) Ludzie próbowali ustawić się właśnie "idealnie" do wyciągania i w ten sposób wkleiło się, jedno po drugim, 5 aut :)

Załączam foto. Największe patrole na 37 calowych kołach, super przygotowany Defender i kilka innych aut nie poradziło sobie z manewrami na tym błocie, więc wydaje mi się, że mi poszło znośnie :)

Czasem trzeba myśleć i działać kreatywnie a nie "książkowo"

Czy brak odpowiedzi oznacza, że Escape nie ma szybszych wyciągarek, które by weszły między ramę z przodu do mojego lj73 a sprzęgło jest tylko na pokaz? ;) ObrazekObrazek

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2018, 11:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Nie mam w głowie wymiarów ramy toyoty LJ bo takowej nigdy nie posiadałem. Najdłuższa wyciągarka ma coś powyżej 60 cm długosci. Wg. mnie wejdzie każda. A sprzegło jest opisane na obudowie - są tylko dwie pozycje dźwignia do tyłu lub do przodu. I w innej pozycji nie wolno jej zostawiać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2018, 13:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5682
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale o czym jest rozmowa? O jakichś innych prawach fizyki? :wink:

Wyciągarka elektryczna może być szybka - ale bez obciążenia. Bez ceregieli się by dało zrobić blokowanie jednego stopnia planetarnego - co by dawało wzrost prędkości jakieś x6.

Ale pod obciążeniem prędkość zwijania jest prosta funkcją siły uciągu i dostępnej mocy. A wiecej mocy nie ma skąd wziąć - aku maja swoje ograniczenia. Zresztą - dowolna wyciągarka elektryczna na silniku szeregowym sama dopasowuje prędkość do obciążenia. Czyli zmienia ją od metra na minute do ponad dwudziestu.

Temu, jak się planuje szybsze systemy - robi się je z PTO - zależnie od konstrukcji można tam odebrać powiedzmy 50kW - a nie 5 ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2018, 18:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
upraszczasz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2018, 19:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5682
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale niewiele.

Parametru mocy nie da sie przeskoczyć. Sprawność wyciągarek elektrycznych jest porównywalna (ślimakowe odstają bardziej), więc żeby zwiększyć prędkość, w rozumieniu pod obciążeniem - trzeba zastosować mocniejszy silnik. Ale nie da się zapodać cudów - max jakieś 5kW. Przy większej mocy i prądy zasilające robią się zaporowe, i ilość wydzielanego ciepła nie do ogarnięcia.

Tak dla porównania.

Ostatnio zainwestowałem sobie w nową sprężarkę do warsztatu. kompresor łopatkowy, nominalnie współpracujący z silnikiem elektrycznym 11kW/1450 rpm. Ale - ponieważ mam ograniczenia na sieci - to zapodałem na początek 5,5kw - ale 710 obrotów. limituje mnie po prostu potrzebny moment obrotowy - nie dam rady utrzymać nominalnych obrotów na mniejszym silniku. Fizyki się oszukać nie udaje - więc przy mniejszej mocy mam do wyboru albo mniejszą prędkość (a więc i wydajność) - albo muszę zredukować ciśnienie, zachowując wydajność. Tak samo działa to przy wyciągarkach. Z mocy silnika wynikają parametry windy. A że moc jest ograniczona możliwościami instalacji w aucie - to i prędkości zwijania liny też. Albo prędkość - albo uciąg.

Tak jako ciekawostka - jak zanabyłem ta moja sprężarkę - to była ona zasilana silnikiem hydraulicznym. Pierwszy raz taki widziałem - zdolny kręcić się do 6,5 tys obrotów. Tyle, że mało który sprzęt budowlany ma takie pompy - bo taki parametr (obroty i moment potrzebny dla sprężarki) to ponad 60 kW zapotrzebowania mocy ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2018, 20:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Rokfor32 pisze:
Tak samo działa to przy wyciągarkach. Z mocy silnika wynikają parametry windy. A że moc jest ograniczona możliwościami instalacji w aucie - to i prędkości zwijania liny też. Albo prędkość - albo uciąg.


jeszcze gorzej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group