BFG AT vs Yokohama A/T-S

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: BFG AT vs Yokohama A/T-S

Post autor: Cruiser »

Ja mam w LC Yokohamy AT-S i jestem z nich bardzo zadowolony. Jeżdżę na nich cały rok. Zużycie jest jeszcze bardziej niż zadowalające - auto ma przejechane prawie 150.000 km a jest to dopiero drugi komplet opon od nowości, czyli zrobione już jakieś 80.000 km. Bieżnika jest jeszcze tyle, że 10-15 tysięcy lekko przejadą. Owszem, od AT BFG są delikatniejsze, tworzą jednak doskonały kompromis pomiędzy autostradą i lekkim terenem. Na mokrym są znów o niebo lepsze od BFG (tych starszych). Głębokie kałuże i błotko na BFG Hilux przelatuje śpiewająco, hamowanie na mokrym i jazda po śliskim w zimie są już jednak wyzwaniem. Sam znaczek śnieżynki jeszcze dużo nie znaczy. W zeszłym roku sprawdzałem, czy mogę Hilem pojechać na starym BFG w zimie do Austrii i też posiadały takie oznaczenia, że było to możliwe. Pełnego zaufania do nich w zimie jednak nie ryzykowałbym - no chyba, że w kopnym śniegu. :-)

Pozdrawiam
Cruiser


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: BFG AT vs Yokohama A/T-S

Post autor: francek »

Odgrzebuję kotleta :) Moje doświadczenia : Yokohama geolandar AT - bardzo fajna opona z niezłymi właściwościami trakcyjnymi. Aż sam się zdziwiłem ile to może w porównaniu z BFGoodrich AT. Wybór dla mnie tylko jeden. A i nowy Cooper STT Pro MT naprawdę fajnie robi w porównaniu ze starym, który to był kompletnie nieudaną oponą. Testuję też Fedima Courgal MT czy coś w podobie i na razie uczucia mieszane - ciężka jak cholera ale trakcję idzie opanować. Pojadę gdzieś dalej na niej to zdam relację co i jak. Yokohamy jako AT-ki rządzą !

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: BFG AT vs Yokohama A/T-S

Post autor: luk4s7 »

Franc - a BFG AT KO2 testowałeś? Ciekaw jestem właśnie porównania Yokohamy Goelandar AT-S z nowym BFG.

A pozytywne zdanie o Yoko w pełni podzielam! U mnie dodatkowo są praktycznie niesłyszalne na asfalcie.

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: BFG AT vs Yokohama A/T-S

Post autor: francek »

BFG KM2 to jest opona do niczego zarówno AT jak i MT - bez znaczenia jaką zastosujesz. Uważam ten produkt za bardzo mocno przereklamowany a cenę za kosmiczną w stosunku produkt/jakość. To zupełnie inna mieszanka oraz wzór w odróżnieniu od KM1, który był/jest (USA) niezła gumą. Oczywiście to moja subiektywna opinia :)

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: BFG AT vs Yokohama A/T-S

Post autor: jezus »

@Franc, Ty niezła gumo... może w swoich szpargałach masz jakąś stosunkowo niewyjebaną starą bieżnikowo BFG km1 MT 35/12.5/R15.......

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: BFG AT vs Yokohama A/T-S

Post autor: rolkos »

Franc - Fedima Courgal MT? Może Federal Couragia, mam te opony w błocie robią dobrze, teraz założyłem na OTI żeby sprawdzić jak zachowują się po opadach śniegu i powiem że kurde jednak da się jeździć na MT zimą, nie ma tragedii w porównaniu do Yokohama AT/S.

Yokohama u mnie sprawdza się bardzo dobrze i nie widzę żeby odstawały pod względem trakcji od innych, a nawet mam wrażenie że często było mi łatwiej. BRG ma napewno lepszy marketing i pozycję rynkową.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: BFG AT vs Yokohama A/T-S

Post autor: jezus »

BFG może i ma lepszy marketing ale chodzi o to, że kiedyś mieli super opony pod względem wytrzymałościowym . UE zabiła je swoimi prawami no i konkurencja nie śpi. TO jak z mercedesem....teraz jedzie na marce i historii.

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: BFG AT vs Yokohama A/T-S

Post autor: francek »

@rolkos - tak to oczywiście Federal Couragia ( Fedima to taka podróbka simexa :wink: )
BTW oryginalne Simexy na dystansie prawie 20000 km wytrzymały spokojnie. Wcale szosa nie jest dla nich taka straszna. Co do MT-ków zimą - to wiele razy już pisałem, że to jedyna opona do jazdy terenowej w tych warunkach. Oczywiście na czarnej lub oblodzonej nawierzchni trzeba bardzo uważać ale w takich warunkach również zimowka niewiele zdziała 8)

@jezus - nie mam. Sam straciłem w tym roku dwie 35-ki KM1, jedną na TransPolonii a drugą w Bułgarii :| Stąd te Federale bo km1 z jueseja już nie chce mi się ściągać.

ODPOWIEDZ