reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: proto »

Rokfor32 pisze:Dzwony sprzęgła - raczej ebay.
No właśnie że NIE Doktorze Rokforze :mrgreen:
Po co nosić drwa do lasu, skoro dzwony pasujące do do 3S leżą na pobliskim szrocie...

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: Addams »

Plotka głosi, że do połączenia 3s z r15 potrzebny jest dzwon z 5vz...
Ale Kamil z pewnością wie, czy to tylko plotka :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: Rokfor32 »

Do 3S - ale nie do R151F :wink: Eska ze starej celiki szła na skrzynkach W - a to jednak nie ta liga.

Ale - miałem na myśli adaptery do serii MZ. Supry z tymi silnikami też miały lżejsze skrzynie.

Fajny jest 1GR z R151F, ale znaleźć to to gorzej niż białego kruka. Ba - samego 1GR u nas namierzyć to nie takie łatwe - i nie tanie :wink:

Ale - się mi przypomniała jeszcze jedna opcja low budżet. 3VZ-FE, z camry. Ale - chyba też by trza polować na wersje JDM - bo (jak się nie mylę) szły tam opcje z alu blokiem, i bezrozdzielaczowym zapłonem. Europejskie były żeliwne, przynajmniej takie się zwykle widuje. Do nich natomiast nie ma żadnego problema z adaptacją do skrzynki R.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: proto »

Addams pisze:Plotka głosi, że do połączenia 3s z r15 potrzebny jest dzwon z 5vz...
Ale Kamil z pewnością wie, czy to tylko plotka :wink:
Plotka :!: ...
... bo pasuje też od 3VZ :mrgreen:
Reasumując:
Stare skrzynie R- krótki wałek sprzęgłowy- dzwon od 4Runnera 3VZ
Nowe skrzynie R -długi wałek sprzęgłowy -dzwon od np. VZJ90

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: Addams »

Ha! :wink:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: proto »

Addams pisze:Ha! :wink:
Jak by coś nie spasowało to będzie na ciebie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: Addams »

Taaa, to kolejna plotka :wink:

rysiek1
Posty: 20
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:23

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: rysiek1 »

zaraz zaraza żebym dobrze zrozumiał
jeżeli kupię całą celikę - bo tak zamierzam zrobić to dzwon od skrzyni z celiki będzie pasował w miejsce dzwona skrzyni lj-tki???

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: Addams »

No nie :wink:
Musisz zanabyć jeszcze dzwon z 4runnera z silnikiem 3vz lub z J90 z silnikiem 5vz, oba w manualu. To jest do zrobienia przy chwili cierpliwości w szukaniu.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: proto »

Nie :!:
Poczytaj o skrzyniach R151/150 , wymiennych obudowach sprzęgła dla różnych silników, pooglądaj zdjęcia i wszystko zrozumiesz 8)

rysiek1
Posty: 20
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:23

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: rysiek1 »

dziękuję za podpowiedzi - tak jak już mówiłem , do tej pory bazowałem na podzespołach suzuka ze względu na niską wagę a z Toyotami miałem do czynienia tylko jeśli chodzi o mosty z LJ

czyli jak znajdę: dzwon z 4runnera z silnikiem 3vz lub z J90 z silnikiem 5vz
to bez problemu zepnę S3-GTE ze skrzynią z lj-tki
zaznaczam ,że zależy mi na skrzyni z lat 87-92 ba mają niższe przełożenia

rysiek1
Posty: 20
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:23

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: rysiek1 »

Panowie a znacie kogoś z forum kto handluje częściami i chciałby się takich rzeczy pozbyć -wolę dać komuś znajomemu zarobić

rysiek1
Posty: 20
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:23

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: rysiek1 »

a może macie jeszcze jakiś patent na miskę olejową bo w najgorszym wypadku to od podstaw zrobię ale jak dałoby się np z land cruiser zaadoptować to chętnie posłucham :)

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: proto »

rysiek1 pisze:czyli jak znajdę: dzwon z 4runnera z silnikiem 3vz lub z J90 z silnikiem 5vz
to bez problemu zepnę S3-GTE ze skrzynią z lj-tki
zaznaczam ,że zależy mi na skrzyni z lat 87-92 ba mają niższe przełożenia
Odpowiedź na twoje pytanie to dzwon sprzęgła :arrow: 3VZ
Żeby nie było tak łatwo to pasuje większość śrub pomiędzy dzwonem a silnikiem ale nie wszystkie acz wystarczająco :wink:

rysiek1
Posty: 20
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:23

Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme

Post autor: rysiek1 »

a znasz może symbol tej skrzyni???

ODPOWIEDZ