Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 sie 2018, 20:17
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: halogen vs LED
Post: 19 lut 2014, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2011, 14:34
Posty: 425
Lokalizacja: Wawa -Sulejówek -Wesoła
Auto: KDJ95 02'
czołem!

na aucie mam teraz zamontowane 2 halogeny dalekosiężne hella luminator metal compact ale pojawił się pomysł aby zastąpić je LED-barami :mrgreen: niestety nie wiem jak wypada jakość oświetlenia halogen vs LED w wersji dalekosiężnej.
luminatory świecą daleko ale światłem o skupionej wiązce, czy ledy będą świeciły równie daleko jednak trochę szerzej, lepiej oświetlając boki drogi?
myślałem o 2 mniejszych listwach, ew. 1 dłuższej...

znalazłem też takie ledy http://store.powerful4x4.com.au/quantum ... cm-length/ ktoś miał z tą firmą jakieś doświadczenia?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 lut 2014, 21:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Posty: 427
Lokalizacja: Kielce
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
W opisie masz 600 m długości i 10 m szerokości beamu (po mojemu z tą długością to ściema). Wiele zależy też od rodzaju używanej diody (cool white -białe zimne/natural white - zbliżone do słonecznego) oraz szkła które je pokrywa. Możesz wybrać pomiędzy skupionym strumieniem a rozproszonym (flood).
Tu masz małe porównanie 24 i 42 calowego zestawu niestety nie pisze czy z jednym czy z dwoma rzędami ledów.



Nie znam tej firmy ale liderem w produkcji ledów (diody) jest firma CREE i większość producentów stosuje diody tego producenta. Tu napisano jedynie że made in USA.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 lut 2014, 22:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2011, 14:34
Posty: 425
Lokalizacja: Wawa -Sulejówek -Wesoła
Auto: KDJ95 02'
OK a lampy Rigid lub visionX?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2014, 10:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Posty: 443
Lokalizacja: Mroków
Auto: Hilux 2011 3.0
Od roku używam bara "12 szt 10W led cree, łączna moc 120W, 10320 lumenów". Przesiadłam się na nie z zestawu wessem 2x dalekosiężne, 2x rozproszone. Do końca nie jestem w stanie powiedzieć czy soczewki są w konfiguracji spot czy flood- informacja na stronie sklepu zmieniała się kilkukrotnie... Główne różnice w moim przypadku to:
-zdecydowanie lepsze doświetlenie pobocza. Panel ma bardzo szeroki kąt świecenia- zarówno na boki jak i przed samą maskę. Plamy światła nie są rozproszone ale stanowią większą powierzchnię.
- o wiele mniejsze zużycie energii.
- słabiej doświetlone większe odległości.
- przyjemna jasna barwa światła
- generowanie zakłóceń podczas pracy. Podczas jazdy na włączonych jest bardzo słaby odbiór radia (tylko RMF-FM odbiera :D ), cb, i innej elektroniki jak np. kamera cofania.

Ogólnie jestem z zakupu zadowolony, ale dla optymalnego efektu zamierzam dołożyć dwa halogeny dalekosiężne przed chłodnicą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2014, 11:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Posty: 427
Lokalizacja: Kielce
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Nie jestem w stanie polecić ci konkretnej firmy Marku. Rigid z pewnością będzie OK, przynajmniej tak z recenzji na różnych forach wynika. Ponadto ludzie polecają też Baja Designs i Halo Performance Lights.
Halo ma fajny patent bowiem możesz zmieniać kąty świecenia poprzez wsadzenie nakładek rozpraszających.Czyli ze spotowego światełka możesz zrobić flood. Można osiągnąć ten sam efekt naklejając folię rozpraszającą co powszechnie stosuje się w latarkach ale przy tak dużym świetle to upierdliwe, nakładki to lepszy patent.
Po prostu wsuwasz w szynę element który rozprasza ci wiązkę lub zmienia kolor na inny (może być przydatne w myślistwie).
W każdym razie 40 calowy zestaw daje naprawdę niezły power. Przy wyborze warto również sprawdzić jaką dany produkt ma odporność na wstrząsy jakiś indeks jest na to.

Załącznik:
3.jpg
3.jpg [ 45.9 KiB | Przeglądany 4063 razy ]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2014, 18:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2008, 16:42
Posty: 436
Lokalizacja: Lublin k/Świdnika
Auto: 100'ka V8 i sześciany z łosiem
Maru123, do czego będziesz chciał montować ledy - na zderzak, do kangura czy na bagażnik ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2014, 19:50 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ja się wyleczyłem z ledów, ksenonów, i innych wynalazków.

Fakt - wesemy (drogowe) nie świeca najlepiej. Mają ujowo ukształtowany strumień, i część światła świeci po chmurach, a część "przepala" asfalt przed maską. helle - na żarówce identycznej mocy - świecą bez porównania lepiej.

Miałem zapodane palniki ksenonowe do zwykłych lamp wesemowskich (roboczych - więc kształt strumienia jest drugorzędny)). 3x więcej światła - niby. Może i na mierniku tyle faktycznie. I - może - gdybym to miał na Isla - to by robiło (na otwartych przestrzeniach). Pomijając już czas rozgrzewania - to barwa światła ujowa (nie cierpię tej trupio bladej poświaty - mimo że kupowałem palniki "najcieplejsze") - to ilość światła za duża - i zbyt skoncentrowana. Zwyczajnie i prozaicznie oślepia światłem odbitym od przeszkód - szczególnie w lesie, i w efekcie widać mniej - niż na znacznie słabszych wesemacvh. Znaczy się - doskonale widać pierwszy plan - i nic więcej, czarne tło po prostu, bo od ilości światła zwężają się źrenice oka, i nie widać obiektów oświetlonych słabiej/dalej. Smiem twierdzić, że w przypadku ledów będzie identyczny efekt.

Teraz mam spowrotem zwykłe H3 ... :mrgreen: Ino se zapodałem solidniejszy alternator - teraz mam wywalone na prądożerność zwykłych żarówek ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lut 2014, 22:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Posty: 544
Lokalizacja: Przyszowa
Auto: 4 runner 2LT
Czyli plan z alternatorem zrealizowany :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2014, 9:04 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Już czas jakiś temu. Chyba przy okazji jakiejś innej dyskusji, w J6 jak pamietam, opisałem sprawę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2014, 12:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2013, 11:16
Posty: 41
Lokalizacja: Osielsko K/ Bydgoszcz
Auto: LC 125
drążyłem temat LEDów dość długo, miałem okazję sprawdzić jak w świecą panele kilku producentów . Wybrałem 4XLED Mega 15 ( 150W) - według mnie inne panele o podobnej lub nie wiele większej mocy mogą się schować. 2 boczne panele po 3 ledy ze światłem rozproszonym odpowiadają za doświetlenie boków a 9 ledów środkowych świeci do przodu. Dla mnie ta lampka świeci idealnie - nie oślepia i doświetla wszystko co powinienem widzieć. Panel ma dwa tryby świecenia : 1- 100% czyli wszystkie 15 LEDów i 2 tryb tylko 9 LEDów dalekosiężnych. W skrajnych warunkach - jakiś ciasny leśny dukt (gdzie diody doświetlające boki mogły by stanowić problem ) jest możliwość załączenia tylko środkowych 9 led świecących w dal.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2014, 23:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5601
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kwestia gustu (z tym oślepianiem) - i indywidualnych preferencji. Ja mam dosyć wrażliwy wzrok (niestety), i np. helle rallye 3000, z żarówamo po 130W - siedzą w pudełku. Miałem je zapodane przez chwilę na aucie, i spięte ze światłami drogowymi. Genialne oświetlenie drogi - do tej pory nie spotkałem niczego lepszego.

Ale za jasne. Mogą (jak dla mnie) być używane jedynie jako lampy typowo OR - czyli załączone raz, i świecące stale. Jako lampy drogowe - są do dupy. A to dlatemu, że poziom oświetlenia drogi dają wielokrotnie wyższy niż światła mijania. A że w naszych warunkach drogowych nie da się na lampach drogowych jechac dłużej niż kilkanaście sekund (bo drogi rzadko bywają puste) - to efekt jest taki, że po zmianie z tych helli - na mijania - przez kolka sekund byłem po prostu ślepy. Wzrok przyzwyczajony do fajnego oświetlenia - zbyt długo się adoptował do oświetlenia na standardowych mijania.

Miałem te lampy na aucie jeszcze w Isla - tam były rewelacyjne - ale tam można było i godzine jechać główną drogą, nie spotykając nikogo.

Teraz mam zapodane też helle, ale mniejsze, i na 55W żarówach. I jako dodatek do drogowych - są po prostu optymalne. Plus 200W w roboczych na dachu - ja w terenie wogule nie używam drogowych (dalekosiężnych) - wyłącznie te robocze plus mijania z przodu. I jest jak ma być - widocznoość w lesie - nawet na boki, tak po 30 metrów. Może i nie mega jasno - ale równomiernie, bez przepaleń, i bez silnego kontrastu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lut 2014, 15:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2011, 14:34
Posty: 425
Lokalizacja: Wawa -Sulejówek -Wesoła
Auto: KDJ95 02'
ledy miałyby być zamontowane na bagażniku dachowym... dzięki rokfor za rozjaśnienie tematu i za podpowiedź co do przystosowania oczu do różnego rodzaju oświetlenia, nie pomyślałem o tym szczerze mówiąc :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lut 2014, 17:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2008, 16:42
Posty: 436
Lokalizacja: Lublin k/Świdnika
Auto: 100'ka V8 i sześciany z łosiem
Pomijając kwestię odruchu źrenicznego, przy montażu na bagażniku światła które jak pisałeś będzie Ci uzupełniać boki (czyli świecące szeroko) musisz się liczyć z dodatkowym efektem świecącej maski dlatego najlepszym rozwiązaniem jest jak najwęższe światło centralnie (LED 72-120W max wystarczy) + dwie lampy boczne typowo doświetlające (24-54W max) lekko pod kątem.

Nie wiem jak wyglądają mocowania na Twoim bagażniku ale jak podrzucisz aktualną fotkę i ew. rozstaw otworów to mogę coś podesłać do testów :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lut 2014, 18:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 387
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
Marku - to o czym napisał Ci "The Rock"for masz i musisz mieć na codzień :) skoro masz fajne helenki na dachu to w nocy, gdy ich używasz musisz mieć taki efekt :)

zapytam z ciekawości czy masz podobne odczucia bo mam podobny układ - ksenony + dalekosiężne nie ksenony, gdy działa wszystko to niefajny efekt jest przed autem - nie widać tego białego światła z ksenonów i przebija go ciepłe helenkowe henhen daleko - fajnie się robi dopiero w momencie włączenia mgiełek, ciepłe żółte światło przed nosem jak i daleko daje przyjemny efekt


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lut 2014, 21:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2011, 14:34
Posty: 425
Lokalizacja: Wawa -Sulejówek -Wesoła
Auto: KDJ95 02'
ja nie zaobserwowałem czegoś takiego u siebie. długo ustawiałem światła ale udało mi się to zrobić tak, że gdy już nie dociągają bixenony, odpalam helle i zyskuję dodatkowe metry oświetlonej drogi. jedyne co, mi przeszkadza to skupiona wiązka światła w hellach. gdyby była powiedzmy o ok 50% szersza to bym nie marudził :D sam nie wiem, może po prostu wydziwiam bo dawno nic w aucie nie zmieniałem :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group