Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 sie 2018, 17:56
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 gru 2016, 23:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
plum76 pisze:
nie kasztanic mi tu ja mam Midland'a a nie Presidenta no chyba ze to to samo?
paweł


Radio radiem. Podstawa to antena i jej umiejscowienie. Ja mam alana 40 multi czy jakos tak.. to z ery tych nowszych radii. Spaliłem w nim raz końcówkę, działa całkiem ale z antena na tylnych drzwiach w toyi to doopa i kamieni kupa. Mimo ze swr ładny mi wychodzi (musialem antene ciać sporo w stosunku do plaskacza i dachu). Mam tez super cheetah, spore niezłe radio używane raczej stacjonarnie. W aucie bez większych różnic generalnie do Alana, a to dwa różne światy.

Jak Rokfor napisal potestuj w parze z kimś , zestrój antene.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2017, 20:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1394
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
hej

czy można wziąć gruszkę 6 pin i przerobić na 5 pin , będzie działać?
Konkretnie mowa o tym Midlancie https://www.youtube.com/watch?v=vrTvSQkwG70 a chciałbym to miec http://www.alan.pl/radiokomunikacja/pro ... _specjalna

Sa jakies ograniczenia w kontekście stare radio nowa gruszka.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2017, 21:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 319
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
plum76 pisze:
czy można wziąć gruszkę 6 pin i przerobić na 5 pin , będzie działać?

Pewnie będzie
Wtyk 6 pin
Obrazek
Wtyk 5 pin
Obrazek
Więc teoretycznie można przerobić.
Ale w elektronice i modulacji zawsze jest jakieś ale. Bez schematów trudno powiedzieć coś na 100%.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 paź 2017, 7:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tu raczej kwestia radia - czy potrzebuje mikrofonu dynamicznego czy pojemnościowego. Starsze modele zwykle miały ten drugi - gruszka jest wtedy dosyć duża - bo wkładka pojemnościowa jest tez dosyć duża.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2017, 15:04 
Offline

Rejestracja: 26 paź 2017, 11:56
Posty: 2
President 1 klasa!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2017, 15:17 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 319
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Czy możecie polecić szpenia od CB z okolic południowych przedmieści Warszawy?
Moje radio działa, ale nic w nim nie słychać. Na Yocie ogólnie coś tam brzeczało, raz jeden jedyny dobrze usłyszałem czyjeś nawoływania, ale mnie nikt nie słyszał.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2017, 23:43 
Offline

Rejestracja: 18 wrz 2017, 10:26
Posty: 19
Lokalizacja: Wawa
cardevices.pl na 17 stycznia. Ogarnie na miejscu :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2017, 23:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 319
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
raceready pisze:
cardevices.pl na 17 stycznia. Ogarnie na miejscu :)

Ja pierdykam! Przejeżdżam tamtędy regularnie 3x w tygodniu i nie widziałem szyldu!
Bardzo dziękuję za podpowiedź.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 paź 2017, 8:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 865
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Mirekk pisze:
Czy możecie polecić szpenia od CB z okolic południowych przedmieści Warszawy?
Moje radio działa, ale nic w nim nie słychać. Na Yocie ogólnie coś tam brzeczało, raz jeden jedyny dobrze usłyszałem czyjeś nawoływania, ale mnie nikt nie słyszał.

Dziwne, jak ja miałem to zawsze działało bez zarzutu przez cały czas użytkowania, nigdy w nic w nim nie ruszałem. A ustawiłeś SQUELCH jak trzeba?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 paź 2017, 8:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 319
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Pewnie coś pokręciłem. Dzisiaj się wyjasni co :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 paź 2017, 13:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 865
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Z tego co wiem nie było strojone ale bez tego zasieg był zadowalający.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 paź 2017, 15:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 319
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Zestroiliśmy antenę, poprawiliśmy przewody, pogadaliśmy. Radio ściąga z 5 kilometrów, co najmniej. :)
Dzięki za namiar do pana z 17-ego Stycznia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2018, 18:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Posty: 124
Lokalizacja: Opolskie
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15
a co polecacie z radyjek przenosnych albo jak ich inaczej nazwac przewoznych
pomiedzy autami bez montazu na stałe.
Myśle o Alan 42 i antenie magnetycznej .
Ktos uzywa ?
THX


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2018, 21:17 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Posty: 1454
Lokalizacja: Kraków
Auto: LJ-79 na dożywocie
raczek pisze:
Myśle o Alan 42 i antenie magnetycznej .
Ktos uzywa ?
THX

Używam od dwunastu lat, i jestem zadowolony.
Nie mam doświadczeń osobistych z innymi radiami, ale prowadząc korespondencję radiową w kolumnach na różnych wyprawach nie odstaję jakościowo od innych.
Z tym, że antenę na magnesie to przerzucam między plaskaczami, zaś w terenówce mam jednak antenę stałą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwie 2018, 16:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 534
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Jak zna się funkcje to wybór CB będzie łatwiejszy.
http://anteny-cb-radia.pl/lodz/cb-radia/9-galkologia

Opis działania podstawowych pokręteł/przycisków w radiu CB

Poprawne ustawienie pokręteł i przycisków, przede wszystkim SQ i RF Gain, to podstawa przy używaniu sprzętu na pasmo CB. Większość problemów z zasięgiem zestawu CB wynika z nieprawidłowej konfiguracji radiotelefonu (pomijając oczywiście zbyt krótką antenę). Bardzo często użytkownicy za mocno ograniczają czułość odbiornika. CB radio to nie telefon komórkowy, zaszumieć musi. Inaczej mówiąc radio CB, które nie szumi jest zepsute.
By bardziej zobrazować to zjawisko proponuję ustawić zwykłe radio samochodowe na częstotliwości nie używanej przez żadną stację radiową. Szumi? Szumi.
Radio szumi, ponieważ nikt nie nadaje. Dokładnie na takiej samej zasadzie działa radiotelefon CB - jest to łączność analogowa (nie cyfrowa) stąd nie da się do końca wyeliminować szumu.

AM / FM
Jest to wybór emisji odbioru oraz nadawania. W Polsce na kanale drogowym 19 używa się emisji AM (tylko i wyłącznie). Ustawienie FM na kanale 19 skutkuje w odbiorze dużo większym poziomem szumów, niewyraźnym odbiorem komunikatów, a w nadawaniu zniekształconą modulacją. Nieprawidłowy wybór emisji przez użytkownika to bardzo często powód problemów z wyraźną łącznością - dlatego warto zawsze sprawdzić czy radio nadaje i odbiera w emisji AM.
Na naszym rynku jest znaczna część urządzeń, która w ogóle nie posiada emisji FM. Z kolei przy zakupie radia używanego z Niemiec należy zwrócić uwagę czy radiotelefon posiada emisję AM - bardzo często radia na ten rynek posiadają tylko i wyłącznie emisję FM. Takie radio jest bezużyteczne przy nasłuchu kanału drogowego 19.

VOL / VOLUME
Przeważnie jednocześnie włącznik radia oraz regulacja głośności. Potencjometr należy ustawić tak, by bez problemu można było usłyszeć słabsze sygnały. Jest to zdecydowanie najczęściej używany potencjometr i warto zapewnić bezproblemowy dostęp do tej gałki.

SQ / SQUELCH
Blokada szumów (bramka szumów). Ma za zadanie włączyć bramkę szumów, by przepuszczać tylko mocniejsze sygnały. Używanie SQ eliminuje szum jednak znacząco ogranicza zasięg odbioru (squelch nie ma wpływu na nadawanie).
Każde radio CB wyposażone jest w tę funkcję, nawet najprostsze modele.
Blokada SQ zaczyna przeważnie działać ok. godz. 10.00 - nie jest to jednak wyznacznik. W niektórych radiach działa już na godz. 9.00, w niektórych nawet na godz. 13.00.
Zbyt wysoko ustawiona bramka szumów skutkuje bardzo krótkim zasięgiem - należy o tym pamiętać, szczególnie przy krótkich antenach (poniżej 100cm).

Jak ustawić?
Należy udać się na wolną częstotliwość (bez rozmów) i ustawić blokadę tak, aby wycięła szum z eteru. Następnie przekręcić delikatnie w prawo (1mm) i powrócić na kanał drogowy (#19).
Pokrętło w lewo - blokada szumów wyłączona. Pokrętło w prawo - zwiększanie poziomu blokady szumów.
Doświadczeni CB-radiowcy cenią sobie znacznie bardziej RF Gain niż SQ - znaczna część w ogóle nie używa bramki szumów (w tym autor tegoż artykułu). Dlaczego? O tym można poczytać poniżej.

RF Gain
Płynne tłumienie czułości odbiornika. W praktyce oznacza zmianę czułości radia. Za pomocą RF Gaina możemy zmniejszać (płynnie) zasięg odbioru.
Działa znacznie lepiej niż SQ (nie rwie komunikatów).
Bardzo przydatna funkcja w użytkowaniu miejskim oraz w terenach o dużym poziomie zakłóceń.
W zależności od modelu RF Gain działa mniej lub bardziej płynnie - stąd bardzo często tuningujemy tę funkcję w CB radiach, by uzyskać jak najbardziej liniową charakterystykę pracy.
Nie we wszystkich modelach RF Gain wycisza tło do końca (np. fabryczny Yosan Pro 120), w niektórych radiach zbyt szybko zmniejsza zasięg (np. President Walker, President Johnny II ASC itd.).
Niestety w nowych modelach coraz rzadziej można spotkać RF Gain w radiach niskiej oraz średniej klasy.
Przy stosowaniu krótkich anten nie ma większego sensu zmniejszać czułości radia. Należy pamiętać, by nie "skręcać" zbyt mocno SQ i RF Gain jednocześnie - i jedna i druga funkcja ogranicza zasięg odbioru.

Jak ustawić?
Tak, aby słyszeć tyle ile potrzebujemy.
Pokrętło w lewo - minimalna czułość. Pokrętło w prawo - maksymalna czułość.
W praktyce RF Gain skręcamy w lewo w warunkach miejskich, na trasie przeważnie ustawiony jest z kolei maksymalnie w prawo.

MIC Gain
Czułość mikrofonu - głośność nadawania (modulacji). W praktyce przy fabrycznym mikrofonie należy ustawić maksymalnie w prawo, Mic Gain można skręcić przy bliskiej odległości między pojazdami, by uniknąć przemodulowania/przesterowania (radiotelefony niskiej klasy dosłownie głuchną przez odbiór zbyt mocnego sygnału).
Pokrętło w lewo - minimalna głośność nadawania. Pokrętło w prawo - maksymalna głośność.
Przy używaniu mikrofonu ze wzmocnieniem MIC Gain jest przydatny, by ustawić poziom modulacji na maksymalnym akceptowalnym poziomie. Pamiętajmy, że przemodulowany sygnał (zbyt głośny) działa na naszą niekorzyść. Modulacja ma być głośna, naturalna i czytelna.
Przesterowana modulacja jak i zbyt duże echo to typowy przejaw braku kultury radiowej.

ANL / NB ANL
Filtr przeciwzakłóceniowy - ANL. Każde radio z emisją AM posiada wbudowany filtr ANL - inaczej nie dałoby się go używać. W niektórych modelach radii można go wyłączyć bądź też zniwelować jego działanie.
Filtr eliminuje przede wszystkim zakłócenia z instalacji samochodowej.

NB - filtr Noise Blanker. Eliminuje zakłócenia impulsowe (np. pompowtryskiwacze, sygnalizacja świetlna). Bardzo przydatny filtr w autach, które generują duży poziom zakłóceń. Pomaga też w znacznej części na zakłócenia z niesprawnego układu zapłonowego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group